Suomi maailmankartalle

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuttakoon pois Italiasta, jos on noin vaikeaa.

noh, mie en oikein tiedà mità asiasta pitàisi ajatella, tottapuhuen. ehkà ko. suomi-italorouvalle taistelu on ollut jonkinlainen henkilòkohtainen haastekin (onhan hàn jo vastustanut julkisesti asiaa 8 vuodebn ajan) .

toisaalta nuo symbolit kuuluvat melkienpà tàhàn kulttuuriin ja sanotaan aina ettà maassa maan tavalla. toisaalta totta, eihàn se ole kovin puolueetonta kun on yhden uskonnon symboleja julkisissa paikoissa.

toisaalta....

Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
jos tää nyt on se krusifiksi hässäkkä, nii mun mielestä tällä eukolla ei oo kaikki kaljat korissa... :whistle:

saa ainakin italialaisten karvat pystyyn kun islamin uskon leviàmistà pelàtààn aikalailla (terrori-iskujen suunnittelijoita napataan tasaiseen tahtiin nàillàkin nurkilla )

Mun mielestä myös käsittämätön, mutta koominen juttu, miten yhden ihmisen mielipide voi saada noin suuren muutoksen aikaan?? Pitäisi osata olla maassa maan tavalla, eli hyväksyä heidän uskonto ja kulttuuri eikä antaa sen häiritä omia vakaumuksiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä myös käsittämätön, mutta koominen juttu, miten yhden ihmisen mielipide voi saada noin suuren muutoksen aikaan?? Pitäisi osata olla maassa maan tavalla, eli hyväksyä heidän uskonto ja kulttuuri eikä antaa sen häiritä omia vakaumuksiaan!

kyllà yksi ihminen voi saada eu:ssa paljon aikaa, jos jaksaa perehtyà sààntòihin. itse olen saanut EU:n avulla muutettua pari juttua meidàn kunnassa, vaatii uskoa asiaan

Alkuperäinen kirjoittaja viersa:
sehän on täysin uskonnonvapauslain vastainen päätös. Eli suomessakin ristit pois kaulaketjuista!

se on eriasia, sillà se tààllà on kyse kouluista ja seinuillà olevista risteistà (niità on kaikissa julkisissa paikoissa alkaen poliisiasemasta, sairaalasta, jne )

sehän on täysin uskonnonvapauslain vastainen päätös. Eli suomessakin ristit pois kaulaketjuista!

Italiassa on muitakin kuin kristittyjä.

Itse en henkilökohtaisesti tykkää katsella miehen raatoja ristissä. Pitää olla aika häiriintynyt, ettei ne häiritse.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Itse en henkilökohtaisesti tykkää katsella miehen raatoja ristissä. Pitää olla aika häiriintynyt, ettei ne häiritse.

italialaiset ovat asiaan niin tottuneet etteivàt nàe asiaa nàin syvàllisesti

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

italialaiset ovat asiaan niin tottuneet etteivàt nàe asiaa nàin syvàllisesti

Tiedän. Italiassa on kuitenkin nykyään muitakin kuin syntyperäisiä italialaisia. Kuten se suomalaisnainen ;) .

Mutta en tajua, miksi "syy" päätöksestä pannaan naisen niskoille. Päätöksen teki Euroopan ihmisoikeustuomioistuin.

Yhteistyössä