Suomenruotsalainen oikeusministerimme haluaa laillistaa poikalasten pahoinpitelyn.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo on aikoihin eletty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jo on aikoihin eletty

Vieras
"- Poikien ympärileikkaus on maailmanlaajuinen ilmiö ja se on tavanomainen toimenpide useissa yhteisöissä joko uskontoon, kulttuuriin tai perinteisiin liittyvistä syistä. Joidenkin arvioiden mukaan jopa 30 prosenttia kaikista pojista ympärileikataan. Ei ole perusteltua, että Suomessa suhtauduttaisiin eri tavalla tähän ilmiöön kuin muualla maailmassa. Turvallisissa oloissa kulttuurisista ja uskonnollisista syistä suoritettu ympärileikkaus on hyväksyttävää, Suomessakin."

Oikeusministeri: Ympärileikkauksesta perusteltua säätää erillislaki

Myös tyttöjen ympärileikkaus on tavanomainen toimenpide useissa yhteisöissä joko uskontoon, kulttuuriin tai perinteisiin liittyvistä syistä. Joidenkin arvioiden mukaan joissakin yhteisöissä jopa 90% vastasyntyneistä tytöistä ympärileikataan. Ei ole perusteltua, että Suomessa suhtauduttaisiin eri tavalla tähän ilmiöön kuin muualla maailmassa. Turvallisissa oloissa kulttuurisista ja uskonnollisista syistä suoritettu ympärileikkaus on hyväksyttävää, Suomessakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri;26071218:
Onks sun pienet karvaranteet ympärileikattuja?

Mun pienet karvaranteet...siis tuo kultahamsteri ja hermeliinikani, niillä on karvaa ranteissa? Ei, ei ole heitä leikattu. Onko niillä esinahkaakaan? En tiedä. Olen huonosti perillä pikkujyrsijöiden genitaalialueiden anatomiasta.

Lapsiakaan ei oo leikattu. Tyttöä nyt ei todellakaan, ei niitä miehen kotimaassakaan leikellä. Eikä oo leikattu poikaakaan, eikä leikata. Miksi leikattaisiinkaan, kun muksu ei oo muslimi ja isäkään ei asiaa jaksa tärkeänä pitää (ei sitä niinku vaan jaksa kiinnostaa) & poika itse on sitä mieltä että ei ikimaailmassa.

Mun pienet karvaranteet...siis tuo kultahamsteri ja hermeliinikani, niillä on karvaa ranteissa? Ei, ei ole heitä leikattu. Onko niillä esinahkaakaan? En tiedä. Olen huonosti perillä pikkujyrsijöiden genitaalialueiden anatomiasta.

Lapsiakaan ei oo leikattu. Tyttöä nyt ei todellakaan, ei niitä miehen kotimaassakaan leikellä. Eikä oo leikattu poikaakaan, eikä leikata. Miksi leikattaisiinkaan, kun muksu ei oo muslimi ja isäkään ei asiaa jaksa tärkeänä pitää (ei sitä niinku vaan jaksa kiinnostaa) & poika itse on sitä mieltä että ei ikimaailmassa.

Miehes on huono muslimi.

Yhteistyössä