Suomalaisilla musta tukka?? Mikä on tämä villitys?!! Ei ole luonnollista.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"RIIKKA"
Mä olen pitänyt mustaa tukkaa nyt noin 4-vuotta. Oma tukka maantienvärinen. Aikaisemmin värjäilin tummanruskeeksi..sekin oli kiva. Mulla on ruskettunut iho aina ja tummempi pigmentti kun useimmilla suomalaisilla. Olen saanut vain kehuja hiusteni ulkonäöstä. Käyn kampaajalla leikkuussa ja värissä parin kuun välein. Mun työkaverilla on maantienharmaa persuuksiin asti kasvatettu tukka, jota leikkaa 2cm latvoista joka toinen vuosi. Mun mielestä se on kamala, kulahtanut ja tekee olemuksesta nuhjuisen. Makunsa kullakin...

:D
mulla on ollu musta tukka jo 7 vuotta muutamaa kokeilua lukuunottamatta, ja mä ainaki tykkään :D ja mulla on vielä niinkin hauska tää naamavärkki, et iho on tosi vaalee, mut silmät on ihan tumman ruskeat, nii mun mielestä nää tummat hiuksen sopii mulle paremmin, kun mun aito hiusväri. :) se korostaa enemmän silmienväriä.. nyt kyllä ajattelin värjätä oman väriseks, kun alkaa toi tukka oleen sen verran pitkä ja tuuhee, ettei yks väripurkki riitä, ja en viittis joka kerta kahta ostaa nii pääsen helpommalla :D saa sit nähdä totunko..

ulkonainen
Tamahan on yleinen fakta ulkosuomalaisten keskuudessa etta suomalaiset tunnistaa maailmalla luonnottoman tummaksi varjatyista hiuksista. Pahalta nayttaa minunkin mielestani.

Katsokaapa Tukholman, Oslon tai Koopenhaminan katukuvaa, ei nay tummiksi varjattyja hiuksia, joten kylla se ihan suomalainen erikoispiirre on.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
"vieras"
Tamahan on yleinen fakta ulkosuomalaisten keskuudessa etta suomalaiset tunnistaa maailmalla luonnottoman tummaksi varjatyista hiuksista. Pahalta nayttaa minunkin mielestani.

Katsokaapa Tukholman, Oslon tai Koopenhaminan katukuvaa, ei nay tummiksi varjattyja hiuksia, joten kylla se ihan suomalainen erikoispiirre on.
Tukholmassa on epäaidot tusinablondit. Maassa maan tavalla. Yleensä ulkomaalaiset kummastelevat ennemminkin suomalaisten kalpeutta, jopa ilman sitä mustaa kuontaloa.

ulkonainen
[QUOTE="vieras";25200897]Tukholmassa on epäaidot tusinablondit. Maassa maan tavalla. Yleensä ulkomaalaiset kummastelevat ennemminkin suomalaisten kalpeutta, jopa ilman sitä mustaa kuontaloa.[/QUOTE]

Mun mies kummasteli juuri sita Suomessa etta joka toisella nakyy vaalea juurikasvu. Ja han sentaan matkustaa paljon skandinaaviassa, joten tama hanet yllatti :). Ulkomaalaisen on vaikea ymmartaa miksi joku haluaisi varjata vaaleat/maantienvariset hiukset tummemmiksi.

merenque
Jeps. Olen ihmetellyt nuorilla juontajilla, miespuolisilla tuota, kulmakarvatkin ja varmaan ripset värjätty mustiksi. Mutta kun se naama on nin kalpea, että kirkuu värjäys. Jotenkin vaan yök, tytöillä en ole niin räikeätä värjäystä huomannut.

Minulla on ollut joskus musta tukka ja kyllä se itseasiassa sopi minulle, mutta ylläpito on kovin raskasta, kun vaalea tyvikasvu on rumaa ja sitä pitäisi olla värjäämässä 3 viikon välein.

"vieras"
Mulla on luonnostaan miltei mustat hiukset, tummat kulmakarvat ja mustat ripset sekä vaalea iho. Isänpuolella sukua melkein kaikilla on mustat tai tummanruskeat hiukset. Suomalaisia ollaan. Itse en ole koskaan ajatellut asian olevan jotenkin luonnotonta.

..
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25200683:
Mun miehellä on luonnostaan musta tukka ja tummahko ihonväri suomalaiseksi. Ja on siis täysin suomalainen. Itse taas puoliksi espanjalainen ja puoliksi suomalainen. Mulla musta tukka mutta ihonväri vaaleampi kuin mun miehellä vaikka en mikään kalkkilaivan kapteeni itsekään ole. Kumpikohan meistä on luonnottomampi? Suomalainen tummahko mies vai tällainen sekarotuinen vaaleahko (espanjalaisittain) nainen..=)
molemmat.

ulkonainen
[QUOTE="vieras";25201719]Mulla on luonnostaan miltei mustat hiukset, tummat kulmakarvat ja mustat ripset sekä vaalea iho. Isänpuolella sukua melkein kaikilla on mustat tai tummanruskeat hiukset. Suomalaisia ollaan. Itse en ole koskaan ajatellut asian olevan jotenkin luonnotonta.[/QUOTE]

Mutta sinulla tama vari on jo luonnostaan, joten mitas luonnotonta siina sitten olisi? Ap varmasti tarkoitti naita liian tummiksi varjattyja hiuksia.

"Mä"
Mutta sinulla tama vari on jo luonnostaan, joten mitas luonnotonta siina sitten olisi? Ap varmasti tarkoitti naita liian tummiksi varjattyja hiuksia.
no aloittajahan väitti, että musta tukka on suomalaisella luonnoton, mutta näinhän ei ole, koska monella suomalaisella sellainen on ihan omasta takaa.
Mä en näe mitään luonnotonta, jos värjään mustaksi, koska suvussakin on erittäin tummia/mustia hiuksia. Tosin mulla on myös ruskeat silmät, joten saanko luvan?

ulkonainen
[QUOTE="Mä";25201884]no aloittajahan väitti, että musta tukka on suomalaisella luonnoton, mutta näinhän ei ole, koska monella suomalaisella sellainen on ihan omasta takaa.
Mä en näe mitään luonnotonta, jos värjään mustaksi, koska suvussakin on erittäin tummia/mustia hiuksia. Tosin mulla on myös ruskeat silmät, joten saanko luvan?[/QUOTE]

Saat luvan, ei minua ainakaan hairitse kenenkaan hiustenvarjaamiset :D. Joskus ajattelen etta kauniimpi lopputulos olisi vahan vaaleammalla savylla, mutta se on toki makuasia.

ihmehommaa
No medän suku on lapista ja äidin puolen suku on ihan mustatukkaisia luonnostaan. Mitäs luonnotonta siinä on? Mun siskolla on myös musta tukka luonnostaan, mie en valitettavasti sitä perinyt, vaan perin tummanruskean tukan.

Jaa, mun isälläni ja hänen veljillään, heidän isällään ja hänen veljillään ja heidänkin isillään on ollut musta tukka. Ihan luonnostaan. Ja ihan tavallisia suomalaisia sukujuuriltaan.

Mutta on se tietysti eri kuin sellainen teollinen musta purkista.

"vieras"
Mustaakin on niin erilaisia sävyjä, jos nyt mustasta voi niin sanoa. Kyllähän esim. Lapista tulevilla on usein luonnostaan musta tukka, eikä siinä ole mitään luonnotonta. Se on usein kuitenkin aavistuksen ruskeanmusta, kun taas monet mustat hiusvärit (jotka ovat siis nimeltään pelkkä "musta") ovat aavistuksen sinimustia. Ja sitten on tietty vielä erikseen sinimusta, joka on vielä kauheampi.

Mutta kyllä mäkin värjäsin tukkaa monta vuotta mustaks. Se tosin alkoi joinain hirveenä teiniangstaamisena :D Sitten näin ettei se sopinut mulle, vaikken edes ole kalpea vaan usein ruskettunut.

"höh"
Musta tukka kuuluu nuoruuteen ! Kuului jo 20 vuotta sitten. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että mulla on tummat hiukset luonnostaan enkä hairahtunut niitä teinivuosinakaan blondaamaan.

ihmehommaa
[QUOTE="vieras";25201999]Mustaakin on niin erilaisia sävyjä, jos nyt mustasta voi niin sanoa. Kyllähän esim. Lapista tulevilla on usein luonnostaan musta tukka, eikä siinä ole mitään luonnotonta. Se on usein kuitenkin aavistuksen ruskeanmusta, kun taas monet mustat hiusvärit (jotka ovat siis nimeltään pelkkä "musta") ovat aavistuksen sinimustia. Ja sitten on tietty vielä erikseen sinimusta, joka on vielä kauheampi.

Mutta kyllä mäkin värjäsin tukkaa monta vuotta mustaks. Se tosin alkoi joinain hirveenä teiniangstaamisena :D Sitten näin ettei se sopinut mulle, vaikken edes ole kalpea vaan usein ruskettunut.[/QUOTE]

No kyllä se on meidän suvussa ihan sysimusta, ei ruskeasta tietoakaan :)

........
Eihän se "luonnotonta" ole että on vaalea iho ja mustakin karvoitus. Googlatkaapa vaikka termi "Black Irish", joka ei siis tarkoita mustaihoisia irlantilaisia vaan kelttiläistä väritystä jossa on vaalea iho ja musta tukka.

Mutta kyllä ihmisestä melkein aina näkee, onko tukan väri luonnollinen vai ei. Huom, sanoin luonnollinen, ei luonnostaan: monesti värjättykin tukka on todella kaunis eikä huomaa feikiksi. Mutta on vaaleita ihmisiä ja vaaleita ihmisiä. Harmittavan monilla normisuomalaisilla musta tukka oikein kirkuu. Ja tietysti harva edes vaivautuu kulmakarvoja tummentamaan.

Tietysti jos päämääränä on mahdollisimman feikki lopputulos (esim. pinkki tukka tai pikimusta goottityyli) niin mikäs siinä, jokaisen oma asia.

Sama täällä Saksassa, suominaisen tunnistaa joko erittäin mustaksi värjätystä hiuksista. Ja en sano, etteikö se joillekin sopisi, mutta en ymmärrä miksi sen pitää olla sellainen oikein teollinen musta. Kun luonnollisempiakin vaihtoehtoja on. Ja kyllä värjätyn hiuksen tunnistaa, sellaista purkkimustaa ei ole luonnostaan kuin aasialaisilla.

Mutta kukin tyylillään, mulle sellainen pikimusta tukka edustaa alakulttuureja ja mikäs siinä.

"vieras"

Niin näyttää. Jostain ihmeen syystä tyyliasioissa suomalaiset ovat kuin huonoja kopioita venäläisistä, mikä saa meidät näyttämään entistä hassummilta.

• Tykkää
Reactions: Kastanja

Yhteistyössä