Suositelkaa koirarotua lapsiperheelle :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisa

Vieras
Ja kriteereitäkin olisi, eli sais olla mielummin sellanen pikkukoira ja helppohoitoinen eikä karvojakaan sais hirveästi lähteä. Ja lapsiystävällinen rotu tietty. Löytyykö sellasta? :D ja kuva vaikka näytille, kun mulle ne rodutkaan ei paljoa sano..

Turkin suhteen voi sanoa toisten rotujen olevan helppohoitoisempia kuin toiset, mutta muissa asioissa kaikki koirat ovat yhtä työläitä. Kannattaa katsoa rotukirjoista seurakoira-otsikon alta sopivia rotuja ja tutustua niihin.

itse kyselin eilen keskikokoista lyhytkarvaista rotua kun en itse sellaista koirakirjoista löytänyt. ja tosiasia on ettei sellaista ole olemassakaan.
kaikista koirista sitäpaitsi lähtee karvaa, paitsi trimmattavista roduista ja niiden turkinhoito ei ole mitään helppoa.
eikä ihan pikku koiraa lapsiperheeseen.....

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Turkin suhteen voi sanoa toisten rotujen olevan helppohoitoisempia kuin toiset, mutta muissa asioissa kaikki koirat ovat yhtä työläitä. Kannattaa katsoa rotukirjoista seurakoira-otsikon alta sopivia rotuja ja tutustua niihin.

Joo, siis lähinnä tätä koiran turkin hoitoa tarkotin tolla helppohoitoisella. Että ei nyt ihan koko ajan saa trimmaajalla käydä, niin siis että pystyy itsekin siistimään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Staffi. Eli Staffordshirenbullterrieri, aivan mahtava perhe-lapsikoira :)

Peesiä. Tai sitten vaihtoehtoisesti Amstaffi. Kumpikaan rotu ei ole milläskään lapsien välillä kovakouraisestakaan käsittelystä ja jaksavat leikkiä loputtomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja nette:
Mä vieläkin mm liputan teille sen bostoninterrierin puolesta :D Joka siis kuuluu seurakoiriin..

bostoni olis muuten kiva mut pennut ihan hirveän kalliita. mies oli pyörtyä hinnan kuultuaan.....

Jos koiran otatte niin hinta ei todellakaan saa olla este! Mieti mitä se koira voi tulla maksamaan elinaikanaan. Pikkuraha se hinta millä sen ostat...Tuollaiselle en ikinä myisi pentua...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja nette:
Mä vieläkin mm liputan teille sen bostoninterrierin puolesta :D Joka siis kuuluu seurakoiriin..

bostoni olis muuten kiva mut pennut ihan hirveän kalliita. mies oli pyörtyä hinnan kuultuaan.....

Jos koiran otatte niin hinta ei todellakaan saa olla este! Mieti mitä se koira voi tulla maksamaan elinaikanaan. Pikkuraha se hinta millä sen ostat...Tuollaiselle en ikinä myisi pentua...

no kyllä meillä alkaa 1000? olla se kipuraja minkä yli ei pahemmin mennä. ja kyllä kuule tiedän mitä koiran pitäminen maksaa, afgaanin olen omistanut... ja shampoisiin ja hoitoaineisiin ym muihin turkinhoito välineisiin saa kyllä uppoamaan omaisuuden.... et kiitos vain

lapsiperheeseenkoira jossa ei ole metsästys eikä suojeluvaistoa.100% miellyttämishalu omistajaan kohtaan;helppo ainakin ensi koiraksi.

omassa perheessä asustelee yksi saksanmetsästysterrieri jota en suosittele ensi koiraksi.

Yhteistyössä