Suositelkaa hyviä kirjoja;elämänkertoja, tositarinoita.kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja lukija
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Juoksee saksien kanssa. Joku Burroughs taisi olla kirjoittaja.

"Juoksee saksien kanssa on tositarina pojasta, jonka runoilija-äiti antaa hämmästyttävästi joulupukkia muistuttavan psykiatrin kasvatettavaksi. Augusten Burroughs huomasi 12-vuotiaana asuvansa keskellä viktoriaanista kurjuutta tohtorin eriskummallisen perheen parissa ja ystävystyi takapihalla asuvan pedofiilin kanssa. Tämä on tarina lainsuojattomasta lapsuudesta, jossa säännöistä ei ole kuultukaan ja missä joulukuusi pysyy pystyssä vuodet ympäriinsä, missä Valiumia napsitaan kuin karkkia ja ikävystymisen yllättäessä sähköshokkiterapiakoneesta on apua. Hauska ja kauhistuttava tarina tavallisen pojan selviytymisestä mitä epätavallisimmissa olosuhteissa."

Kuvaus Pokkarit.fi -sivuilta
 
Marilii
Minä myös samanlainen lukija. Kunpa muistaisi kaikki lukemansa, mutta ensin nyt tuli mieleen Frank McCourtin Seitsemännen portaan enkeli, Amerikan ihmemaassa ja Liitupölyä.
 
..
"Riepumattoni raitoja" - Lea Kranz (elämänkerta)
"Sekameteli soppa" -Lea Kranz

Kirjottaa ihasttuttavasti, humoristisesti, moninaisista elämän kommelluksistaan ja kokemuksistaan. Ehdoton oma suosikkini.
Saman kirjailijan "Lasiseinän takana" -runokokoelma, on kirjoittanut runomuotoon oman lapsensa vaikean masennuksen ja itsemurhan aikaset vuodet.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä myös samanlainen lukija. Kunpa muistaisi kaikki lukemansa, mutta ensin nyt tuli mieleen Frank McCourtin Seitsemännen portaan enkeli, Amerikan ihmemaassa ja Liitupölyä.
Mistä seitsemän portaan enkeli kertoo?entä liitupöly?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
Saako olla tragedioita? Esim. Pelzerin Pimeän poika on melko raju kuvaus (tositarina) hänen elämästään ja lapsuudestaan.
kuka on tämä pimeä poika?
Siis Pimeän poika on kirjan nimi. Kirjoittaja on Dave Pelzer. Ja kirja kertoo siis hänen lapsuudestaan, kuinka hän eli omassa perheessään suljettuna, alistettuna ja "pahana" poikana. Kurja lapsuustarina. Luen liikaa moisia :/
 
Tuhat loistavaa aurinkoa.

"Tämän jälkeen eivät uutisotsikot koskaan enää näytä samalta." - Charlotte Observer. Suurmenestykseksi noussut, säkenöivä romaani Leijapojan tekijältä - unohtumaton tarina kahden naisen kohtalosta ja ystävyydestä sotien haavoittamassa Afganistanissa

Mariam on vain 15-vuotias, kun hänet lähetetään Kabuliin ja naitetaan itseään kolmekymmentä vuotta vanhemmalle Rashidille. Hän aloittaa uuden elämänsä toiveikkaana, mutta vuosien kuluessa burqa kätkee alleen niin nöyryytykset, mustelmat kuin hiipuvan toivon lapsesta.
Kaksi vuosikymmentä myöhemmin Kabulissa riehuvat taistelut murskaavat myös nuoren ja rakastuneen Lailan haaveet tulevaisuudesta. Hänestä tulee Rashidin toinen vaimo.
Afganistanilaisnaisen kohtalosta määräävät miehet, sota, talibanien hirmuhallinto. Mutta Mariamin ja Lailan välille kasvaa ystävyys, joka on kaikkia näitä vahvempi - ja joka saa heidät yhä uudestaan taistelemaan toivon ja vapauden puolesta."

 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä myös samanlainen lukija. Kunpa muistaisi kaikki lukemansa, mutta ensin nyt tuli mieleen Frank McCourtin Seitsemännen portaan enkeli, Amerikan ihmemaassa ja Liitupölyä.
Mistä seitsemän portaan enkeli kertoo?entä liitupöly?
Eka osa siis seitsemännen portaan enkeli kertoo kirjailijan lapsuudesta Irlannissa, toinen osa hänen muutostaan Amerikkaan ja elämästään siellä. Kolmas osa kertoo lähinnä hänen työvuosistaan opettajana.
 
nämä
Nikki Sixx: Heroiinipäiväkirja (itse en ole sitä lukenut, mut kuullut et on hyvä)

Deborah Spungen: Nancy (kertoo sid viciousin tytöystävästä Nancy Spungenista ja on loistava kirja)
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja nämä:
Nikki Sixx: Heroiinipäiväkirja (itse en ole sitä lukenut, mut kuullut et on hyvä)

Deborah Spungen: Nancy (kertoo sid viciousin tytöystävästä Nancy Spungenista ja on loistava kirja)
Lukemisen arvoisia molemmat.

 
carmen
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja nämä:
Nikki Sixx: Heroiinipäiväkirja (itse en ole sitä lukenut, mut kuullut et on hyvä)

Deborah Spungen: Nancy (kertoo sid viciousin tytöystävästä Nancy Spungenista ja on loistava kirja)
Lukemisen arvoisia molemmat.
Siis jos sex, drugs & rock n' roll kiinnostaa.

 
kuule
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Zana Muhsen: Myyty (1994), englannin kielinen alkuteos Sold.
Miriam Ali: Lasteni tähden (1995), englannin kielinen alkuteos Without Mercy.
Zana Muhsen: Lupaus vapaudesta (1999), englannin kielinen alkuteos A Promise to Nadia.
olis kiva tietää vähän, et mistä kirjat kertoo?
 

Yhteistyössä