Suomen pullonkeräysjärjestelmä kielletään eussa ideologisesti vääränlaisena, muistellaan pullonkeräyksiä😊

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
24.04.2024 | 14:48
https://www.verkkouutiset.fi/a/eu-asetuksesta-satojen-miljoonien-euroje…
Elikkä nyt punavihreä siirtymän nimissä on havaittu että suomalainen keräysjärjestelmä on, vaikkakin toimiva, ideologisesti vääränlainen ja taantumuksellinen ja uudistetaan eun punavihreän siirtymän mukaiseksi- jatkossa juomat jaellaan pahvisissa astioissa joita ei kierrätetä.

Kerätään ketjuun muistoja pullonkeräyksistä, varmasti moni joskus kipeästi kaivannut pullonpanttirahoja😊

Opiskelijana kerran yhden vapun aikaan keräsin tölkkejä ja pulloja 1250 eurolla, säästin interrailmatkaan. Tölkkivuori oli valtava, keräämisen jälkeen kaksi kokonaista päivää syötin purkkeja palautuskoneeseen!
Ihana oli Italiassa seikkailla pullorahoilla, itsekkin olin nuorena kapinallinen vasemmistolainen mutta en kokenut itseäni taantumukselliseksi riistäjäksi koska olin pulloja ja tölkkejä vapun ajan kerännyt💃
 
vierailija
24.04.2024 | 14:48
https://www.verkkouutiset.fi/a/eu-asetuksesta-satojen-miljoonien-euroje…
Elikkä nyt punavihreä siirtymän nimissä on havaittu että suomalainen keräysjärjestelmä on, vaikkakin toimiva, ideologisesti vääränlainen ja taantumuksellinen ja uudistetaan eun punavihreän siirtymän mukaiseksi- jatkossa juomat jaellaan pahvisissa astioissa joita ei kierrätetä.

Kerätään ketjuun muistoja pullonkeräyksistä, varmasti moni joskus kipeästi kaivannut pullonpanttirahoja

Opiskelijana kerran yhden vapun aikaan keräsin tölkkejä ja pulloja 1250 eurolla, säästin interrailmatkaan. Tölkkivuori oli valtava, keräämisen jälkeen kaksi kokonaista päivää syötin purkkeja palautuskoneeseen!
Ihana oli Italiassa seikkailla pullorahoilla, itsekkin olin nuorena kapinallinen vasemmistolainen mutta en kokenut itseäni taantumukselliseksi riistäjäksi koska olin pulloja ja tölkkejä vapun ajan kerännyt
Missä säilöit tuollaisen pullosaaliin?
 
vierailija
No miks ihmeessä suomen pitäisi toimia vastoin hyvää järjestelmää. Nyt suurinosapalautetaan ja on jatkuvassa kierrossa. Suomen ei tässä tarvii kuunella euta.. vai mitä tuo eun säädös auttais suomea? Ja maito ja mwhutölkeistä muovi pois ja aukastaan niinkuin pingviinin nokka niinku aina turhaan niihin on lisätty muovii. Suomi jatkaa normaalia pullonpalautusta. Kattokaa jotain intiaa siellä ei pullon palautusta ja muovipullot on hujan hajan biitseillä. Mä en ihan tajunnu tota eun päätöst.
 
vierailija
Nykyisin on helppoa kun voi säkillisen muovipulloja ja tölkkejä kaataa suoraan automaatin isoon nieluun ja se laskee ne itse sieltä ja antaa kuitin.

Vien runsaasti kaljottelevan naapurin säkkiin keräämät kaljatölkit kun hän itse heittäisi kaikki roskiin kun palauttaminen vie kuulema liikaa aikaa
 
vierailija
Ainiin oma tarina pullon palautuksist on et rollareiden stadikan konsertin aikaan keräsin pulloi 500 markan arvosta yks nainen sanoi et saan pullot jos muistan hänet aina. Tää vuonna 95. Sitku järkättiin juhannukses monttu festareit punkki bileitä niih sen viikonlopun jälkeen saatiin useita satasia pullon palautuksist.
 
vierailija
Ainiin oma tarina pullon palautuksist on et rollareiden stadikan konsertin aikaan keräsin pulloi 500 markan arvosta yks nainen sanoi et saan pullot jos muistan hänet aina. Tää vuonna 95. Sitku järkättiin juhannukses monttu festareit punkki bileitä niih sen viikonlopun jälkeen saatiin useita satasia pullon palautuksist.
Muistan tuon konsertin. Exäni vie Rollareiden konserttiin liiketuttaviaan.
En jaksa perehtyä tuohon panttiuudistukseen. Ulkomailla käydessäni kauhistelen miksi siellä muovipullot heitetään roskiin.
 
Kertakaikkiaan järkyttävää, jos näin tulee käymään.

Lapsena oli kiva etsiä pulloja, jos ei vanhemmilta sattunut saamaan karkkirahaa. Miten mahtavaa oli löytää pulloja, viedä ne kauppaan ja ostaa salaa karkkia.
 

Yhteistyössä