Suoramyynnistä

Ajattelin alkaa yhteen suoramyyntifirmaan jälleenmyyjäksi. Miten menee nää verotus jutut ja vaikuttaako se heti kotihoidontuen lisäosaan, vaikkei mitään näin alkuun tienaiskaan. Onkos teillä suoramyyjät tietoa? Tarviiko perustaa firmaa, vai miten homma lähtee käyntiin?
 
HomCare
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 21:51 Lilja kirjoitti:
Ajattelin alkaa yhteen suoramyyntifirmaan jälleenmyyjäksi. Miten menee nää verotus jutut ja vaikuttaako se heti kotihoidontuen lisäosaan, vaikkei mitään näin alkuun tienaiskaan. Onkos teillä suoramyyjät tietoa? Tarviiko perustaa firmaa, vai miten homma lähtee käyntiin?
En usko, että vaikuttaa kodinhoidontuen lisäosaan, jos ei jää verotettavaa tuloa, mutta kannattaa vielä kysyä kelalta tätä. Itse olen kodinhoidontuella, mutten saa lisäosaa miehen tulojen takia.
Firmaa ei tarvitse perustaa, itse ainakin toimin omalla nimelläni, teen kirjanpidon ja veroilmoitukset. Olen myös ilmoittautunut alv-rekisteriin, mutta siihenkään ei tarvi heti ilmoittautua, vasta sitten kun vuoden myynti on 8500e eli siis jos sinun myynti on vuodessa 8500e, niin silloin kannattaa ilmoittautua jo aiemmin alv-rekisteriin.
 

Yhteistyössä