Suomalaiset on oikeasti laiskoja!Monikaan ei jaksa enää kerätä metsästä marjoja,

  • Viestiketjun aloittaja mustiikka
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mustiikka:
vaan ne ostetaan kaupasta.Metsät täynnä ilmasta ruokaa,mutta se ei vaan hienohelmoille kelpaa,ja syynä niinkin typerä kun hyttyset!
ja muualla maailmassa kaikkiko sitten kerää marjansa metsistä? kun ainoastaan suomalaiset on tässä asiassa laiskoja :/

ja aika laajan tutkimuksen olet tehnyt kun tiedät että kaikkien syy on juuri noi hyttyset.... :saint:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pyh:
kyllä jokaisella suomalaisella on metsä lähellä. Jopa kaupungeissa on metsää.
Mä olen kohta 12 vuoden ajan joka ainoa päivä kulkenut näissä lähimetsissä. Mutta on muuten tosi vähän ollut koskaan marjoja. Ehkä jonkun mustikkapiirakan saisi aikaiseksi, mutta ei pakastettavaksi asti.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vanhat ihmiset jaksaa vieläki kerätä mutta ei nää nykyajan laiskottelijat
Kerropas, miksi muiden ihmisten laiskuus kaivaa sinun peppuas? Mikä syy on tälle? Mitä mariset? Mene metsään ja ole tyytyväinen, että saat olla siellä ihan rauhassa keräämässä niitä hirvikärpäsiä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vanhat ihmiset jaksaa vieläki kerätä mutta ei nää nykyajan laiskottelijat
Kerropas, miksi muiden ihmisten laiskuus kaivaa sinun peppuas? Mikä syy on tälle? Mitä mariset? Mene metsään ja ole tyytyväinen, että saat olla siellä ihan rauhassa keräämässä niitä hirvikärpäsiä.
Mä en kerää kärpäsiä vaan marjoja.Mutta jos sä tosiaan menet sinne ötököitä keräämään,niin parempi kait pysyäkki poissa
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vanhat ihmiset jaksaa vieläki kerätä mutta ei nää nykyajan laiskottelijat
Kerropas, miksi muiden ihmisten laiskuus kaivaa sinun peppuas? Mikä syy on tälle? Mitä mariset? Mene metsään ja ole tyytyväinen, että saat olla siellä ihan rauhassa keräämässä niitä hirvikärpäsiä.
Mä en kerää kärpäsiä vaan marjoja.Mutta jos sä tosiaan menet sinne ötököitä keräämään,niin parempi kait pysyäkki poissa
Ei ku mä en ymmärrä, mitä sä täällä mariset. Nytkin istua möllötät vaan koneella. Ihmetyttää, mistä tulee motiivi valittaa muiden ihmisten laiskuutta, joka tuskin vaikuttaa mitenkään sinun omaan marjansaantiisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vanhat ihmiset jaksaa vieläki kerätä mutta ei nää nykyajan laiskottelijat
Kerropas, miksi muiden ihmisten laiskuus kaivaa sinun peppuas? Mikä syy on tälle? Mitä mariset? Mene metsään ja ole tyytyväinen, että saat olla siellä ihan rauhassa keräämässä niitä hirvikärpäsiä.
Mä en kerää kärpäsiä vaan marjoja.Mutta jos sä tosiaan menet sinne ötököitä keräämään,niin parempi kait pysyäkki poissa
Ei ku mä en ymmärrä, mitä sä täällä mariset. Nytkin istua möllötät vaan koneella. Ihmetyttää, mistä tulee motiivi valittaa muiden ihmisten laiskuutta, joka tuskin vaikuttaa mitenkään sinun omaan marjansaantiisi.
Aivan samaa mä täällä marisen kun säki! Mutta opettele sä ekaks mitä sieltä metsästä kerätään,ettet anna väärää tietoa lapsilles
 
Täyttä asiaa
Työttömille on kyllä aikaa mennä poimimaan;ja voishan sitä poimia vaikka huonokuntosille,sairaille.Ettekö te ihmiset sienestä tms?Jos luonto tarjoaa ilmasta ruokaa,niin kannattaa hyödyntää
 
No voi hyvää päivää, koulussahan ne lapset joka vuosi opettelee, että marjat kasvaa metsässä... varmasti joka suomilapsi tiedon tästä saa jossain vaiheessa.
En minäkään nyt ole vienyt lapsia kanalaan kattomaan munimisia, tai sikalasta teurastamoon kattoon miten kyljykset tulee sieltä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitä se ketään haittaa, jos joku ei mene metsään? Menkää itse metsään ettei tartte valittaa.
Lopeta sä nyt se jankkaus!!Kolahti näköjään!Joo,ei tartte kaikkien mennä metsään poimimaan mustikoita!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitä se ketään haittaa, jos joku ei mene metsään? Menkää itse metsään ettei tartte valittaa.
Lopeta sä nyt se jankkaus!!Kolahti näköjään!Joo,ei tartte kaikkien mennä metsään poimimaan mustikoita!
Sä et itseasiassa tiedä, käynkö vai enkö. En ole sitä sanonut. En vaan ymmärrä ihmisiä, jotka valittaa siitä, mitä muut eivät tee. Sellaisella ihmisellä on varmaan paha olla itsellä. :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitä se ketään haittaa, jos joku ei mene metsään? Menkää itse metsään ettei tartte valittaa.
Lopeta sä nyt se jankkaus!!Kolahti näköjään!Joo,ei tartte kaikkien mennä metsään poimimaan mustikoita!
Sä et itseasiassa tiedä, käynkö vai enkö. En ole sitä sanonut. En vaan ymmärrä ihmisiä, jotka valittaa siitä, mitä muut eivät tee. Sellaisella ihmisellä on varmaan paha olla itsellä. :whistle:
Ai sulla vai?Uskomaton nainen,tällä palstalla on kuule paljon pahempaaki arvostelua.Mutta teille uskovaisillehan syitä riittää
 
ahkera liisa
Me olemme ekoperhe. Asumme ahtaasti talossa, joka on valmistettu ekologisesti ja lämmitämme taloamme vain ja ainoastaan ekologisin ja uusiutuvin luonnonvaroin, esim. meillä on varaavat aurinkokennostot, oma tuulivoimala, puulämmitys, bio-wc jne. Pihallamme on sian ja kanojen lisäksi pari vuohta ruohonleikkurina ja maidon ja juuston lähteenä.

Meillä ei ole autoa.
Meillä on polkupyörät.
Mies on tehnyt sekä mulle että 4 vuotiaalle fillareihin pienet kevyet peräkärryt kierrätys-eko-materiaaleista. teemme kauppaostokset niihin.
Vauva minulla on kantorinkassa selässä.
Isommat koululaiset tulevat tottakai myös mukaan, 8 v, 10 v, 12 v, 14 v ja 17 v. He menevät myös itsekseen eli keskenään ilman meitä aikuisia.

Menemme myös marja- ja sienimetsään. Ajamme fillareillamme noin 20 km missä on tosi hyvät mustikkamättäät ja poimimme ja syksymmällä menemme toiseen suntaan 15 km missä on puolukkakankaat ja syksyllä poimimme sienet 10-20 km säteeltä lähimetsistä.

Todella hyvin tuo 4 vuotias jaksaa.
Kunhan vauva on noin 2 vuotias tai 1,5 v, hänkin siirtyy itse fillaroimaan ja poimii oman vasunsa jota vetää omassa peräkärryssään.

Pihalla meillä kasvaa marjapensaita, masikoita, omenapuita jne jne mistä saamme taas syksyksi hillottavaa ja keitettävää ja näitä syömme sitte koko talven. Peruna- ja porkkanamaa on tottakai, sipulit kasvaa hyvin ja raparperit on jo syöty. Naurista ja lanttua on myös. Niitä jältetään sitten talven pimeinä iltoina herkkupaloina.

Kuivattu lanttu on lasteni suurin herkku. Makeisia meillä ei koskaan syödä ja lapseni ovatkin toddella terveitä ja hyväkuntoisia, reippaita ja aktiivisia ja koulu menee niin hyvin että jokainen saa jpoka vuosi opettajalta erityismaininnan hyvästä menestyksestä, hyvästä ystävyydestä, reippaudesta, tasapainoisuudesta .... ja niin edelleen

ottakaa mallia minusta ja meidän perheestä! me olemme parempia kuin keskivertolaiskat suomalaiset!
 

Yhteistyössä