Suomen EU-jäsenyys maksoi viime vuonna 580.000.000 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EU-parlamentti hyväksyi: Kellojen siirtely loppuu vuonna 2021!
Nyt hyväksytyn lakialoitteen taustalla oli Suomen tekemä aloite.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dec7a1df-8f97-484a-90b4-e2ee144159ca

Tossa kuva turvapaikanhakijoiden määrisä 2015.
Ei näytä eu-ulkopuolisuus suojanneen Norjaa hakijoilta?
Juuri tänään uutisoitiin, että kellojen siirtely -keissi on jäissä koska Etelä-Eurooppaa ei kiinnosta. Eli suomeksi sanottuna se oli sitten siinä ja kiva kun osallistuitte. Turvapaikanhakijoiden kanssa on sellainen juttu, että Norja päättää ihan itse paljonko ottaa ja pitääkö rajoja auki. Suomelta on sekin päätösvalta kohta viety.

Juuri tänään uutisoitiin, että kellojen siirtely -keissi on jäissä koska Etelä-Eurooppaa ei kiinnosta. Eli suomeksi sanottuna se oli sitten siinä ja kiva kun osallistuitte. Turvapaikanhakijoiden kanssa on sellainen juttu, että Norja päättää ihan itse paljonko ottaa ja pitääkö rajoja auki. Suomelta on sekin päätösvalta kohta viety.
"Suurin epäilys kohdistuu Pietikäisen mukaan kuitenkin pelkoon aikavyöhykkeiden tilkkutäkistä, joka saattaisi muodostua EU-maihin kellonaikapäätöksen jälkeen.

Kukin jäsenmaa kun saa päättää omassa maassa noudatettavasta aikavyöhykkeestä. Nyt aikavyöhykkeitä on kolme ja ne jakautuvat luontevasti sijainnin mukaan, mutta maat voisivat päättää muutenkin."

Eli jos eeuu sanelee niin se on kakka juttu, mutta kun ei sanele ja maat päättävät itse niin pelätään, että muut päättävät väärin.
Mahtavuutta.

Turvapaikanhakijoiden suhteen on semmoinen juttu, että vaikka Norja on viimeiset kakskytviiskin vuotta "päättänyt ihan itse" niin turvapaikanhakijoita siellä on silti piisannut. Vaikka eeuu ei ole käskenyt yhtään mitään.
Vetovoimaisin tekijä Irakilaisten turvapaikanhakijoiden määrän lisääntymiseen Suomessa taisi olla Sipilän tyhjä lupaus antaa talonsa turvapaikanhakijoiden käyttöön. Se oli melko tyhmästi tehty.
Valitettavasti eeuu ei pysty suojelemaan meitä surkeilta, itse valitsemiltamme poliitikoilta. Mutta turha väittää, että eeuu käski Sipilää sanomaan noin.

"Somaliasta lähtöisin olevista oli kotimaassaan vieraillut 24 prosenttia, afgaaneista 40 prosenttia ja irakilaisista peräti 71 prosenttia. Reilusti yli puolet näistä vierailuista oli kestoltaan yli neljä viikkoa. Kolme neljästä kotimaassaan vierailleesta kertoi matkan tarkoituksen olleen loma."
Mites suva-kit selittävät tämän lomailun maissa joissa ma-muja uhkaa varma kuolema?

Eli jos eeuu sanelee niin se on kakka juttu, mutta kun ei sanele ja maat päättävät itse niin pelätään, että muut päättävät väärin.
Mahtavuutta.
Niin siis ne eivät ole samaa porukkaa, joiden mielestä EU:n sanelu on kakka juttu ja toisaalta joiden mielestä muut päättävät väärin. EU-intoilijat ovat niitä, joita huolettaa muiden väärät päätökset. Esim. Puolan ja Unkarin. Mutta heidän mielestään taas EU:n sanelu on mitä ihanin asia.

Itse olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että Suomessa pitäisi säätää kansallinen laki, jolla vaihdettaisiin aikavyöhykettä aika niinä päivinä kun siirrytään kesäaikaan tai talviaikaan. Aikavyöhykettä kun voidaan vaihtaa eduskunnan päätöksellä, vaikka kesäaika onkin pakollinen. Aikavyöhykettä vaihtamalla voitaisiin lopettaa kellojen siirtely Suomessa.

Luvassa paluu 80-luvulle: Monia asvalttiteitä pakko muuttaa sorapintaisiksi
Tänään klo 7:01
Moni suomalainen maantie uhkaa muuttua lähivuosina soratieksi varojen puutteen takia. Tosin esimerkiksi Itä-Suomessa ”historian pienen rahoitus” takaa sen, ettei tätäkään vähää pystytä nyt tekemään.

Luvassa paluu 80-luvulle: Monia asvalttiteitä pakko muuttaa sorapintaisiksi
Tänään klo 7:01
Moni suomalainen maantie uhkaa muuttua lähivuosina soratieksi varojen puutteen takia. Tosin esimerkiksi Itä-Suomessa ”historian pienen rahoitus” takaa sen, ettei tätäkään vähää pystytä nyt tekemään.
Lähitulevaisuudessa on odotettavissa myös sähkökatkoja. Ja tietenkään ihmisillä ei ole varaa polttoaineisiin. Olemme matkalla taas kehitysmaaksi, mikä onkin vihervasemmiston agenda. Kun meidän rahojamme jaetaan ulkomaille ja saadaan köyhempien maiden elintasoa nostettua ja samalla rikkaiden maiden elintasoa laskettua, luomme globaalin paratiisin, jossa kaikki asuvat tasaisen köyhästi ja harmoniassa toistensa kanssa.

Turvapaikanhakijoiden suhteen on semmoinen juttu, että vaikka Norja on viimeiset kakskytviiskin vuotta "päättänyt ihan itse" niin turvapaikanhakijoita siellä on silti piisannut. Vaikka eeuu ei ole käskenyt yhtään mitään.
Vetovoimaisin tekijä Irakilaisten turvapaikanhakijoiden määrän lisääntymiseen Suomessa taisi olla Sipilän tyhjä lupaus antaa talonsa turvapaikanhakijoiden käyttöön. Se oli melko tyhmästi tehty.
Valitettavasti eeuu ei pysty suojelemaan meitä surkeilta, itse valitsemiltamme poliitikoilta. Mutta turha väittää, että eeuu käski Sipilää sanomaan noin.
Nimenomaan, ja kuten sanoin jo aiemmin, oleellista on se oma päätös. Ja mikä parasta, tällöin voidaan myös hoitaa turvapaikanhakijoiden tilanne juuri niin kuin itse halutaan. Norjassa esim. rikoksesta tuomitut turvapaikanhakijat lentävät ulos maasta. Samoin kaikki rahallinen tuki edellyttää useamman vuoden kotouttamisohjelmaan osallistumista. Ohjelmassa opetetaan kieltä, yhteiskunnan asioita, ohjataan työhön tai opiskelemaan jne.. Tuen maksaminen lopetetaan, jos henkilö ei osallistu ohjelmaan tai muuttaa toiseen kaupunkiin.

Nimenomaan, ja kuten sanoin jo aiemmin, oleellista on se oma päätös. Ja mikä parasta, tällöin voidaan myös hoitaa turvapaikanhakijoiden tilanne juuri niin kuin itse halutaan. Norjassa esim. rikoksesta tuomitut turvapaikanhakijat lentävät ulos maasta. Samoin kaikki rahallinen tuki edellyttää useamman vuoden kotouttamisohjelmaan osallistumista. Ohjelmassa opetetaan kieltä, yhteiskunnan asioita, ohjataan työhön tai opiskelemaan jne.. Tuen maksaminen lopetetaan, jos henkilö ei osallistu ohjelmaan tai muuttaa toiseen kaupunkiin.
Ja kuten jo aiemmin sanoin, norjalla on tähän varaa. Siksi ovat nykyisen määrän maahanmuuttajia ottaneet. Ja koska pystyvät satsaamaan kotoutukseen, on tilanne varsin erilainen kun jossain ruotsissa.

Toisaalta siinä 20 vuoden investoinnit (liikaa kyllä kun ei olla natossa). Samaan aikaan maahanmuutto maksaa 3 000 000 000 euroa vuodessa eli 20 vuoden aikana 60 000 000 000 euroa. Elämä on.

On myös muistettava maahanmuuton piilokustannukaet joita ei kaikkia voida/olla laskettu mukaan.
Mm paljonko työllistävät enemmän poliisia yms.

Mutta jostainhan se raha aina otetaan, sipilä teki kyllä kovasti työtä viime hallituksessa leikkausten suhteen.
Pitihän hulluutta rahoittaa jollakin tavalla.

Pikkurahoja, se on vain 5,4% budjetin menoista. Eli vain noin yksi yhdeksästoistaosa jos prosentit tuottaa jollekin vaikeuksia. Yksi ulkomaalaisille, kahdeksantoista suomalaisille. Kyllä tasapuolisuuden nimissä pitäisi saada puolet ja puolet.
Tyypillistä vasemmistolaisajattelua: noita summia on helppo jakaa, kun ei ole omaa rahaa.
Mietihän, kun tuollainen summa laitettaisiin vanhustenhoitoon. Aika lailla paremmat olot olisi vaipoissa nykyään muhivilla mummoilla ja papoilla.

"Ilman huoltajaa Suomeen tulleita nuoria turvapaikanhakijoita ryhdytään majoittamaan myös kansanopistoihin. Maahanmuuttovirastosta kerrotaan, että Turun, Lieksan ja Kiteen kristilliset opistot, Itä-Karjalan kansanopisto ja Järvenpään seurakuntaopisto ovat jo majoittaneet ensimmäiset alaikäiset nuoret.

Maahanmuuttovirasto arvioi, että kansanopistoissa voisi löytyä majoituspaikkoja 120–150 nuorelle turvapaikanhakijalle.

Nuoret olisivat kansanopistoissa majoittuessaan edelleen kirjoilla alaikäisille, yksin maahan tulleille turvapaikanhakijoille tarkoitetuissa vastaanottokeskuksissa. Nuorten sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestäminen olisi vastaanottokeskusten vastuulla.

Nuorille turvapaikanhakijoille tarkoitettuja vastaanottokeskuspaikkoja lisätään Espoossa, Tampereella, Kristiinankaupungissa ja Siuntiossa. Lisäksi Hämeenkyröön suunnitellaan yksikköä muutamalle kymmenelle lapselle.

Näiden lisäksi Maahanmuuttovirasto selvittää mahdollisuuksia avata alaikäisille yksin tulleille turvapaikanhakijoille suunnattuja ryhmäkoteja ja tukiasumisyksiköitä usealla paikkakunnalla.

Sisäministeriö arvioi, että Suomeen voisi saapua koko tämän vuoden aikana kaikkiaan noin 15 000 turvapaikanhakijaa.

Maahanmuuttoviraston vastaanottoyksikön johtajan Jorma Kuuluvaisen mukaan äärimmäinen skenaario on, että turvapaikanhakijoita saapuisi 30 000–40 000. Tämä kuitenkin vaatisi, että hakijamäärän kasvu jatkuisi yhtä nopeana kuin tähän saakka." M.T.

Yhteistyössä