Suomalaiset ovat oma rotunsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AivanSama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"
Mikäli sinä tunnet vastustamatonta halua lisääntyä ziriuksen sinisten olentojen kanssa, niin ihan vapaasti, mutta turha sitä on tulla markkinoimaan kaikille ikäänkuin lisääntyminen ziriuslaisten kanssa voisi pelastaa koko kansan varmalta tuholta.
"

Taas käännellään ja väännellään. Mitä yrität tällä valehtelulla? Tuleeko hyvä mieli?

Valehtelulla???:ROFLMAO:

No silleenhän rotuja suojellaan?
Toki kukin voi henkilökohtaisesti valita kenen kanssa lisääntyy, mutta mun mielestä on törkeää hehekuttaa parittelun ulkomaalaisten kanssa parantavan koko suomen, kun ei se asia niin ole.
Ymmärrätkö eron?

Kuten jo aiemmin sanoin, niin et sä voi viedä perus- tiikereitä parittelemaan siperiantiikereiden kanssa ja väittää sen jälkeen, että siperiantiikereiden kanta on pelastettu.
JA TOI ON ROTUOPPIA[/QUOTE]

Ok. Eli et ymmärrä mitä tarkoittaa rotuoppi.

JA TOI ON ROTUOPPIA

Ok. Eli et ymmärrä mitä tarkoittaa rotuoppi.[/QUOTE]

Sä sanoit ite, et suomalaisten pitäis lisääntyä keskenään, koska se olis hyvä asia suomalaisten geenien kannalta. Sekö susta ei ole rotuoppia?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eugeniikka

Positiivinen eugeniikka tarkoittaa parhaimpina pidettyjen yksilöiden lisääntymisen rohkaisemista ja negatiivinen eugeniikka huonoimpina pidettyjen lisääntymisen rajoittamista tai kokonaan estämistä.

Sun mielestä parhaimmat geenit säilyy tai pahimmat eivät leviä, jos suomalaiset risteävät keskenään, eivätkä ota siihen muita matkaan. Mitä se on jos ei rotuoppia, alatko taas vääntämään joillain termistöllä, koska et käsitä asiayhteyttä?

Suomalaisen taikinanaaman kyllä erottaa maailmalla...:love:

Ei kyse ole rodusta. Eurooppalaiseen eli valkoiseen rotuun kuuluu erillisiä populaatioita, jotka on helppo erottaa toisistaan. Esimerkiksi intialaiset, arabit ja suomalaiset. Ei ole mitenkään yllättävää, että suomalaiset voidaan erottaa muista eurooppalaisista väestöistä. Kaikkia väestöjä ei varmaan voida, esim. ruotsalaiset ja norjalaiset tai saksalaiset ja sveitsiläiset, mutta varmasti tarpeeksi tarkkaan seulomalla euroopan kansoista löytyy muitakin omiin lokeroihinsa mahtuvia väestöjä.

Aika monella on tällainen hassunhauska käsitys, että ainoastaan suomalaisilla on perinnöllisiä sairauksia.

Sen lisäksi ihmisillä on hulvaton ajatus siitä, että kun kaksi erilaisen sairaan geeniperimän kantavaa ihmistä lisääntyy, ne sairaudet ikäänkuin häviäisi...:ROFLMAO:
Meille on saarnattu niin aktiivisesti sitä miten sydän- ja verisuonitaudit on meillä perimässä. Ja ovathan ne. Mutta se on ihan eri asia kuin aidosti perinnöllinen sairaus, jotka ovat erittäin harvinaisia. Ei se, että Timo saa 55-vuotiaana sydänkohtauksen ole perinnöllinen sairaus. Se, että Timo kuolee äkillisesti kesken liikuntatunnin 12-vuotiaana voi ollakin. Ja joka tapauksessa ne samat sydän- ja verisuonitaudit ovat suurimmalla osalla kansoista perimässä. Huomattavasti harvinaisempaa on löytää kansa, joka voi polttaa tupakkaa ja syödä hampurilaisia 30 vuotta ilman verisuonten kalkkeutumista.

Ei kyse ole rodusta. Eurooppalaiseen eli valkoiseen rotuun kuuluu erillisiä populaatioita, jotka on helppo erottaa toisistaan. Esimerkiksi intialaiset, arabit ja suomalaiset. Ei ole mitenkään yllättävää, että suomalaiset voidaan erottaa muista eurooppalaisista väestöistä. Kaikkia väestöjä ei varmaan voida, esim. ruotsalaiset ja norjalaiset tai saksalaiset ja sveitsiläiset, mutta varmasti tarpeeksi tarkkaan seulomalla euroopan kansoista löytyy muitakin omiin lokeroihinsa mahtuvia väestöjä.

Kyllä täällä tämä ero on ymmärretty, mut jo otsikossa ap puhuu rodusta ja sillä mentiin, mä ainakin puhuin suomalaisesta perimästä käyttäen kyllä välillä sanaa rotu. Kyselin myös kelpaako ruotsalaiset mut eivät kuulemma kelpaa, suomalaisten ”rotuun”

Miten sä tuosta saat käskyn??
Oishan se pitänyt arvata. Että heti kakkaa niskaan. Se on mun murretta toi. Sori nyt kauheasti. Mutta ei se itse tilannetta nyt muuta mihinkään. Toi venkoili monet kerrat tässä ketjussa noista termeistä ja mäkin yritin sen kanssa keskustella, mut ihan turhaan. Se on vain keino, jolla pystyy jotain.. En tiedä, ehkä yrittää ärsyttää, ehkä tuomaan jotain olet tyhmempi juttua. Sitten takerrutaan noihin pikku juttuihin, niinkuin säkin vaikka tohon murresanaan. Tiedän, tiedän, kaikki ei saa keskustella. Ainoastaan ne, jotka puhuu niin, että niitä ymmärtää... tosin se ei ole kaikille se sääntö, joku saa sanoa, että rotuoppi ja rodunjalostus on ihan eri asioita... mutta ei kaikki... joillekkin on vähän paremmat säännöt kuin toisille.. huoh...

Oishan se pitänyt arvata. Että heti kakkaa niskaan. Se on mun murretta toi. Sori nyt kauheasti. Mutta ei se itse tilannetta nyt muuta mihinkään. Toi venkoili monet kerrat tässä ketjussa noista termeistä ja mäkin yritin sen kanssa keskustella, mut ihan turhaan. Se on vain keino, jolla pystyy jotain.. En tiedä, ehkä yrittää ärsyttää, ehkä tuomaan jotain olet tyhmempi juttua. Sitten takerrutaan noihin pikku juttuihin, niinkuin säkin vaikka tohon murresanaan. Tiedän, tiedän, kaikki ei saa keskustella. Ainoastaan ne, jotka puhuu niin, että niitä ymmärtää... tosin se ei ole kaikille se sääntö, joku saa sanoa, että rotuoppi ja rodunjalostus on ihan eri asioita... mutta ei kaikki... joillekkin on vähän paremmat säännöt kuin toisille.. huoh...
Miten ois lääkkeet?o_O

Ok. Eli et ymmärrä mitä tarkoittaa rotuoppi.

Sä sanoit ite, et suomalaisten pitäis lisääntyä keskenään, koska se olis hyvä asia suomalaisten geenien kannalta. Sekö susta ei ole rotuoppia?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eugeniikka

Positiivinen eugeniikka tarkoittaa parhaimpina pidettyjen yksilöiden lisääntymisen rohkaisemista ja negatiivinen eugeniikka huonoimpina pidettyjen lisääntymisen rajoittamista tai kokonaan estämistä.

Sun mielestä parhaimmat geenit säilyy tai pahimmat eivät leviä, jos suomalaiset risteävät keskenään, eivätkä ota siihen muita matkaan. Mitä se on jos ei rotuoppia, alatko taas vääntämään joillain termistöllä, koska et käsitä asiayhteyttä?

Näyttää sille, että olet itse hyvin rasistinen. Minä en nimittäin puhunut sanallakaan siitä, että mikään rotu olisi toistaan parempi tai pahempi. Koko ajatus kumpuaa sinusta. Katso peiliin.

Yhteistyössä