Suonikohjuja.. avuksi tukisukat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvästi lyhyet mekot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvästi lyhyet mekot

Vieras
Oon raskaana, vähän yli puolen välin ja nyt on ilmennyt suonikohju/kohjuja, siis sellanen oikein tosi pullistunut.. Se alkaa tosta vähän reiden puolivälin alapuolelta, menee polven vierestä ja vähän polven alle. Sen lisäksi niitä katkenneita verisuonia(?) siis sellasia pieniä lilan värisiä on tosi paljon ainakin kolmella alueella jalassa, nää kaikki polven alapuolella tai polven sivussa.. Ja siis kohjut ja kaikki on vain oikeassa jalassa, vasemmassa ei yhtään mitään.

Mut auttaako tukisukat mitään? Minkä pitusia niitä on? Siis onko myös ihan polvisukkia? Pahin kohju on tuossa polven vieressä/sen yläpuolella, niin ei kai se sukka auta jos ei yletä siihen? Mikä avuksi? Kertokaa kokemuksia pliiiiis! Oon ihan hukassa enkä viitsis summissa mennä ostaa kalliita sukkia apteekista. Tiedän et on myös tukisukkahousuja, mut ei oikein innostais niitä käyttää koko kesää :/ Vai onko mulla muuta vaihtoehtoa? Mun jalka näyttää aivan kamalalta :`(

Olen käyttänyt koko ajan polven alapuolelle ulottuvia tukisukkia. Ymmärtääkseni tukisukat eivät paranna suonikohjuja, mutta eipä tulisi ainakaan lisää. Itse olen siis ennakoivasti käyttänyt kahden raskauden ajan. Olen käyttänyt sellaisia marketeista löytyviä polvisukkia, joita myydään myös nimellä lentosukat, kysy kaupassa, osaavat opastaa. Näitten hinta on muistaakseni ollut noin 7-9e.

Toimivatko nämä kaupan sukat sitten yhtä hyvin? Jostain kuulin et kannattas kuitenkin hommata ihan apteekista, jotka taas maksavat yli 20?..

Entä muilla kokemuksia/neuvoja?

Minäkin olen käyttänyt ihan markettien perustukisukkia, sekä jo aiemmin mainittuja lentosukkia.
Kokemusta kalliimmista sukista ei siis ole, Instrussa kävin kyselemässä mutta en raaskinut investoida heidän sukkiinsa. Kohjuilta en voinut kokonaan välttyä kylläkään, mutta huomasin että sukista oli apua kuitenkin. Joinain päivinä unohdin nimittäin sukat ja sellaisten päivien iltoina oli jalat paljon kipeämmät ja pakottavammat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ole pitänyt kun ovat niin epämiellyttävät jalassa.ostin kalliit tukisukkahousut ja arvaappas tympikö kun toka kerran vedin jalkaan ja hirvee reikä

:o Mä luulin et ois semmosta vähän kestävämpää materiaalia.. Empä taida mäkään uskaltaa kokeilla sit.. oon semmonenki tumpelo ja kaikki sukat aina hajoo.. :D Jos vaan kokeilis niit kaupan versioita..

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minäkin olen käyttänyt ihan markettien perustukisukkia, sekä jo aiemmin mainittuja lentosukkia.
Kokemusta kalliimmista sukista ei siis ole, Instrussa kävin kyselemässä mutta en raaskinut investoida heidän sukkiinsa. Kohjuilta en voinut kokonaan välttyä kylläkään, mutta huomasin että sukista oli apua kuitenkin. Joinain päivinä unohdin nimittäin sukat ja sellaisten päivien iltoina oli jalat paljon kipeämmät ja pakottavammat.

Ahaa, kiva kuulla :) Kummat on susta paremmat ne perustukisukat vai lentosukat? Entä minkä pituisia niitä on? Ja auttaako ne jollain tavalla tuonne reisien alueellekin vaikka oisivat vaan polven tienoille? *tyhmäilee*

Tulin vielä kertoilemaan että kävin apteekissa ja ihmettelin sukkia.. hinta 22?. Kävin sitarissa ja etsiskelin sukkia kunnes kysyin myyjältä. Hän näytti missä on lentosukat, tukisukkia heillä ei ollut..vain tukisukkahousuja. Sitten myyjä häippäs. Ihmettelin lentosukkia, hinta 7.90?. Otin mallikappaleet ja koitin jalkaani, ei tuntunut missään.. korkeintaan kuin ois vetänyt sukkahousun jalkaan.. No eihän niitä ollu kokojakaan muuta kuin kengännumeron mukaan. Mä olen pitkä ja hoikka, eli kengännumero on 40, mutta nilkan ja pohkeen paksuus sentteinä aika vähän. Jätin ostamatta ja palasin apteekkiin. Pyysin apteekkarilta apua ja hän todella osas neuvoa. Mittasi nilkan paksuuden ja sen mukaan valitsi mulle s-koon, mitä itse epäilin kun sen mukaan se olis kengännumerolle 36-38.. Myyjä neuvoi ettei se ole tärkein koko ja että antaa kyllä myöten.. Tärkeämpää ettei sukka oo löysä pohkeesta/nilkasta jne.. Epäröiden mä ne sit ostin. Nyt oon koko päivän fiilistellyt kotona.. Tiskaillut, tehnyt kaalipataa jne eikä enää sitä turvotuksen tunnetta jaloissa. Kävellessä tuntuu hassusti kuin joku hierois jalkoja. Nää on ihanat! Eikä se s ollut siis liian pieni mun 40-koon jalkaan.. :D

Olemassa olevia verisuonitukoksia ja suonikohjuja itse olen tässä valellut Hirudoid Forte voiteella.
Mulle myös nimenomaan polven alapuolelle toiseen jalkaan ilmaantunut hirvee kohju....tukisukkia pidin jonkun aikaa mutta innostus loppui....nyt oon koittanu pitää jalkoja ylhäällä ajoittain, ja kylmä-lämmin-kylmä-lämmin suihkutella...että kierto vauhdittuis...

Yhteistyössä