Suositelkaa hyviä kirjoja;elämänkertoja, tositarinoita.kiitos.

• Viestiketjun aloittaja lukija
  • Ensimmäinen viesti
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Christiane F. - Huumeasema Zoo, vanha kirja, mutta kertoo nuoren tytön/naisen huumetarinan 60-70 -lukujen Itä-Saksasta.
Jännä juttu, että vaikka tämä on vanha kirja niin sitä kirjastosta kyseltyäni hakivat sen jostain varaston perukoilta.

Valkoinen masai
Hofmann, Corinne
Sveitsiläinen Corinne Hofmann muistelee neljää vuotta, jotka hän vietti Keniassa masaisoturin kumppanina. Seuratessaan suurta rakkautta hän koki taivaan ja helvetin. Rehellinen, hauska, jännittävä ja tervettä itseluottamusta uhkuva tarina kaikkien aikojen eloonjäämisseikkailusta.

Saksassa muotiliikettä pitävä sveitsiläinen Corinne Hofmann on tullut sulhasensa kanssa lomalle Keniaan. Jo ensimmäisinä iltoina hänen katseensa osuu häikäisevän komeaan masaisoturiin, Lketingaan. Sinniteltyään itsepäisesti kenialaisen kannoilla Corinne pääsee toteuttamaan unelmansa eksoottisesta lemmenyöstä. Nainen jättää kihlattunsa, käy kotona myymässä omaisuutensa ja palaa Afrikkaan - jossa Lketinga on jo haihtunut muihin maisemiin. Mikään maisema ei ole kuitenkaan niin laaja, ettei rakastunut nainen löytäisi perille kultasensa luo.

Lähde: wsoy.fi

niiloliina
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Tuhat loistavaa aurinkoa.

"Tämän jälkeen eivät uutisotsikot koskaan enää näytä samalta." - Charlotte Observer. Suurmenestykseksi noussut, säkenöivä romaani Leijapojan tekijältä - unohtumaton tarina kahden naisen kohtalosta ja ystävyydestä sotien haavoittamassa Afganistanissa

Mariam on vain 15-vuotias, kun hänet lähetetään Kabuliin ja naitetaan itseään kolmekymmentä vuotta vanhemmalle Rashidille. Hän aloittaa uuden elämänsä toiveikkaana, mutta vuosien kuluessa burqa kätkee alleen niin nöyryytykset, mustelmat kuin hiipuvan toivon lapsesta.
Kaksi vuosikymmentä myöhemmin Kabulissa riehuvat taistelut murskaavat myös nuoren ja rakastuneen Lailan haaveet tulevaisuudesta. Hänestä tulee Rashidin toinen vaimo.
Afganistanilaisnaisen kohtalosta määräävät miehet, sota, talibanien hirmuhallinto. Mutta Mariamin ja Lailan välille kasvaa ystävyys, joka on kaikkia näitä vahvempi - ja joka saa heidät yhä uudestaan taistelemaan toivon ja vapauden puolesta."
Loistava kirja kylläkin, mutta täysin fiktiivinen ja sellaista ap ei halunnut.

niiloliina
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Valkoinen masai
Hofmann, Corinne
Sveitsiläinen Corinne Hofmann muistelee neljää vuotta, jotka hän vietti Keniassa masaisoturin kumppanina. Seuratessaan suurta rakkautta hän koki taivaan ja helvetin. Rehellinen, hauska, jännittävä ja tervettä itseluottamusta uhkuva tarina kaikkien aikojen eloonjäämisseikkailusta.

Saksassa muotiliikettä pitävä sveitsiläinen Corinne Hofmann on tullut sulhasensa kanssa lomalle Keniaan. Jo ensimmäisinä iltoina hänen katseensa osuu häikäisevän komeaan masaisoturiin, Lketingaan. Sinniteltyään itsepäisesti kenialaisen kannoilla Corinne pääsee toteuttamaan unelmansa eksoottisesta lemmenyöstä. Nainen jättää kihlattunsa, käy kotona myymässä omaisuutensa ja palaa Afrikkaan - jossa Lketinga on jo haihtunut muihin maisemiin. Mikään maisema ei ole kuitenkaan niin laaja, ettei rakastunut nainen löytäisi perille kultasensa luo.

Lähde: wsoy.fi
Tän oon myös lukenu ja voin suositella. :)

Lilli
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä myös samanlainen lukija. Kunpa muistaisi kaikki lukemansa, mutta ensin nyt tuli mieleen Frank McCourtin Seitsemännen portaan enkeli, Amerikan ihmemaassa ja Liitupölyä.
Onko liitupölyäkin McCourtin kirjoittama!? Mä oon lukenu nuo ekat, en tienny, että siihen on tullu jatkoa, ihanaa!
Seitsemännen portaan enkeliä suosittelen ap:llekin, todella mukaansa tempaava kirja!

AnniHelena71harmaana
Minä myös samanlainen lukija. Kunpa muistaisi kaikki lukemansa, mutta ensin nyt tuli mieleen Frank McCourtin Seitsemännen portaan enkeli, Amerikan ihmemaassa ja Liitupölyä.
Peesi, rakastan noita kirjoja.

Chupa
Miksi ette pidä fiktiosta? Mä olen ihan toisenlainen, en jaksa lukea mitään liian realistista enkä varsinkaan omaelämänkertoja. Fantasia on mun suosikkigenre, harmi vaan että niin harvoin löytyy oikeasti hyviä ja omaperäisiä tarinoita.

Marilii
Matkakirjathan ovat sitten ihan oma kategoriansa, joka niistä tykkää. Viimeksi luin Auli Irjalan: Meren selkä taittuu. Tuo purjevene Kristiinahan on Pertti Dunckerin Merivuokon sisaralus ja myös hänen rakentamansa. Merivuokon seikkailut maailman merillä ovat kiehtovaa luettavaa.

Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Aavikon kukka
http://fi.wikipedia.org/wiki/Waris_Dirie
Luin just tuon Desert flowerin englannin kielellä. Yhtään kirjaa ei vielä ole mainittu, mitä en olisi lukenut....paitsi tuo yksi ....Tuhannen auringon alla

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Chupa:
Miksi ette pidä fiktiosta? Mä olen ihan toisenlainen, en jaksa lukea mitään liian realistista enkä varsinkaan omaelämänkertoja. Fantasia on mun suosikkigenre, harmi vaan että niin harvoin löytyy oikeasti hyviä ja omaperäisiä tarinoita.
Mä kysyisin mieluusti, että miksi tällä palstalla ei koskaan listata hyviä tietokirjallisuuden teoksia?

Eniveis, Stephen Fryn omaelämäkerta Moab Is My Washpot oli kivaa luettavaa. Philippa Gregoryn historiaan pohjaavat tarinat myös mielenkiintoisia.

Ja ihan fiktion puolelta Hugh Laurie on myös hyvä kirjailija.

Marilii
Aavikon kukka
Luin just tuon Desert flowerin englannin kielellä. Yhtään kirjaa ei vielä ole mainittu, mitä en olisi lukenut....paitsi tuo yksi ....Tuhannen auringon alla
Tästä on elokuvakin, olisi kiva nähdä.
Ai on vai? Minäkin haluaisin nähdä sen.

Aavikon kukka
Tästä on elokuvakin, olisi kiva nähdä.
Ai on vai? Minäkin haluaisin nähdä sen.
Joo on, huomasin sattumalta kun kattelin googlella tietoa tuosta kirjasta.

http://www.finnkino.fi/movie/6993/

Yhteistyössä