Suositelkaa autoa kuudelle hengelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoa tarvitseva.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoa tarvitseva.

Vieras
Meille tulossa neljäs lapsi ja uuden auton osto edessä. Nyt kaks lasta on turvaistuimessa ja sitten tietenkin vauvalle tulee turvaistuin, eli autoon pitäisi mahtua kolme turvaistuinta (britax baby safe plus, regaro polaric sekä britax multi-tech kasvot menosuuntaan). Autossa pitäisi olla kunnon tavaratila, koska sinne pitää mahtua brion tuplat sekä muutaman kauppakassi. Nyt automerkkejä kehiin. Kiitän näin etukäteen vastanneita.

Chrysler Grand Voyager.. Penkit kolmessa rivissä, takakoppatilaa reilusti. Meillä kolme lasta turvaistuimissa, tuplarattaat ja kauppakassit kyydissä ja hyvin mahtuu. Eikä lapset tappele kun on vähän välimatkaa vierustoveriin.. :)

Joku tila-auto esim. peugeot 307 sw, jossa on kuusi tai seitsemän penkkiä. Ja jos on seitsemän penkkiä, niin sen yhden penkin ottaa pois. Sen tilalle saa sitten tuplat ja kauppakassit.

Alkuperäinen kirjoittaja autoa tarvitseva.:
Meille tulossa neljäs lapsi ja uuden auton osto edessä. Nyt kaks lasta on turvaistuimessa ja sitten tietenkin vauvalle tulee turvaistuin, eli autoon pitäisi mahtua kolme turvaistuinta (britax baby safe plus, regaro polaric sekä britax multi-tech kasvot menosuuntaan). Autossa pitäisi olla kunnon tavaratila, koska sinne pitää mahtua brion tuplat sekä muutaman kauppakassi. Nyt automerkkejä kehiin. Kiitän näin etukäteen vastanneita.

Meille syntyi neljäs lapsi kesällä. Nyt ollaan kohta puoli vuotta ajettu Mitsun Space wagonilla. Käytettynä ostettiin vuosimallia 97. Maksoi 3000 euroo. Ja tää on oikeesti paras auto mitä olen ajanut. Hyvin on pelannut koko ajan. Noilla jenkeillähän monet ajaa kanssa, mutta niissä taitaa olla melko kalliit varaosat ja kuluttaiskohan ne enemmän...Meidän mitsussa menee n.6-8 litraa satasella. Eli tosi vähän.

Mieheni ei tykkää ajaa hirveän isoja autoja, joten tuskimpa ostetaan isoa autoa. Itse kylläki voisin ehkä ajaa isompaa autoa. Unohin vielä sanoa, että tarvetta vain kuudelle ihmiselle (koska viimenen lapsi, jota hommataan ja kyydissä kulkee todella harvoin vieraita ihmisiä)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni ei tykkää ajaa hirveän isoja autoja, joten tuskimpa ostetaan isoa autoa. Itse kylläki voisin ehkä ajaa isompaa autoa. Unohin vielä sanoa, että tarvetta vain kuudelle ihmiselle (koska viimenen lapsi, jota hommataan ja kyydissä kulkee todella harvoin vieraita ihmisiä)

Kannattaisko siltikin ostaa se vähän isompi auto, että mahtuu koko perhe? Itse olen ajanut Chryslerin Grand Voyageria, eikä se mitenkään hirmu isolta tuntunut, vaikka tilaa onkin. Parkkeeraaminenkaan ei ollut mitenkään ylettömän vaikeaa. Vaikeampi pistää parkkiin oli esim. Opel Omega B, joka tosin oli madallettu 40mm ja penkki oli jumittunut alimpaan mahdolliseen asentoon :D

Chrysler olis munkin valinta. Olen ajanut paljon esim. vanilla ja astrolla, jotka on sitten jo leveitä parkkeerata. Toi Voyageri on tilava sisältä (korkea), muttei pahemmin tavallista farkkua isompi ajaa. Lisäksi amerikkalaisissa on yleensä tosi hyvät ohjaustehostimet ja muut sähköherkut jo vähän vanhemmissa.

Meitä on 6 ja tuplavaunutkin mukana ja meillä on opel zafira.
Sieltä kun jättää toisen penkin viimeisestä rivistä nostamatta niin jää hyvä tavaratila vaunuille ja kauppakasseille.
Eikä syö niin pajon kuin joku Chrysler jota ekaks mekin mietittiin.

Yhteistyössä