suomalaisia kauppoja, joita ET suosittele! ?

  • Viestiketjun aloittaja katsotaan tuleeko samoja
  • Ensimmäinen viesti
ökk
Clasu !
Kun kysyy kassalta / infosta et onko teillä millasia kakspuoleisia teippejä, niin sanotaan että "joo käytävä 61, näetkö, tuolla tuon telineen alla". Kysyin viel uudelleen et en nyt kyllä tiedä ollenkaan että missä, niin uus osottelu. hei jos käytäviä on 63 niin ja kaupassa ees muita asiakkaita, niin vois kyllä tulla näyttään..
 
yök
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikenlaisia sitä alalle eksyykin:
Mä sain Nummelan Citymarketissa Lorumaan vaipanvaihtohuoneeseen perääni vartijan kun olin vaihtamassa vauvalle vaippaa. :eek: Ostokset odotti kärryissä siinä oven ulkopuolella kun siinä veskin oven edessä on varashälyttimet. Vartija tokaisi vain että ai, sä oot täällä vaipanvaihtopuuhissa. Oli pakko vastata sille että mitäs muuta täällä voi tehdäkään. :headwall: Meinasin kyllä saada paskahalvauksen kun se vartija riuhtaisi oven nopsaan auki.
Tässä kohtaa jo repesin! :O
Oikeesti, sä näytit varmaan pahemman luokan myymälävarkaalta! :)
Kyllä siellä vaipanvaihtohuoneessa voi tehdä monenlaista... Kerran perheen kanssa reissatessa pysähdyttiin Juvalla ABC:llä. Odottelin siinä lasten kanssa hoitohuoneen ovella, että vapautuisi. Lapsilla alkoi olla jo kova tarve, kun ovi viimein avautui ja sieltä tuli keski-ikäinen pariskunta nopeasti ja välttelivät katsomasta mua (myönnän olin koputtanut oveen muutaman kerran). Oli pakko putsata pönttö kunnolla ennenkuin lapset siihen päästin, sen verran likaiselta itestäkin tuntui :/ Vauvajenhoitohuone kuitenkin...
 
nim. kokemusta asiakaspalvelusta 11vuotta


Sitten toki Gigantti (ei saa palvelua, myyjät pelaa vaan jotain autopelejä...) Haloo.fi!!! Ei kylläkään pidä paikkaansa... Joskus vika on myös "raivostuttavissa" asiakkaissa!
 
googleheimen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Usein saa myös asikas katsoo peiliin, jos palvelu on tylyä tai huonoa, mut on toki poikkeuksiakin. Mä en oo ikinä saanut mistään huonoa palvelua
Vantaan lastentarvike täälläkin. Saatiin vaan myyjältä suoraa huutoa heti, kun kysyttiin milloin meidän hoitopöytä olisi tulossa, kun sitä ei vaan kuulunut. Myyjä huusi (siis oikeasti huusi naama punaisena), että ne pöydät menee ensin jo maksaneille asiakkaille ja sitten vasta muille, jos niitä jää yli. Ja juu, oltiin maksettu se pöytä jo, mutta eihän siitä ollut kiinnostunut... Ehkä huono päivä myyjällä, mutta toista kertaa en sinne huudettavaksi mene, omasta mielestäni en tehnyt mitään väärin, kun kysyin. En kuitenkaan rupeaisi yleisesti asiakasta syyttämään, vaikka itsekin olen asiakaspalvelutyötä tehnyt ja tiedän, kuinka tyhmiä asiakkaat voivat olla.

Tosin kun isäni haki sen hoitopöydän, olivat kantaneet paketin autoon asti ja olleet todella ystävällisiä, joten kyllä sielläkin osataan, jos halutaan.
Mulla on samoja kokemuksia vantaan lastentarviikkeesta. Myyjiä on ainakin 7 mutta kierreltyäni 20min ei yksikään niistä käynny ees kysyy haluanko jotain...

 
Zeppelin/Kempele
Zeppeliinkin kukkakauppaan en enään koskaan mene - ostin mummuille äitienpäiväksi kukkaistutukset - kummankaan mummun istutukset eivät kestäneet viikkoakaan, maksoivat melkein 100 euroa. Kuulin asiasta vasta myöhemmin ja kerroin kukkakaupassa miten kävi - olisi pitänyt tulla heti näyttämään.... sen pituinen se.
 
adele
Espoon lastentarvike!

Ostettiin vauvalle turvakaukalo etukäteen ennen syntymää. Kyseisen kuosista kaukaloa ei ollut sillä hetkellä liikkeessä, mutta varastolla ruotsissa kylläkin. Maksettiin kaukalosta sitten varausmaksu. No, yllätys olikin sitten suuri kun eipä sitä kaukaloa ollutkaan saatavilla kun mies meni sitä pari kuukautta myöhemmin hakemaan! Tämä siis varausmaksusta huolimatta.. Olisi pitänyt valkata joku toinen väri! No enpä sitten suostunut kun kerran olin varausmaksunkin jo maksanut - eikö silloin voi odottaa saavansa halutun tuotteen?? Eivätkä edes suostuneet maksamaan varausmaksua takaisin!!!!!!!!
 
a
Kalustetukkua en suosittelisi kellekään. Tän kävin etsimässä Odotuspuolelta viime joulukuisten pinosta,meuhasin silloin sinne... Eli viime syksyltä Lahden Kalustetukun loistavaa palvelua, olkaapa hyvä :D

"Meillä tehdään kodinhoitohuoneen remppaa. Homma on venynyt ja vanunut jo ties miten kauan.. No, ei siinä mitään. Tänään sitten menin pikkusiskon 18v (virhe 1) auton ja hevostrailerin (virhe 2) kanssa hakeen niitä komeroita tietyltä tavarantoimittajalta (virhe 3). Menin noutovarastolle kyselemään että saiskos niitä. Mies kysyy että millainen kuljetuskalusto sulla on. Kerroin, ja tää toteaa että no sitten ei tuolla sähköroclalla varmaan saakaan nostettua niitä kyytiin ellei aja siihen trailerin lastaussillalle. Sanoin että ei saa ajaa, ei se kestä. Ukko toi trukkilavallisen puutavaraa, semmoinen metrin korkea pino ehkä, siihen traikun taakse ja sanoi että ottakaas tuolta pahvia vähän tuohon trailerin pohjalle. Ja me otettiin. Ja ukko häipyi. Katseltiin vähän aikaa pikkusiskon kans toisiamme että jaa, meniköhän se hakeen vielä jotain lisää. Kun ukkoa ei alkanut kuulumaan niin menin perässä kysymään että
"onko täällä sellainen oletus että me nostetaan noi siis itse tonne traileriin?".
Äijä toteaa kahvikuppi kourassa että "no meitä on täällä vaan kaks miestä töissä". (oltiin nähty siihen mennessä neljä eri miestä..)
Mä sanoin sille että "joo ja meitä on kaks naista, teinityttö ja minä viimeisilläni raskaana, että mekö ne nyt sit nostetaan"?
Ukko naama niin tiukalla norsunveellä että "no sulla on vääränlainen kuljetuskalusto",
johon mä että "joo ja ilmeisesti väärä tavarantoimittaja, me palataan asiaan sitten kun mä saan MIEHEN (painotus sanalla mies) nostamaan ne kamat mulle kyytiin. Että se on sit joskus puintiajan jälkeen. Mä nyt sit jätän noi kamat tuohon pihaan, täällä varmaan joku vaivautuu vetämään ne sisälle".
Ukko tuli sitten vihaisena kuin ampiainen että "no minä nostan". Ja alkoi paiskoa kamaa sisälle.
Sanoin siskolle että "otahan kiinni ja kanna, nostetaan me osa", johon ukko tiuskaisi että "no minä nostan nyt ne kaikki".
Sanoin että "no sepä hienoa" ja jäätiin ihan rauhassa katselemaan. Kun ukko oli aikansa viuhtonut niin alettiin siskon kanssa kuitenkin lastata kamaa kyytiin. Siihen tuli sitten autolla VIIDES mies joka huikkasi tälle kiukkuiselle että "ai sä olet joutunut TÖIHIN". Siis voi tsiisus!!!! Mä heitin sille että "joo, kun hankala akka alkoi valittaa", kumpikaan ukko ei sit mulle vastannut mitään.
Sitten saatiin kamat kyytiin ja ukko hävisi pikavauhtia sisälle halliin ja ovi tiukasti perässä kiinni. Me jäätiin siskon kanssa sulkemaan ovia ja sitomaan kuormaa, ei siinä mitään. Mutta aika tympeää."
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja kuusamolainen:
Kajaanilaisesta Tenavatarvikkeesta saa loistavaa palvelua!
Peesi tälle! Todellakin loistavaa palvelua ja asiantunteva myyjä.
Vaunuista halkesi renkaasta yksi muoviosa, soitin ko. Tenavatarvikkeeseen niin myyjä kysyi milloin pääsen käymään vai laittaako osan postissa, ja kun menin sen hakemaan, niin myyjä oli kyselemättä irrottanut osan hänellä siinä myynnissä olleista vaunuista, ettei minun tarvinnut odottaa maahantuojalta uutta osaa. Pisteet sinne! :)
 
gilleri
Turn OZ:ista mulla on kyllä päinvatainen kokemus parin vuoden takaa; briojen jarru hajosi ja menin niiden kanssa Oziin. Kyselin siellä korjauksen hintaa - ei ollut takuuseen menevä, en edes ollut ostanut niitä sieltä- ja myyjä vain sanoi että katsotaan. Sitten ne tuotiin korjattuna ja kun kysyin hintaa minulle sanottiin että ei mitään, noin tärkeä asia oli kuitenkin saatava kuntoon. Muutenkin olen kyllä saanut siellä ihan hyvää palvelua.

Turun gigantti taas on toinen juttu, riippuu ihan tuurista millaisen myyjän saa. Siellä on tosi mukavia ja asiantuntevia ja sitten ainakin yksi täysi paukapää. Kun digiboksin kauko hajosi hän halusi väkisin myydä melkein boksin hintaisen yleiskaukosäätimen siihen. Ei mitään vinkkiä myöskään siitä, että missä sen voisi korjauttaa. Läksin pois ja kun seuraavan kerran kävin siellä osuin paikalle oli eri tyyppi, joka sanoi että heidän huoltonsa kautta voi tilata uuden. Asia hoitui parissa minuutissa.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Cittari, tajuttomat jonot aina, kun on liian vähän kassoja auki. Vertauksena Prisma jossa jopa jouluna pääsee melkein jonottamatta.

Gigantti ja Starkki, liian vähän henkilökuntaa eli palvelua ei saa vaikka odottaa ja odottaa.
peesaa sanasta sanaan
 
vieras
En pidä siitä, että kauppakeskuksissa on kaiken maailman voiteiden, hajujen, manikyyrien ym. tyrkyttäjiä. Pidän itseäni viisaana ihmisenä, joka tietää mitä tahtoo. Siksi en pidä siitä, että joku huutelee perääni tuotetarjouksia. Olen päättänyt boikotoida mahdollisuuksien mukaan näitä kävelyreittejä.
 
ihme hommaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ahmatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
[Moni pikaruokala toimii noin, osa jopa ottaa tilauksiakin vastaan vain 20:30 asti jos kello 21 sulkevat.
Mutta Hesen teini-ikäisillä työntekijöillä olisi usein kyllä parantamisen varaa ulosannin suhteen :xmas:
Mutta mun logiikan mukaan se menee niin, että jos liikkeen _aukioloaika_ on 21.00 asti, on asiakkaalla myös oikeus syödä ruokansa siellä? Tai ainakin aukioloajoissa se pitäisi jotenkin ilmoittaa.

Mutta joo, jos myyjä olisi ilmaissut asian edes auttavan fiksusti, en olisi varmaan kiinnittänyt asiaan niin paljoa huomiota :)
Ne "siis niinQ totanoi"- myyjät Hesellä on aika omituisia kyllä :D

Mä luulen, että tuo sääntö siitä, että puoli tuntia ennen sulkemisaikaa ei enää saa ravintolassa syödä, johtuu siitä että porukkaa tulee tilaamaan kello 20:55, ja syövät hitaasti, jolloin henkilökunta ei todellakaan pääse lähtemään kotiin silloin kun pitäisi.
Mutta monessa paikassa siitä tosiaan ilmoitetaan aukioloaikojen yhteydessä, kuten mun mielestä kuuluisikin.
Joo, Oulun Cafe Bisketti... Sinne jos menee puoli tuntia ennen sulkemisaikaa niin eivät myy. "Emme myy enää!" Olisin mukaan ostanut, mutta ei väkisellä...
 
ihme hommaa
Ranuan eläinpuiston yhdessä myymälässä saatiin peräämme yli-innokas myymäläetsivä. Siis olin katselemassa tuliaisia 3-vuotiaan tyttäreni kanssa. En heti tajunnut sitä teinityttöä kun se liimautui kylkeen kiinni kaupan takaosassa. Vähitellen alkoi huvittaa. No maksoin ostokset ja siirryttiin toiseen liikkeeseen. Niin eiköhän tää likka tuu kiertämään perässä koko kaupan. Siinä parin metrin päässä "vaivihkaa" katseli tavaroita. Minä jo sitä katselin ja naureskelin :D Kassalle kun mentiin niin siihen oli siirtynyt sama myyjä, joka oli ed. liikkeessä. Meinasin sille kommentoida heidän salaperäisestä agentistaan, mutta annoin olla :) Mahdettiin olla tytön kanssa rikollisen näköisiä?
 
ei voi olla totta!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Maskun kalustetalo
Ostettiin sohva, jossa oli pidempi toimitusaika kun haluttiin eri kankaalla. Yhtenä päivänä vaan soi puhelin ja siellä oli kuski, joka kysy, että "missä sä olet?" Olin vähän :eek: kun ei mitään oltu toimituksesta ilmoteltu ja siellä se mies oli sohvan kans meidän oven takana.
Kun pääsin kotiin siellä oli vastassa aika kiukkunen tyyppi, joka oli YKSIN tuomassa sohvaa kerrostaloon :headwall: - onneksi oli saanut kuulemma naapurilta kantoapua. Jotain pihisi siinä, että "pitääkö näin isoa sohvaa hankkiakaan..."
Avasin paketin: kangas oli oikeen värinen, mutta kuosi väärä. Osaa jaloista ei saatu paikalleen, koska pulttien vastakappaleet puuttu. Soitin liikkeeseen ja myyjä totesi "joo, kun kerrotiin ettei sitä kuosia ole saatavilla tuossa värissä, niin pyysin laittamaan jotain samantapaista" |O
Sitten seuras sohvan viemisiä ja tuomisia kunnes kaikki jalatkin saatiin paikalleen jne.

Hauskinta kuitenkin, että nyt sohva ollu meillä 10 vuotta ja rahin aluskangas repesi hieman. Mä oon aina luullu, et siel on kolissu sisällä joku niistä irtonaisista jalankiinnikkeistä, mut sieltä löytykin ruuvimeisseli :LOL:
:LOL:
 
vieras
Varkauden lastentarvike. Myyjä piti myyntipuheen turvaistuimesta joissa puolet piti paikkaansa mutta loppu olikin palturia. Luotettiin myyjän ammattitaitoon vaikka yhtä asiaa jo hieman ihmettelimmekin. Oston jälkeen istuinta testatessa huomattiin heti, että myyjän on myynyt istuimen joka ei vastaa kuvauksia. Ilmeisesti vain siksi, että saa jotain myytyä vaikkei hänellä ollut meidän tarpeisiin vastaavaa tuotetta valikoimassaan lainkaan. Hän ei tätä kertonut, vaan kauppasi näistä istuimistaan yhden kirkkainsilmin. Ei puhettakaan mistään sovittamisesta ennen kauppoja.

Menimme myymälään ilmoittamaan heti samana päivänä, että istuin ei kyllä vastannut tarpeisiimme, että mitäs tässä tehdään nyt, että vaihdettava se olisi kun ei kertakaikkiaan se autoon käy. Ja mitä tekee myyjä...
tuohtuu. tulee kesken työpäivän ulos meidän autoamme kopeloimaan, katselee siinä ja ensimmäinen asia mitä hänen suustaan tulee on kuluttajansuojalaki ei tunne mitään palautusoikeutta, ja lastentarvike on voittanut aina lähestulkoon asiakkaiden kuluttajasuojakiistat. Vaikka me emme olleet maininnut sanallakaan kuluttajansuojasta.

Aikansa saarnattuaan miten meillä ei ole mitään mahdollisuuksia häntä vastaan hän myönsi, ettei hänellä ole meille sopivaa istuinta olemassakaan omassa valikoimassa, ja että tämä istuin ei ole sellainen jota etsimme, hän ehdotti että voimme kyllä lähteä sisälle lastentarvikeketjun kuvastosta katsastaa etsimämme joita on markkinoilla lukuisia malleja..Hän saneli ehdoksi, että jos haluamme rahallemme vastinetta hän voi lähettää tilauksen kuvastosta valitsemallemme istuimelle.. Maahantuoja kun sitten rahtina sen meille kuljettelee joskus. Odotimme puoli kesää uutta istuinta, rahat myyjällä. Se oli pakko, koska hän ei antanut vaihtoehtoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvinkään Tarjoustalo!
peesi :kieh:

ja lisäänpä vielä hyvinkään royal toysin.

pojan kanssa käytiin siellä vähän aikaa sitten ja myyjä siellä rupesi pojalle leluja tyrkyttämään tyyliin sano äidille että ostaa :eek: ja kun sanoin että en nyt osta kun on sellaset rattaat millä ei pysty kuljettamaan niin myyjä kyselee multa että missä mun auto on.Oikeesti tosi ahdistava ja kun vielä selvästi sanoin että en nyt osta niin tää vaan tyrkyttää..
 

Yhteistyössä