Suositelkaa hyvää kantoliinaa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:51 Vieras kirjoitti:
Meillä vauva reilun 8kk ja nyt olen innostunut tosta kantoliinasta. Meillä yksi kantoliina on, vauva-lehden mukana tullut ilmaisliina ja vauva siinä viihtyy. Mikä olisi hyvä ja pitkäikäinen liina?
Kudottu, vähintään 4,6m pituinen liina. Valitse se kuosi, joka sinua eniten miellyttää :)
 
Meillä on hug-a-bub, ja oon kyllä tykännyt todella paljon. Ainut vaan, että vaikka onkin ohut ja hengittävä (ja varsin hyvännäköinenkin muutes), niin meidän pieni tuppaa olemaan välillä vähän kuumissaan liinan alla. Mutta siihen toki auttaisi se, ettei pukisi vauvalle niin kauhiasti päälle :D Suht kallishan huggis on, mutta kyllä maksaa ittensä nopeasti takaisin.

Lisäksi hommattiin ergo-reppu. Ei ole vielä saapunut postissa, mutta satavarmasti loisto-ostos. Voipa olla, että vaunut jää pian varsin vähälle käytölle, kun kyllähän tuo reppu taitaa kaupungilla olla vähän kätsympi.
 
beaz
Mä en enää 8kk vanhalle hommais huggaa, sillä trikoinen venyy painavemmalla vauvalla eikä sidonnasta saa napakkaa vaan liinaa pitäs olla koko ajan kiristämässä. Suosittelen siis kudottua pitkää liinaa tai kantoreppua. Minulta löytyy hugga, girasolin pitkä kudottu liina, kantoreppu ja kantopussukka. Pussukkakin on kiva, mutta vain lyhyehköihin kantamisiin, kun ei ole niin ergonominen.
 
Noin isolle en mäkään trikoista suosittelisi. Sillä on tosin kannattajansa. Myöskään 4,6m tai pitempää kudottuakaan en itse tuon ikäiselle käytä vaan max 4m tuplaristinä. Rengasliina tai kantopussi on tosi jees, mutta ei tuntikausien kantamiseen. Ergo on hyvä selkäreppuna. Sitten on vielä ulkonäkökysymys eli mistä tykkää. Paljon makuasioita siis.


 

Yhteistyössä