suonikohjusita eroon?

Luontaistuotteillakin saa suht hyvin suonikohjuja pois. Esim Aloe vera probolis voidetta voidellaan kevyesti iltaisin alhaalta ylöspäin.... ja paremman vaikutuksen saa jos samalla (ei siis silloin voideltaessa :LOL: ) juo aloe vera gel- juomaa :)

-Anselmiina2-
 
Itse olen myös kärisinyt perinnöllisistä suonikohjuista parikymppisestä lähtien ja käynyt niitä hoidattamassa yksityisellä puolella. Aika vahvasti olen ymmärtänyt (erikoislääkärien kommenteistakin), ettei jalkojen suonikohjuihin mitkään kotikonstit tepsi. Ja näin kyllä uskon itsekin.

Erilaiset myynnissä olevat voiteet ovat vain yksi tapa rahastaa hyvätahtosia ja apua tarvitsevia ihmisiä. Itse en usko niiden tehoon sen vertaa, että viitsisin niihin rahaa tuhlata.
 
mappi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 12:40 Vieras kirjoitti:
Itse olen myös kärisinyt perinnöllisistä suonikohjuista parikymppisestä lähtien ja käynyt niitä hoidattamassa yksityisellä puolella. Aika vahvasti olen ymmärtänyt (erikoislääkärien kommenteistakin), ettei jalkojen suonikohjuihin mitkään kotikonstit tepsi. Ja näin kyllä uskon itsekin.

Erilaiset myynnissä olevat voiteet ovat vain yksi tapa rahastaa hyvätahtosia ja apua tarvitsevia ihmisiä. Itse en usko niiden tehoon sen vertaa, että viitsisin niihin rahaa tuhlata.
Ite pääsin kunnallisen kautta pari vuotta sitten leikkaukseen, onneksi.

Kyllä joitain hoitavia voiteita on. Aloen lisäksi esim. hevoskastanjaa voi käyttää geelinä (eikä maksa edes paljon!) tai sitten sitä taitaa olla homeopaattisenakin valmisteena. Pitää kyllä käydä homeopaatin vastaanotolla tarkistamassa ko. asia. Magnesium auttaa tietääkseni myös! Kokeilepa niitä. Mulla ei ole ainakaan kohjut pahentuneet yhtään. Toinen jalka siis vaan leikattiin.

Ja tottakai lääkäri on sitä mieltä, ettei muu auta kun leikkaus. Eihän lääkäreitä kiinnosta PÄTKÄN VERTAA homeopatia tai muut pehmeät hoitokeinot.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 16:40 mappi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 12:40 Vieras kirjoitti:
Itse olen myös kärisinyt perinnöllisistä suonikohjuista parikymppisestä lähtien ja käynyt niitä hoidattamassa yksityisellä puolella. Aika vahvasti olen ymmärtänyt (erikoislääkärien kommenteistakin), ettei jalkojen suonikohjuihin mitkään kotikonstit tepsi. Ja näin kyllä uskon itsekin.

Erilaiset myynnissä olevat voiteet ovat vain yksi tapa rahastaa hyvätahtosia ja apua tarvitsevia ihmisiä. Itse en usko niiden tehoon sen vertaa, että viitsisin niihin rahaa tuhlata.
Ite pääsin kunnallisen kautta pari vuotta sitten leikkaukseen, onneksi.

Kyllä joitain hoitavia voiteita on. Aloen lisäksi esim. hevoskastanjaa voi käyttää geelinä (eikä maksa edes paljon!) tai sitten sitä taitaa olla homeopaattisenakin valmisteena. Pitää kyllä käydä homeopaatin vastaanotolla tarkistamassa ko. asia. Magnesium auttaa tietääkseni myös! Kokeilepa niitä. Mulla ei ole ainakaan kohjut pahentuneet yhtään. Toinen jalka siis vaan leikattiin.

Ja tottakai lääkäri on sitä mieltä, ettei muu auta kun leikkaus. Eihän lääkäreitä kiinnosta PÄTKÄN VERTAA homeopatia tai muut pehmeät hoitokeinot.
Niin... suonikohjujen ennaltaehkäisy on eri juttu... mutta olemassaoleviin kohjuihin tuskin mitkään voiteet tepsii. Ennaltaehkäisyssäkin liikunta ja tuki/hoitosukat ovat voiteita tehokkaampia vaihtoehtoja.
 
jos on oikea suonikohjutauti, eli siis jalan päälaskimo on vajaatoimintainen, pelkät näkyvät röllykät eivät ole syy leikata, eikä kunnallisella puolella tulisikaan leikata niitä. Jos on tämä tauti se todetaan ulrtaäänellä.

Suonikohjujen ennaltaehkäisyssä tukisukat ovat ehdoton ykkös asia ja ylipainon pudottaminen ja nämä asiat koskevat myös jo leikattuja.

Ainut tapa hoitaa oikeasti pois vajaatoimintainen laskimo on leikkaus tai ruikutushoito, joka ei todellakaan ole ihan helppo ja rikitön vaihtoehto sekään.
 
saako hevoskastanja-voidetta luontaistuotekaupasta?
mitähän olette maksaneet yksityisellä leikkauksesta=oletteko olleet lopputulokseen tyytyväisiä?
millaisia oireita tulee jos suonikohjut alkaa "vakavastI" vaivata?
 

Yhteistyössä