Suomalaiset sarjat ja elokuvat, pöh.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meiltä kerta kaikkiaan puuttuu kansallinen itsetunto, joka sallisi meidän olla ylpeitä nimenomaan suomalaisuudesta.

Minkäs teet, kun täällä yhtä aikaa kaikki on kallista (suomalainen desing, suomalainen lähiruoka, suomalainen puu/vaate/työ) eikä mistään haluttaisi maksaa paljoa (syöminen ravintolassa tarkoittaa Mäkkäriä jne.)

Mutta elokuvia täällä ei osata tehdä, minun mielestä :D Kumma kun et puuttunut siihen, mistä suomalaisesta pidän.

Samoilla linjoilla. Monessa leffassa/sarjassa on vielä vitsauksena todella kehno äänitys.,.kuulostaa siltä, että näyttelijät puhuisivat hihaansa..ei tahdo saaha selevää sitten millään.

Ja monesti joku "taustahäly" (esim. jos elokuvassa ollaan konsertissa tai jossain tapahtumassa joss aplajon ihmisiä) on melkein yhtä kovalla kuin se mumina, ja jos lisäät ääntä että kuulet puheen, tulee sit joku kova räminä tai musiikki niin tuntuu et korvat halkee. Mä ajattelin joskus, et "vika" on siinä, että ulkomaalaisissa elokuvissa on teksti niin ei niin huomaa eikä haittaa jos niissäkin mumistaan tai taustahäly on kova, mutta viime aikoina olen katsonut paljon englanniksi ja joskus jotain saksaksi puhuttuja ohjelmia ja elokuvia, joissa ei ole tekstitystä, eikä niissä samanlaista ongelmaa ole ollut. Nuo äänijutut tehdään Suomessa usein musta huonosti, mutta muuten ne ei varmaan ole niin huonoja kuin ihmiset yleensä valittaa, vaan pidän vain erilaisista elokuvista.

Yhteistyössä