Suositelkaa kirjaa evoluutiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Elikkäs mun mies on syvästi uskovainen, ja uskoo että evoluutio on pelkkää pötyä. Itse uskon evoluutioon. Mä haluisin että mieheni lukisi evoluutiosta, siis ihan vain jotta tietäisi toisen vaihtoehdon. Samoin kun mä olen lupautunut lukemaan raamattua.

Olisiko jollain hyvä vinkki kirjasta, jossa on selitetty Evoluutio-teoria selkokiellellä?

Turhaan yrität. Usko on uskoa ja tiede tiedettä. Erään oppineen helluntailaisen kanssa väitellessäni, hänen teoriansa oli että saatana on laittanut fossiilit maahan hämätäkseen ihmistä.

Onko miehesi jostain sellaisesta maasta, missä asiaa ei ole koulussa opetettu? Suomessa on opetettu, joten jos miehesi on käynyt Suomessa koulunsa, niin on kyllä tietoinen evoluutioteoriasta. Miksi hänen pitäisi lukea siitä lisää? Onko teillä jotain ongelmia sen vuoksi, että näkemyksenne eroavat tässä asiassa?

Joo mun mies on afrikkalainen, joten evoluutiota ei opeteta koulussa, ainakaan siinä koulussa missä hän kävi.

Ei meillä mitään ongelmia ole ollut, mutta meillä on tosi mielenkiintosia keskusteluita aiheesta, ja me ollaan molemmat halukkaita ymmärtämään toisen ajatusmaailmaa paremmin...

Oisko kellään vielä muita kirjasuosituksia? Ja tosiaan jotain sellasta helposti luettavaa...

Dawkinsin kirja ei tosiaan ole vaikeaselkoisimmasta päästä, vaikka kyllä siinäkin hankalat kohtansa on. Riku malttaa myös olla vinoilematta kreationisteille melko hyvin. Laskin ehkä vain tusinan verran vinoiluja.

Yhteistyössä