V
vierailija
Vieras
Suomessa vallitsee ylityöllisyys
Verrattuna muihin EU-alueen maihin Suomi ei erotu joukosta julkisen sektorin koolla, vaan työllisyysasteella, joka on selvästi EU:n keskiarvon yläpuolella. Osin tämä saattaa johtua siitä, että otamme maahan liian vähän maahanmuuttajia, mutta toisaalta ei maahanmuuttajia aivan vähän ole Saksassa tai Alankomaissakaan, jotka myös kärsivät liian korkeasta työllisyysasteesta.
Onko kukaan koskaan laskenut, kuinka kalliiksi yhteiskunnalle ja erityisesti kuluttajille tulee pitää työllisyysastetta yläkantissa? Kuinka tolkuttomasti joudutaan maksamaan työllistämistukia ja kustantamaan koulutuksia? Millaisen vaivan ihmiset joutuvat näkemään hakiessaan täysin turhiin ja tarpeettomiin töihin, joita kukaan ei teknistyneessä yhteiskunnassa tarvitse ja joista kukaan ei halua maksaa, vaikka niitä tarvittaisiinkin? Kuinka paljon ennenaikaisia sairastumisia tulee sen takia, kuinka paljon eläkepäiviä menetetään?
On käsittämätöntä, että äänestäjät antavat tämän tapahtua!
Verrattuna muihin EU-alueen maihin Suomi ei erotu joukosta julkisen sektorin koolla, vaan työllisyysasteella, joka on selvästi EU:n keskiarvon yläpuolella. Osin tämä saattaa johtua siitä, että otamme maahan liian vähän maahanmuuttajia, mutta toisaalta ei maahanmuuttajia aivan vähän ole Saksassa tai Alankomaissakaan, jotka myös kärsivät liian korkeasta työllisyysasteesta.
Onko kukaan koskaan laskenut, kuinka kalliiksi yhteiskunnalle ja erityisesti kuluttajille tulee pitää työllisyysastetta yläkantissa? Kuinka tolkuttomasti joudutaan maksamaan työllistämistukia ja kustantamaan koulutuksia? Millaisen vaivan ihmiset joutuvat näkemään hakiessaan täysin turhiin ja tarpeettomiin töihin, joita kukaan ei teknistyneessä yhteiskunnassa tarvitse ja joista kukaan ei halua maksaa, vaikka niitä tarvittaisiinkin? Kuinka paljon ennenaikaisia sairastumisia tulee sen takia, kuinka paljon eläkepäiviä menetetään?
On käsittämätöntä, että äänestäjät antavat tämän tapahtua!