suomen yleisin sukunimi vaihtuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen mäkinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinen mäkinen

Vieras
joko tää on ollut täällä?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/64192-suomen-yleisin-sukunimi-vaihtuu

Virtanen ei pian ole enää Suomen yleisin sukunimi. Tuoreiden tilastojen mukaan Korhoset ovat rynnimässä ykköseksi. Asiasta kertoo Ilta-Sanomat.

Suomessa asuu lehden mukaan 23 716 Virtasta ja Korhosia vain 81 vähemmän. Korhoset saattavat ottaa kärkipaikan siis jo tämän vuoden aikana. Naisten puolella Korhonen on jo yleisin sukunimi.

Virtaset ovat olleet Suomen yleisin sukunimi vuodesta 1836, kun ensimmäiset tilastot tehtiin.

Virtasten ja Korhosten jälkeen yleisimpiä sukunimiä ovat järjestyksessä Nieminen, Mäkinen, Mäkelä, Hämäläinen, Laine, Koskinen, Heikkinen ja Järvinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
no mun nykyinen sukunimeni ei onneks oo tolla listalla tai lähellekään tuota listaa :)

Joo, ei munkaan kun meitä on tasan 2 suomessa :laugh: Sikälimikäli exä ei oo pamauttanut uudestaan naimisiin.

Kyllä mä kuitenkin olisin mieluummin lasten isän, mun ihanan mieheni niminen. Vaikka hänellä yleinen nimi onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
no mun nykyinen sukunimeni ei onneks oo tolla listalla tai lähellekään tuota listaa :)

Joo, ei munkaan kun meitä on tasan 2 suomessa :laugh: Sikälimikäli exä ei oo pamauttanut uudestaan naimisiin.

Kyllä mä kuitenkin olisin mieluummin lasten isän, mun ihanan mieheni niminen. Vaikka hänellä yleinen nimi onkin.

miksi sä sitten et oo? avoliitossa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:

miksi sä sitten et oo? avoliitossa?

Avoliitossapa juu. Häät on vasta suunnitteilla tulevaisuudessa.

meidän 8 asunnon rivarissa asuu 3 korhosta, siis 3 eri perhettä.... ja välillä niillä on tossa pihalla postinvaihto tuokio. varsinkin kesäisin kun on kesätyöntekijät jakamassa... :D

Yhteistyössä