Suorastaan huvittavia nämä jotkut hysteerikot joiden mielestä ei saa syödä leipää, valkoisia jauhoja, perunaa jne.

• Viestiketjun aloittaja Huvittunut
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="a p";28864353]Kyllä täällä saa useasti lukea, että jätä leipä pois, jätä valkoiset jauhot pois, jätä peruna pois jne. kun joku kertoo ruokavalionsa ja kysyy laihtuuko tällä.

Miksi jotkut eivät hyväksy sitä, että laihtua voi myös syömällä noita? Toki annoskokoja pitää pienentää ja pitää lisätä kasvisten määrää jne. mutta ei noita pois tarvitse jättää.[/QUOTE]
Sanopas muuta!! Miksi et voi hyväksyä sitä, että joku haluaa laihduttaa jättämällä pois valkoiset jauhot, perunan ja sokerin, kun ne eivät ole mitenkään välttämättömiä ihmisen ruokavaliossa. Nopeat hiilarit toimivat monella ylipainoisella niin, että ruokahalu kasvaa syödessä. Silloin annoskokojen pienentäminen on vaikeaa, kun nälkä ei lopu ollenkaan.

On se kyllä vähän toisinkin päin. Jätin vuosia sitten sokerin pois kokonaan. En siis syö mitään missä on lisättyä sokeria. Minulle se ei ole ongelma ja vältän nykyään siitä kertomastakaan. Aivan ihme huomautuksia tulee jos mainitsen asiasta "No entä sitten hedelmät?" "Ihminen ei voi elää ilman sokeria" Jne jne Ihan kuin siinä olisi jokin elämää suurempi ongelma missä sitä sokeria on ja missä ei. Pystyn kyllä ihan itse tarkistamaan ruoat joita syön, sekä kontrolloimaan että saamani piilosokerin määrä pysyy riittävän alhaalla.

"vieras"
On se kyllä vähän toisinkin päin. Jätin vuosia sitten sokerin pois kokonaan. En siis syö mitään missä on lisättyä sokeria. Minulle se ei ole ongelma ja vältän nykyään siitä kertomastakaan. Aivan ihme huomautuksia tulee jos mainitsen asiasta "No entä sitten hedelmät?" "Ihminen ei voi elää ilman sokeria" Jne jne Ihan kuin siinä olisi jokin elämää suurempi ongelma missä sitä sokeria on ja missä ei. Pystyn kyllä ihan itse tarkistamaan ruoat joita syön, sekä kontrolloimaan että saamani piilosokerin määrä pysyy riittävän alhaalla.
Kyllä mullekin tuli heti mieleen, että syötkö hedelmiä ja marjoja :D Ihan uteliaisuudesta vaan tosin, ei mitenkään tuomitsevasti. Mutta voin kuvitella, että saat kyllä kuulla ihmettelyä ja jopa suoraa tuomitsemista.

"a p"
[QUOTE="vieras";28864467]Sanopas muuta!! Miksi et voi hyväksyä sitä, että joku haluaa laihduttaa jättämällä pois valkoiset jauhot, perunan ja sokerin, kun ne eivät ole mitenkään välttämättömiä ihmisen ruokavaliossa. Nopeat hiilarit toimivat monella ylipainoisella niin, että ruokahalu kasvaa syödessä. Silloin annoskokojen pienentäminen on vaikeaa, kun nälkä ei lopu ollenkaan.[/QUOTE]

Missä kohdassa mä kirjoitin, että en hyväksy muiden tapoja? En yhtään missään. Älkää lukeko sellaista mitä ei ole kirjoitettu.

Tässä ketjussa oli pointtina se, että hysteerikkojen mielestä kukaan ei saisi syödä leipää jne.

"vieras"
[QUOTE="a p";28864545]Missä kohdassa mä kirjoitin, että en hyväksy muiden tapoja? En yhtään missään. Älkää lukeko sellaista mitä ei ole kirjoitettu.

Tässä ketjussa oli pointtina se, että hysteerikkojen mielestä kukaan ei saisi syödä leipää jne.[/QUOTE]

Ruisleipä on terveellistä, samoin puuro ja tumma pasta. Sen idioottikin ymmärtää. Kokonaisenergian saanti kuitenkin ratkaisee - jos mätät noita liikaa tottakai se alkaa näkyä painossa.

"vieras"
[QUOTE="a p";28864545]Missä kohdassa mä kirjoitin, että en hyväksy muiden tapoja? En yhtään missään. Älkää lukeko sellaista mitä ei ole kirjoitettu.

Tässä ketjussa oli pointtina se, että hysteerikkojen mielestä kukaan ei saisi syödä leipää jne.[/QUOTE]

Kirjoitit: "Kyllä täällä saa useasti lukea, että jätä leipä pois, jätä valkoiset jauhot pois, jätä peruna pois jne. kun joku kertoo ruokavalionsa ja kysyy laihtuuko tällä.
Miksi jotkut eivät hyväksy sitä, että laihtua voi myös syömällä noita?"

Se, että laihduttajaa neuvotaan jättämään leipä ja valkoiset jauhot pois, ei tarkoita sitä, ettei neuvoja hyväksyisi muita laihdutustapoja. Neuvoja antaa vain oman ehdotuksensa, miten ruokavaliosta saisi paremman ja varmemmin laihduttavan. Minun mielestäsi tekstisi on arvostelevaa ja tuomitsevaa. Ihan samanlaista tekstiä suollat kuin arvostelemasi hysteerikot.

Yhteistyössä