Suomi kahvista pahaa olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Onko muita kohtalotovereita kenellä on suomi kahvista pahaa olo? Sydän hakkaa ja kädet tärisee? (n)
Ulkomaailla sitten taas voin juoda kahvia vaikka 10 kupilista päivässä? Eilen tein testin kun hain kaupasta italialainen kone ja italialaiset pavut, join 3 kupillista ja olo loistava, tänään sitten testasin taas suomalaista kahvia ja taas se pahaa olo alkoi? Onko kahvissa jotain aineita kun en vaan tätä suomi kahvia voi juoda millään? Vaikka ei se ole ihan Suomi kahvi...

Ei mulle mitään tärinää tule, mutta vatsa ja suolisto eivät tykkää suomalaisesta suodatinkahvista. Espresso sen sijaan käy. Suodatinkahvin parkkihappo lienee se, joka ärsyttää.

Liian halpa kahvinkeitin, menee millanan masu sekaisin. Hanki kalliimpi! Joku luis vittun.

Miksi sä luulet että keitin on halpaa ;). Kahvista kun se pahaa olo tulee eikä keittimestä, miksi edes luulet että juon keittimestä? On suomalaisiakin papuja...vaikka ei ne ihan Suomesta ole...
Eilen hain voi sanoa niin että paras mahdollinen kone ja italialaista kahvia mitä ei ihan joka paikassa myydään ja voi taas sanoa että kyllä olo on loistava. Vikaa kun on katso kahvissa eikä keitimessä tai koneessa.

Itseasiassa olen itse miettinyt pidemmän aikaa onko jokin kahvissa muuttunut...

Enkä ainoa.
Onko sinulla jotain oireita?
Minulle vaan tullut mieleen jos on esim paniikkihäiriö niin kahvia ei suositellaan juoda...Itse kun juon saan aika samanlaisia oireita vaikka en usko että ihan paniikkihäiriö se on, koska en mä muuten kärsii paniikkihäiriöstä, oireet vaan kahvin jälkeen aika samanlaiset, sydän hakkaa ja tärinä...niin jotain vaan kahvissa pakko olla, kun jos esim Italialaista juon mikä ei edes ole mikään mieto vaan päinvastoin vahvaa, niin voin hyvin, mitään ei hakkaa enkä vapisee....Mutta näitä hyviä Italialaisia papuja ei saa ihan joka marketistä.

"suomalainen" paahto aste on eri se on aika vaalea jolloin jää happoja jotka ärsyttää vatsaa.
Tumma paahto on ok mutta verrattuna italialaiseen tai ranskalaiseen paahtoon niin kultamokka tumma paahto on aika vaaleata sekin.

"suomalainen" paahto aste on eri se on aika vaalea jolloin jää happoja jotka ärsyttää vatsaa.
Tumma paahto on ok mutta verrattuna italialaiseen tai ranskalaiseen paahtoon niin kultamokka tumma paahto on aika vaaleata sekin.
Mutta kun minulla ei ole mitään vatsa ongelmia vaan just sellaiset paniikkihäiriö tai rytmihäiriö oireet ja vapinaa huh...

Onko sinulla jotain oireita?
Minulle vaan tullut mieleen jos on esim paniikkihäiriö niin kahvia ei suositellaan juoda...Itse kun juon saan aika samanlaisia oireita vaikka en usko että ihan paniikkihäiriö se on, koska en mä muuten kärsii paniikkihäiriöstä, oireet vaan kahvin jälkeen aika samanlaiset, sydän hakkaa ja tärinä...niin jotain vaan kahvissa pakko olla, kun jos esim Italialaista juon mikä ei edes ole mikään mieto vaan päinvastoin vahvaa, niin voin hyvin, mitään ei hakkaa enkä vapisee....Mutta näitä hyviä Italialaisia papuja ei saa ihan joka marketistä.

Ohhoh! Kaikki samat oireet ja myös kavereilla. En ole ikinä kärsinyt paniikkihäiriöisä tai muista vastaavista. Juonut ikäni lähes kahvia, siksi tämä ihmetyttääkin ettei ennen ollut näin.

Eikä tarvitse edes paljon juoda.

Mulla sama homma tulee 2-3 kupista kahvia ja minulla on diagnosoitu paniikkihäiriö. Kyllä se kahvi vaan sitä laukaisee. Illalla ihan turha juoda kahvia tai uni karkaa pitkälle yöhön.

No minulle tulee nämä oireet jo yhdestä kupista ja jos juon ei suomalaista kahvia niin vaikka 10 kuppiakin menee päivässä, ei minkälaisia oireita, yli-energinen vaan voin olla jos juon sen liian vahvaana.

Mulla vähän samanlaisia oireita kun juon venäläistä kahvia lomalla.Viimeksi näin lentäviä lautasia,sitten yhtäkkiä olinkin keinumassa vaikka piti olla kaivamassa maata.
Näitä oireita ei kyllä juhlamokka tai kultakatriina aiheuta.