Suomen kansanterveysyhdistys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Noin kuukausi sitten tuli miehelle moisesta lafkasta puhelu. Olin tuolloin hänen vieressään ja kuulin hänen osuutensa puhelusta.

Mies pyysi puhelun lopussa lisätietoa asiasta postitse jotta hän voisi keskustella kanssani asian tiimoilta (tämän kuulin puhelusta itsekin).

Puhelun jälkeen kysyin, että mitä asia koski ja mies kertoi, että hälle soitettiin ja kysyttiin haluaako hän tukea vastasyntyneiden vauvojen hoitoa...kyse oli jostakin vastasyntyneiden sairasteluun liittyvästä muttei mies tiennyt siitä sen tarkemmin. Mies oli hyvin innoissaan lähdössä tukemaan, koska meillä oli itsellämme tuolloin vastasyntynyt. Hälle oltiinkin luvattu lähettää tietopaketti asiaan liittyen.

Kului vissiin noin viikko ja meille saapui ko. taholta kirje jossa oli lyhyt saate ja 39? lasku. Saatteesta selvisi että tuki menee toki vauvoille, mutta myös vanhuksille ja moneen muuhunkin kohteeseen. Saate itsessään oli todella lyhyt, joten mitään konkreettista se ei paljastanut.

Tässä kohtaa tuntui että nyt yritetään "viilata linssiin". Ensin miehelle höpistään sitä että apu menee vauvoille (lienevätkö saaneet väestöreksiteristä tms. taholta tiedon että meillekin oli syntynyt vauva) ja luvataan tietopaketti. Todellisuudessa tuesta vain pieni osa menee vauvoille eikä tietopaketista kyllä ollut sen pienen lapun kohdalla kyse.

Asia lähti ottamaan meitä päähän ja päätettiin olla tukematta. Niinpä "tietopaketti" ja lasku lähtivät paperinkeräykseen.

Tänään hain postin ja mitä sieltä löytyikään...uusi kirje ko. taholta joka sisälsi uuden laskun.

Laskussa lukee näin: Hei, suorituksenne on kirjanpitomme mukaan yhä avoinna. Toivottavasti ette ole unohtanut meitä. Tukenne on meille erittäin tärkeä, joten odotamme pikaista suoritustanne, kiitos.

Ei...ei tosiaan olla unohdettu. Eikä unohdeta jatkossakaan. Rahaa heille ei kuitenkaan meinata antaa senttiäkään :kieh:

Teidän olisi pitänyt lähettää se tietopaketti takaisin. Ostatko muutenkin vaikka vaatteita postimyynnistä ja jos et tykkää niin heitä roskiin ja jätät laskun maksamatta?

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Teidän olisi pitänyt lähettää se tietopaketti takaisin. Ostatko muutenkin vaikka vaatteita postimyynnistä ja jos et tykkää niin heitä roskiin ja jätät laskun maksamatta?

Niin mikä tietopaketti? Se 1 A4 kokoinen paperiko :laugh: Ei siis ollut mitään pakettia.

Jos ette puhelimessa sitoutuneet tilaamaan/ostamaan mitään, niin laitonta tuollanen pakkolaskuttaminen. Soittakaa lafkaan ja kertokaa asianne, että ette luvanneet maksaa mitään, halusitte vain tietopaketin, jota ette saaneet. Ja mainitkaa vielä rikosilmoituksen tekeminen+poliisi jos eivät ota neuvosta vaarin.. Myös meille on tullut puheluja tuosta lafkasta, vaikkei lapsia meillä olekaan, ja kusetusfirma taitaa olla. Nimikin on tarkoituksela tuollainen hämäävä..Joku saattaa sekoittaa kansanterveyslaitokseen tai vaikka Kansaneläkelaitokseen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sanottiinko siinä, että tarvii vaan jättää maksamatta?

Mies pyysi LISÄTIETOA että voidaan pohtia asiaa. Ja he lähettivät meille laskun ja yhden paperin jossa oli äärimmäisen niukasti mitään lisätietoa. Ja kun he olivat nimenomaan puhuneet tietopaketista.

Ei lukenut että tarvii jättää maksamatta, eikä lukenut että tarvitsee maksaa.

Mutta tässä nyt annetaan ymmärtää että me olemme luvanneet lähteä tukemaan, mutta näin ei asia ole.

Sen ensimmäisen laskun olen jo tosiaan vienyt kierrätyseen, jotta en voi enää sanamuotoa tarkistaa, mutta siinä luki jotenkin niin, että "puhelinkeskusteluumme viitaten tössö olisi nyt tämä lasku". Eikä tosiaan olla mihinkään lupauduttu lähtemään mukaan, vaan ollaan pyydetty lisätietoa.

joo firman nimi kuulostaa siltä että on yritetty naamioida se musituttamaan jotain kansanterveyslaitosta tms.
minäkin osittasin sinne ja sanoisin että on pyydetty infopakettia eikä infopaketti tosiaan ole mikään lappunen jossa lukee tyyliin "kiitos" :o

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Tuo juttu lähinnä kuulostaa siltä että joku epätoivoinen puhelinmyyjä yrittää saada tuotetta myytyä. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä yhdistykseen ja sanoa että asiat on ymmärretty väärin.

Mä olen niin skeptinen että mä epäilen ettei olla ihan ainoita joiden kohdalla on ymmärretty väärin..lieköhän yleinenkin toimintatapa heillä tämä tällainen :/

Meille tullut sama puhelu ja eivät lähetä sitä laskua jne jollei lupaudu lahjoittamaan.Sanoivat että puhelimella ensin kyselevät ja jos lupautuu tulee lasku ja tiedot jne.Pakkohan ei mitään ole maksaa.
Kyselin noista soittajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tuo juttu lähinnä kuulostaa siltä että joku epätoivoinen puhelinmyyjä yrittää saada tuotetta myytyä. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä yhdistykseen ja sanoa että asiat on ymmärretty väärin.

Mä olen niin skeptinen että mä epäilen ettei olla ihan ainoita joiden kohdalla on ymmärretty väärin..lieköhän yleinenkin toimintatapa heillä tämä tällainen :/

Tuolta vaan palautetta menemään. Mä muuten en jaksa uskoa että kyseessä olisi mikään huijausyhdistys.

http://www.skty.fi/pages/skty/etusivu.php

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Jos ette puhelimessa sitoutuneet tilaamaan/ostamaan mitään, niin laitonta tuollanen pakkolaskuttaminen. Soittakaa lafkaan ja kertokaa asianne, että ette luvanneet maksaa mitään, halusitte vain tietopaketin, jota ette saaneet. Ja mainitkaa vielä rikosilmoituksen tekeminen+poliisi jos eivät ota neuvosta vaarin.. Myös meille on tullut puheluja tuosta lafkasta, vaikkei lapsia meillä olekaan, ja kusetusfirma taitaa olla. Nimikin on tarkoituksela tuollainen hämäävä..Joku saattaa sekoittaa kansanterveyslaitokseen tai vaikka Kansaneläkelaitokseen..

No mä itseasiassa luulinkin alkuun että kyse on KELA:sta...mies siis taisi puhua alkuun, että KELA:sta soitettiin...

Oliko kyseessä Suomen kansanterveysyhdistys? Heillä näköjään nettisivut, ja tukijoina Sydänliitto yms.. Eli vaikuttaa lähinnä siltä, että ovat palkanneet tyhmän puhelinmyyjän, joka ei ymmärrä puhetta.

• Tykkää
Reactions: Qwartsi
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Meille tullut sama puhelu ja eivät lähetä sitä laskua jne jollei lupaudu lahjoittamaan.Sanoivat että puhelimella ensin kyselevät ja jos lupautuu tulee lasku ja tiedot jne.Pakkohan ei mitään ole maksaa.

Mä olin koko puhelun miehen vieressä, eikä hän todellakaan luvannut lähteä lahjoittajaksi, vaan hän pyysi lisätietoa.

Tuolta vaan palautetta menemään. Mä muuten en jaksa uskoa että kyseessä olisi mikään huijausyhdistys.

Kiitos linkistä...löysin sieltä yhteystiedot...soitankin sinne nyt heti ja selvitän tilanteen.

Mä olin koko puhelun miehen vieressä, eikä hän todellakaan luvannut lähteä lahjoittajaksi, vaan hän pyysi lisätietoa.

Juu enhän mä teidän puhelusta tiedä.Tämä oli minun puhelinkeskustelun aikana selvinneet.

No sun pitää soittaa sinne, tai muuten teille tulee kohta miljoona laskua lisää! Ei ne asiat itsekseen selviä, jos et tee sitä niille selväksi. Yhteystiedot sulle annettiinkin, reilu tunti aikaa soittaa tänään. VAuhtia, hophop, niin pääset tästäkin probleemistä eroon! Vai oletko joku uusi METSOLA, jolle mikään vastaus tai ratkaisu ei kelpaa, kun ei vaan voi tai viitsi, kehtaa tai jaksa?

Kiitos linkistä...löysin sieltä yhteystiedot...soitankin sinne nyt heti ja selvitän tilanteen.

Hyvä hyvä! Tuu sit tänne kertoon miten käi

Joskus (viime- tai toissa kesänä ) meile tuli jostai yhistyksestä kirje että lähe mukaan lahjoittajaksi, vanhuksista ja lapsista siinä taidettiin puhua. En jaksanu tarkemmi siihe ees tutustua. Mukana oli lasku mis oli maksajana miu nimi ja erpäivä ja 50e summa.

En maksanu vaa paperin keräykseen meni. Jokusen kuukauden päästä tuli toinen kirje missä luki jotain että emme ole saaneet lahjoitustanne ja jotain ja taas uus lasku. En maksanu sitäkää kun en oo mihikää liittyny, tilannu, lupautunut ym....

Ei sielt enää kolmatta tullu, ja ei aikasemmi ollu mitää puheluita tullu eikä muutakaan postin kautta. Aattelin silloin ukon ja vanhempienkii kans et näinkö sitä yritetää nyhtää ihmisiä. Joku vanhushan saattais oikeest maksaakkii ja sit vaan tulis kokoaja uusia laskuja että pitäs lahjottaa.
Hitto ku en muista mikä se yhistys oli.

Noniin, nyt on puhelu tehty.

Siellä asiakaspalvelussa oli joku todella mukava henkilö, joka pahoitteli tilannetta ja kertoi, että se varainkerääjä on nimenomaan nyt toiminut väärin. Heidän ohjeidensa mukaan asiakkaalle ei läheteä laskua ennen kuin asiakas on nimenomaan ilmoittanut haluavansa lahjoittaa.

Toisaalta he eivät myöskään postitse lähetä pelkkää lisäinfoa, vaan ohjaavat asiakkaat heidän nettisivuilleen ja sopivat uuden soittoajan jonka aikana sitten sovitaan asiakkaan kanssa mahdollisesta lahjoituksesta.

Mutta tosiaan hän kiitteli palautteesta ja kertoi sen menevän eteenpäin, jotta tämä ko. varainkerääjä ei jatkossa enää laskuta ilman että asiasta on asiakkaan kanssa sovittu.

Mulle jäi hommasta lopulta hyvä maku suuhun, sillä se nainen siellä asiakaspalvelussa oli kyllä varsin vakuuttava jne. Eli en enää epäile itse yhdistyksen toimintaa :flower:

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Noniin, nyt on puhelu tehty.

Siellä asiakaspalvelussa oli joku todella mukava henkilö, joka pahoitteli tilannetta ja kertoi, että se varainkerääjä on nimenomaan nyt toiminut väärin. Heidän ohjeidensa mukaan asiakkaalle ei läheteä laskua ennen kuin asiakas on nimenomaan ilmoittanut haluavansa lahjoittaa.

Toisaalta he eivät myöskään postitse lähetä pelkkää lisäinfoa, vaan ohjaavat asiakkaat heidän nettisivuilleen ja sopivat uuden soittoajan jonka aikana sitten sovitaan asiakkaan kanssa mahdollisesta lahjoituksesta.

Mutta tosiaan hän kiitteli palautteesta ja kertoi sen menevän eteenpäin, jotta tämä ko. varainkerääjä ei jatkossa enää laskuta ilman että asiasta on asiakkaan kanssa sovittu.

Mulle jäi hommasta lopulta hyvä maku suuhun, sillä se nainen siellä asiakaspalvelussa oli kyllä varsin vakuuttava jne. Eli en enää epäile itse yhdistyksen toimintaa :flower:

Hyvä että selvisi eli soittaja toiminut väärin.

Yhteistyössä