Suosikki tarjottavanne juhlissa HELPPOJA ohjeita kiitos :)

Elikkäs pitäis tehdä juhliin tarjottavia. meillä on yhtä aikaa miehen 30v. ja kuopuksen 5v. juhlat. Olen loppuvaiheessa raskaana, enkä jaksa hirveesti seisoa ja leipoa vaikeita juttuja. Joten kertokaahan suosikkinne helppotekoisista mutta hyvistä tarjottavista :)

Olen jo leiponu mokkapaloja ja muffinseja, ostanu valmiita coctailpiirakoita niihin teen munavoita ja ostan jotain levitteitä. Ajattelin leipoa kinkkukierteitä ja ehkä tonnikalasta samanmoisia. Kakuksi tulee juna-kakku, jolloin kumpikin saa oman junavaunukakkunsa, lisäksi ehkä juustokakkua ja suklaakakkua. Katsotaan mihin asti jaksan. teen mahd. paljon etukäteen pakkaseen valmiiksi. Juhlat parin viikon päästä.
 
Niin ja tietysti tarjolle karkkia, sipsejä, poppareita. Lapset lähtee iltasella mummolaan ja juhlia jatketaan aikuisten kesken, jolloin tarjolle myös boolia, elikkä olis hyvä jos nämä tarjottavat toimis myös silloin.
 
Rieskarullia. Ne voi tehdä jo edellisenä iltana valmiiksi, jos haluaa. Esim. Graavilohirulla. Voitelet rieskan ja siivutat sen päälle graavilohta niin, että se on kokonaan peitossa. Sitten rieska rullalle ja vaikka voipaperiin tai tuorekelmuun odottamaan. Tarjolle leikkaat siitä rullasta sitten sellasia parin sentin paloja. Valmiita suupaloja siis. Päälle tuoretta tilliä. Samaa voi tehdä muillakin täytteillä, esim leikkeleillä, voin tilalla käyttää vaikka maustettuja tuorejuustoja.
 
Rieskarullia. Ne voi tehdä jo edellisenä iltana valmiiksi, jos haluaa. Esim. Graavilohirulla. Voitelet rieskan ja siivutat sen päälle graavilohta niin, että se on kokonaan peitossa. Sitten rieska rullalle ja vaikka voipaperiin tai tuorekelmuun odottamaan. Tarjolle leikkaat siitä rullasta sitten sellasia parin sentin paloja. Valmiita suupaloja siis. Päälle tuoretta tilliä. Samaa voi tehdä muillakin täytteillä, esim leikkeleillä, voin tilalla käyttää vaikka maustettuja tuorejuustoja.
Kuulostaa hyvältä. Mitä rieskaa oot käyttäny näissä? Olen joskus tainnu thedäkin tuollaisia, mutta tein ne ruotsalaiseen tunnbrödiin, siis sellaiseen ihan ohueen rieskan tapaiseen leipään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25865102:
voileipäkakut uppoaa meidän juhlissa aina. samoin erilaiset suolaiset piirakat ja makaronisalaatti.
Voileipäkakku on hyvää, mutta vaatii silloin aamulla koristelua, ja mahd. paljon tosiaan tekisin etukäteen valmiiksi, kun tekee tiukkaa jaksaa koko juhlapäivä supistelujen kanssa. Minkälaista makaroonisalaattia teet yleensä?
 
kökköliini
Voileipäkakku on hyvää, mutta vaatii silloin aamulla koristelua, ja mahd. paljon tosiaan tekisin etukäteen valmiiksi, kun tekee tiukkaa jaksaa koko juhlapäivä supistelujen kanssa. Minkälaista makaroonisalaattia teet yleensä?
minä ainakinkoristelen edellisenä iltana.
kierremakaroni, ruskistettua broileria, paprikaa, ananasta, maissia. nuo sekaisin ja seurana jotain majoneesipohjaista kastiketta.
 
  • Tykkää
Reactions: kultakurkku
Jos jotain makeaa helppoa vielä mietit niin mä teen yleensä rahkapiirakkaa. Onnistuu näin laiskalta leipojaltakin :D

-piirakkapohja
-2 prk maustettua maitorahkaa
-1 prk smetanaa
-1 kananmuna
-sokeria

Täytteet sekaisin ja piirakkapohjan päälle (käytän itse pyöreää perusvuokaa), uuniin n. 175 astetta 35-40 minuuttia.
 
  • Tykkää
Reactions: kultakurkku
"miima"
Kinuskikissan poropiirakka on huippuhyvää

http://www.kinuskikissa.fi/poropiirakka/?ref=7

ja sitten esim. tämä pähkinäsuklaatorttu on tosi nopea ja maistuu myös lapsille

http://www.kinuskikissa.fi/pahkinasuklaatorttu/?ref=15
 
"Piika-äiti"
Meillä on aina aurinkokuivatuista tomaateista, fetasta ja hyvistä oliiveista tehtyä hässäkkää, jota voi laittaa monenmallisille leiville, lisätä vihersalaattiin, syödä siltää, lappaa keiton päälle. Ja on nopea ja helppo, kunhan valitsee valmiiksi silputut tomaatit. Kaveri lisää siihen vielä kikherneitä ja hyvää se on niinkin.
 
"vieras"
mä teen yleensä paljon suolaisia piirakoita, sieni/sipuli/pekoni tai kinkku/sipuli/paprika on yleisimmät, noissa tykkään käyttää tuorejuustoja, tuo makua hyvin. Lisäksi kylmäsavulohesta teen tahnan maustamattomaan tuorejuustoon johon laitan sipulia, mausteita ja sitä esim. ruisnappeihin. tahnan voi tehdä jo edellisenä päivänä.
 
"Omppu"
makaronisalaatti

täysjyvämakaronia
2 eri vahvuista juustoa
tomaattia
kurkkua
punasipulia
granny smith omenoita
viinirypäleitä
(palvikinkkua)

Pirkka valkosipulikastiketta kyytipojaksi


Keikauskakku ja juustosarvet ovat myös helppoja. Piirakoista Kinuskikissan mustapekan kasvispiiras on taivaallista ja menee myös kylmänä. Munavoin lisäksi kannattaa tehdä yrttivoita.
 

Yhteistyössä