Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No kerro esimerkki Helsingin uniikista kulttuurista? Uniikillahan tarkoitat nyt jotain ainutkertaista eikö?
Ryhmäteatteri. Villa Kiven kirjalliset illat. Arkkitehtuuri. Kanit.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No kerro esimerkki Helsingin uniikista kulttuurista? Uniikillahan tarkoitat nyt jotain ainutkertaista eikö?
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No kerro esimerkki Helsingin uniikista kulttuurista? Uniikillahan tarkoitat nyt jotain ainutkertaista eikö?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No kerro esimerkki Helsingin uniikista kulttuurista? Uniikillahan tarkoitat nyt jotain ainutkertaista eikö?
Mut eihän noi ole uniikkeja konseptiltaan. Nehän on vain genren ilmentymiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Ei konseptiltaan mutta lopputulokseltaan. Sama konsepti Oulussa toisi aivan eri lopputuloksen. Eihän mikään konsepti ole lopulta uniikki.
Ihan vapaastiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei tuotoksetkaan ole täysin uniikkeja, muutenhan ei nostettais jatkuvasti plagiointisyytteitä. Itse käyttäisin uniikkitermin sijaan jotain muuta.
Alkuperäinen kirjoittaja kulttuuriton:Mitä se niin kuin tarkoittaa käytännössä? Mitä sen pitäisi olla että se ei olisi köyhää?
Näin piskuisessa maassa monen monta teatteria, elokuvia valmistuu jatkuvasti uusia, musiikkibisnes luo uutta ja välillä uusii vanhaa... kirjallisuus kukoistaa. Mitä ihmettä täällä vielä pitäisi olla?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Varmaan sillä tarkoitetaan, että Suomella on köyhä kulttuuri tausta. Kaikki on ns. muualta imetty..
Alkuperäinen kirjoittaja kulttuuriton:Mitä se niin kuin tarkoittaa käytännössä? Mitä sen pitäisi olla että se ei olisi köyhää?
Näin piskuisessa maassa monen monta teatteria, elokuvia valmistuu jatkuvasti uusia, musiikkibisnes luo uutta ja välillä uusii vanhaa... kirjallisuus kukoistaa. Mitä ihmettä täällä vielä pitäisi olla?
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Varmaan sillä tarkoitetaan, että Suomella on köyhä kulttuuri tausta. Kaikki on ns. muualta imetty..
No ei todellakaan ole, harvalla kansalla on esim. oma kansalliseepoksensa, kuten meillä Kalevala. Me emme vain käsitä sitä, mitä meillä on!
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Ihan vapaastiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei tuotoksetkaan ole täysin uniikkeja, muutenhan ei nostettais jatkuvasti plagiointisyytteitä. Itse käyttäisin uniikkitermin sijaan jotain muuta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:Alkuperäinen kirjoittaja kulttuuriton:Mitä se niin kuin tarkoittaa käytännössä? Mitä sen pitäisi olla että se ei olisi köyhää?
Ehkä kulttuurimme on niin simppeliä. Esim. arkkitehtuurissa ei paljon ornamenteilla hurjastella.Musiikki on alakuloista, elokuvat angstisia suurimmaksi osaksi. Tavoitellaan aina jotain syvyyttä joka on vähän liikaa.
En tiedä. Itsekin olen sitä mieltä että kulttuurimme on köyhää, koska olemme alun perin melko köyhä maa. Luonnonvaramme ovat melko yksipuoliset, sodat ja vieraan vallan valta ovat nuijineet meidät henkisesti maan rakoseen.
Ei ole. Tai ehkä joissain yhteyksissä (on meillä ihan uniikkejakin juttuja). En tässä väännä mitään tieteellistä keskustelua, jos huomasit. Ihan vaan jutustelen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No onko teidän laitoksella sitten ollut käytössä termi uniikki puhuttaessa kulttuurista?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Ihan vapaastiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei tuotoksetkaan ole täysin uniikkeja, muutenhan ei nostettais jatkuvasti plagiointisyytteitä. Itse käyttäisin uniikkitermin sijaan jotain muuta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:Alkuperäinen kirjoittaja kulttuuriton:Mitä se niin kuin tarkoittaa käytännössä? Mitä sen pitäisi olla että se ei olisi köyhää?
Ehkä kulttuurimme on niin simppeliä. Esim. arkkitehtuurissa ei paljon ornamenteilla hurjastella.Musiikki on alakuloista, elokuvat angstisia suurimmaksi osaksi. Tavoitellaan aina jotain syvyyttä joka on vähän liikaa.
En tiedä. Itsekin olen sitä mieltä että kulttuurimme on köyhää, koska olemme alun perin melko köyhä maa. Luonnonvaramme ovat melko yksipuoliset, sodat ja vieraan vallan valta ovat nuijineet meidät henkisesti maan rakoseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Ei ole. En tässä väännä mitään tieteellistä keskustelua, jos huomasit. Ihan vaan jutustelen.
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:Alkuperäinen kirjoittaja bdt:Alkuperäinen kirjoittaja kulttuuriton:Mitä se niin kuin tarkoittaa käytännössä? Mitä sen pitäisi olla että se ei olisi köyhää?
jaa-a minä kun olen aina ajatellut että juuri sellainen on suomalainen kulttuuri ja eroaa muista...kaikki ylimääräinen ja turha on jätetty pois, suomalainen on selkeä linjainen.
selkeä == köyhä?
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:käypäs kiertämässä Helsingin keskustan katuja, nostat katseesi irti katurajasta ja näet todellakin kauniita rakennuksia, osa näistä myös hyvin omaleimaisia. Puhumattakaan siitä, kun menet joidenkin vanhojen talojen rappukäytäviin, ne käytävä maalaukset ovat upeita.
Musiikin alakuloisuudesta voi olla montaa mieltä, minä en ainakaan yhdy käsitykseesi.
Ja elokuvistakin löytyy vaihtelua, mutta toki ne kuvaavat jurottavaa kansaa.
Ja ei suomi ole köyhä maa, eikä luonnonvarammekaan ole yksipuoliset vaan erilaiset.
Ja Suomi ja suomalaiset ovat todellakin nousseet sieltä vieraanvallan alta, myös ihan taiteessa, tässä tulee mieleen kuuluisa maalaus jossa suomi-neito pitelee lakikirjaa ja taistelee kaksipäistä kotkaa vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Varmaan sillä tarkoitetaan, että Suomella on köyhä kulttuuri tausta. Kaikki on ns. muualta imetty..
No ei todellakaan ole, harvalla kansalla on esim. oma kansalliseepoksensa, kuten meillä Kalevala. Me emme vain käsitä sitä, mitä meillä on!
Ja mitenköhän paljon siitäkin teoksesta on Lönnrotin omaa tekstiä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Ei ole. En tässä väännä mitään tieteellistä keskustelua, jos huomasit. Ihan vaan jutustelen.
No en minäkään. Mutta pakostakin sitä ne laitoksen opit menee selkärankaan ja rupeaa näkemään maailmaa niiden tutkimusten ja opetusten kautta.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Tuolla lauseella et kykene vähättelemään kansalliseepoksen merkitystä, enkä minä ole oikea ihminen asiaan kommentoimaan. Mutta tiedän myös sen, että Lönnrot on tehnyt pitkiä matkoja keräten kansanrunoutta ja lauluja, ja niiden runomitta on ainutlaatuinen.
Meiltä todellakin löytyy paljon asioita, joita kannattaisi arvostaa eikä vähätellä. Ja vaikka Lönnrot olisikin tekstin itse kirjoittanut (mihin en siis usko), se olisi silti suomalaista kulttuuria.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:käypäs kiertämässä Helsingin keskustan katuja, nostat katseesi irti katurajasta ja näet todellakin kauniita rakennuksia, osa näistä myös hyvin omaleimaisia. Puhumattakaan siitä, kun menet joidenkin vanhojen talojen rappukäytäviin, ne käytävä maalaukset ovat upeita.
Musiikin alakuloisuudesta voi olla montaa mieltä, minä en ainakaan yhdy käsitykseesi.
Ja ei suomi ole köyhä maa, eikä luonnonvarammekaan ole yksipuoliset vaan erilaiset.
Ja Suomi ja suomalaiset ovat todellakin nousseet sieltä vieraanvallan alta, myös ihan taiteessa, tässä tulee mieleen kuuluisa maalaus jossa suomi-neito pitelee lakikirjaa ja taistelee kaksipäistä kotkaa vastaan.
Mutta kyllä sitä arkkitehtuuria ja taiteen esityskonventioitakin ohjaa muualta tullut tapa esittää.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja bdt:Alkuperäinen kirjoittaja kulttuuriton:Mitä se niin kuin tarkoittaa käytännössä? Mitä sen pitäisi olla että se ei olisi köyhää?
käypäs kiertämässä Helsingin keskustan katuja, nostat katseesi irti katurajasta ja näet todellakin kauniita rakennuksia, osa näistä myös hyvin omaleimaisia. Puhumattakaan siitä, kun menet joidenkin vanhojen talojen rappukäytäviin, ne käytävä maalaukset ovat upeita.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:No, uniikki ei mielestäni ole mikään tieteeseen vivahtava termi, joten ihan vapaasti tulkittuna ymmärsit varmaan mitä yritin sanoa suomalaisesta kulttuurista?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:no ihan varmasti arkkitehtuurin vaikuttaa muualta tulleet vaikutteet, samoin kuin täällä tehty on vaikuttanut muihin.
Ja uutta luodaan myös oppimalla muilta ja kehittämällä sitä edelleen.
Silti kulttuurit ovat joka paikassa yksilöllisiä ja erilaisia.
Argh. Nyt mä lopetan. Toki, olen törmännyt myös termeihin "minä" "olen" "tätä" "mieltä", mutta silti jos ne esiintyvät täällä, en ajattele keskustella tieteestä. Mutta hei, sellaiseenkin keskusteluun voisi olla kiva osallistua.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ymmärsin, että yritit sanoa suomalaisen kulttuurin olevan ainutkertaista ja eroavan selkeästi jostain muusta kulttuurista. Kyllä mä ainakin olen törmännyt termiin uniikki myös tieteellisessä tutkimuksessa.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:No, uniikki ei mielestäni ole mikään tieteeseen vivahtava termi, joten ihan vapaasti tulkittuna ymmärsit varmaan mitä yritin sanoa suomalaisesta kulttuurista?![]()