Suositelkaa kestoiluun ns.startti paketti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Uska

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 195
0
36
Elikkäs harkitsen aloittavani kestoilun,kun nuorin syntyy..
Minkäläinen olisi hyvä aloitus paketti,että olisi suht oikean määrä vaippoja alkuun?

Kestoilu aiheisia sivuja olen koluillut mutta tuntuu että niitä on niin paljon erillaisia,
etten oikein tiedä mistä/minkälaisesta vaipasta aloittaa.

Ja kerokaa plussia ja miinuksia.

Kiitos :flower: =)

Itse aloitin kestoilun toissapäivänä kaksilla hahtuvahousuilla, kaksilla pul-kuorilla, 25 harsolla ja tänään tulee vielä 10 kuivaliinaa (fleecesuikuja) ihoa lähimpänä olevaksi kerrokseksi. Kun vauva kasvaa hiukan, lisäimut tulenevat tarpeeseen.

En tiedä mikä tulee olemaan meille kätevää, siksi näin. Eri ihmiset arvostavat eri asioita ja toimivat eri tavoilla, ja se tapa joka toimii yhdellä voi olla toiselle hankala, eli se itselle ja vauvalle ja hänen iholleen sopivin ratkaisu pitää vain löytää kokeilemalla. Noin viikon päästä tiedän itse varmasti kumpia hankin lisää, pul-kuoria vai hahtuvahousuja. Luulen, että noin 10-15 kuorisysteemiä riittää.

En kestoile ryppyotsaisesti, jos väsyttää tai ollaan vauvan kanssa kärttyisiä, kertiksiäkin on paketti... All-in-oneja, joissa kuori ja sisus ovat yhdessä, en itse suosittele. Kuivaaminen vie aikaa ellei ole rumpua, peseminen särkee koneen (tai ainakin minä hajotin koneen ohjelmavalikon aikanaan).

Kun poikamme on noin puolivuotias, niin voi olla, että alan käyttää harsojen sijasta sisävaippaa, tai ainakin kokeilen sitä.

Piika-äiti

tule kyselemään meidän kestoilukerhoon. salasanaa saa multa.

me aloiteltiin harso + PUL-kuori systeemillä, lisäsin sitten lisäimun. sitten PUL viahtui hahtuviin ja noin 10kk iässä neiti siirtyi kokonaan taskuvaippoihin.

Me käytettiin pojalla satunaisesti ihan pienenä harsoja ja BambinoMio vaippakuoria. Koetettiin tuota harso+hahtuvapöksy yhdistelmää mutta ei toiminut meillä (mahtoi olla vika käyttäjissä).
Nyt kun poika on kasvanut käytetään hänellä sisävaippaa+villapöksyjä tai sisävaippaa+vaippakuorta (niitä samoja BambinoMioja) tai harsoa+vaippakuorta tai sitten taskuvaippoja+imuna harsoja.

Minusta kätevintä sellaisen lapsen kanssa joka ei vielä pahemmin liikkunut oli nuo harsoyt ja vaippakuoret, paketti pysyi kohtuullisen pienenä eikä tuntunut että vauva makaa kamalan pallon päällä. Nyt taas kun poika on aika liikkuvainen yksilö on nuo taskuvaipat käteviä, ne kun saa vaivattomasti sujautettua päälle vaiia lennosta eikä imut tipu matkalle.

Ja ihan vinkkinä, jos itse meinaat kutoa hahtuva pöksyjä, niin tee REILUJA. Minä ennen pojan syntymää tehtailin monet hahtuva pöksyt ja eihän niistä mahtunut kun isoimmat tuolle raukalle päälle hetken :ashamed: Myös vyötäröä kannattaa tehdä reilusti, ihan vaikka kainalo-pituiseksi saakka, itse sain ensimäisistä hahtuva pöksyistä kaiken lisäksi vielä kamalan matalia aikaiseksi.

Yhteistyössä