Suomalainen ihannenainen on lyhyt?

Taas täällä pyörii yksi ketju, mihin lyhyet naiset tulevat kertomaan "kuinka pieni on kaunista" ja "en missään tapauksessa haluaisi olla senttiäkään pidempi!" ...eikä siinä mitään, MUTTA :D Jotenkin vaan noita kommentteja ku lukee, niin sieltä takaa paistaa se et mitä lyhyempi niiin sitä suuremmalla ylpeydellä se pituus ilmoitettaan. Et mistä johtuu toi, et Suomessa kauneusihanteena on lyhyys? Ja sit kaikkia pitkiä naisia kutsutaan joko hongankolistelijoiksi tai amatasoneiksi tai isoluisiksi jne...Et joskus tuntuu, et pitkän naisen pituutta ei nähdä naisellisena :D Vaikka suomalaiset pitkät naiset ei välttis es ole kansainvälisesti mitenkään ihmeellisen pitkiä... vaan just muualla naisen pituutta ja näyttävyyttä arvostetaan ja sitä pidetään jopa klassisen kauneuden yhtenä ehtona. Mietin vain... :D pari lasia vinkkua tosin nautittu tässä exän kanssa ihanissa pikkujouluissamme, ja kun olen just exältä kuullut miten se arvostaa mun kauneuttani niin sit jotenkin tulee ihan toiseen todellisuuteen kun lukee palstalta lyhyyden arvostusta. Vaikka toki ihmisen pitää arvostaa itseään ja lyhytkin voi olla kaunista, mut ei voi sanoa että lyhyt on kaunista :D koska se sulkee pois sen, et pituus olis myös kaunista. Molemmat on omalla tavallaan, eiksje? :D

Keittiönoita
No mä olisin - käytännön syistä - ihan mielelläni ainakin 5 cm pidempi, mutta siirtelen mieluummin keittiötikkaita kuin menen katkotuttamaan sääriluitani jalkojen pidennysleikkaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27670004:
No mä olisin - käytännön syistä - ihan mielelläni ainakin 5 cm pidempi, mutta siirtelen mieluummin keittiötikkaita kuin menen katkotuttamaan sääriluitani jalkojen pidennysleikkaukseen.
Heh no olis nyt kerralla sen 15 cm pidempi, niin vois jotain apua siitä pituudesta ollakkin, jos sitä vaan keittiönjakkaran korvikkeesi kaivataan :D

Hoaksk
Mä olen lyhyt ja tykkään pituudestani. Minusta se on parhaimpia puolia itsessäni, noin ulkoisesti. Olen 152 cm pitkä ja painan 45 kiloa. Olkoot muut naiset pitkiä, minä herätän omalla pienuudellani huomiota, positiivista sellaista :) Myönnettävä toki on että on tästä lyhyydestä ja pienuudesta haittaakin. Töitä ei pysty kovin ergonomisesti tekemään, kaikki tasot ym on suunniteltu pidemmille...

• Tykkää
Reactions: sinisulka
"hehe"
No se johtuu siitä, että mitä epävarmempi sen enemmän sitä huutelee ja yleensä vielä perään kertoso kärkkään mielipiteen pitkistä. ;)

Kai tuo nyt näkyy aika selkeästi. Pitkä on ihanne ja se vasta ärsyttääkin. Hyvällä itsetunnolla varustettu itseensä tyytyväinen ei jaksa pahemmin huudella ylpikenä muita alentaen, joten päättele siitä syy. ;)

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Mä olen lyhyt ja tykkään pituudestani. Minusta se on parhaimpia puolia itsessäni, noin ulkoisesti. Olen 152 cm pitkä ja painan 45 kiloa. Olkoot muut naiset pitkiä, minä herätän omalla pienuudellani huomiota, positiivista sellaista :) Myönnettävä toki on että on tästä lyhyydestä ja pienuudesta haittaakin. Töitä ei pysty kovin ergonomisesti tekemään, kaikki tasot ym on suunniteltu pidemmille...
Kiva kuulla, mut joo, heti tuli sieltä joku huutelemaan miten on hienoa olla lyhyt :D no on se joo, mutta voitko uskoa että yhtä hienoa on olla pitkä :D

No mä oon sitä mieltä että sekä pitkissä että lyhyissä että keskimittaisissa voi olla yhtälailla kauniita. Se kauneus ei oo siitä pituudesta kiinni vaan olemuksesta, kasvoista jne.
Oon jotakuinkin samaa mieltä ja tottahan se siinä mielessä onkin, että kauneuteen kuuluu myös persoonallisuus...ja sillä tavalla jokainen on kaunis. Mut klassisen kaunis ei musta voi olla, jos on kovin lyhyt...onhan sillekkin joku syy miksi missikisoissa on pituusraja. Mut eihän meistä kaikista tartte tulla missejä, et riittää kun on sille yhelle maailman kaunein :heart:

"vieras"
Ei kaikki lyhyet oo kauniita! Ällöttävän näköistä, jos on lyhyt ja levee.....taileveä lantio ja kauhean lyhyt nainen. Mut ei liian pitkäkään mikään kaunis ole.....tosin naama ja kroppa sen kertoo millainen on kaunista, ei niinkään se pituus/leveys. Sopusuhtanen on jees. Kauniita ihmisiä löytyy pitkistä ja lyhyistä, unohtamatta niitä sopivan pitusia naisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Håhi;27670208:
Ja sinisulan mielestä lyhyt ei voi olla kaunis. Voi jessus. Pitkä tai pätkä, samakait se sille.
Samahan se joo. Ja voi olla lyhyt kaunis! Mullakin on lyhyitä ja kauniita ystiksii ja bestiksii. Mut oon kuitenkin tätä suomalaista kauneusihannetta vastaan, et lyhyet on kauniimpia :D sillä jos asiaa tarkastelee laajemmin, niin huomaa että se lyhyys ei useinkaan just ole kaikista sopusuhtaisinta ja sillein. Mut joo, oletpa lyhyt tai pitkä, niin nauti omasta kauneudestasi! Kenenkään pituus ei kiinnosta mua yhtään, paitsi sitten jos mulle tullaan väittää että pitkät naiset ei olisi kauniita ja naisellisia :D

Håhi
Juurihan sanoit, että klassisen kaunis ei voi olla lyhyenä. Ja miks ihmeessä jaksat miettiä, että pitävätkö suomalaiset enemmän persjalkaisista kuin hongankolistajista? Jos pidät itseäsi upeana, niin mitä muiden kauneusihanteet sinua liikuttaa.

165
Oon jotakuinkin samaa mieltä ja tottahan se siinä mielessä onkin, että kauneuteen kuuluu myös persoonallisuus...ja sillä tavalla jokainen on kaunis. Mut klassisen kaunis ei musta voi olla, jos on kovin lyhyt...onhan sillekkin joku syy miksi missikisoissa on pituusraja. Mut eihän meistä kaikista tartte tulla missejä, et riittää kun on sille yhelle maailman kaunein :heart:
Minusta kauneudesta ei voi oikeastaan kilpailla, koska eri ihmiset näkee eri tavalla kauneuden siitä huolimatta että sille on yritetty luoda kriteerejä. Eikä voi sanoa että missit ois automaattisesti kauneimpia. Jos esim. Suomen kaunein pitäis oikeasti löytää niin kisan pitäis hyväksyä kaikki mitoista huolimatta ja kaikkien ihmisten pitäis saada äänestää ja niiden pitäis äänestää puolueettomasti. Mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Håhi;27670264:
Juurihan sanoit, että klassisen kaunis ei voi olla lyhyenä. Ja miks ihmeessä jaksat miettiä, että pitävätkö suomalaiset enemmän persjalkaisista kuin hongankolistajista? Jos pidät itseäsi upeana, niin mitä muiden kauneusihanteet sinua liikuttaa.
No ei voi. Mut sanoin myös ettei kaikkien tartte olla missejä. Kaunis voi olla lyhyenäkin, mut kuitenkin jos mietitään sellasta keskiarvoista klassista kauneutta, niin siinä tapauksessa kyllä joudutaan toteamaan että pituudellakin on kauneudellista arvoa. Ja sit ku ihmiset tuntuu ajattelevan täällä, ja Suomessa, just päinvastoin, niin sen takia haluan sanoa ääneen asian toisen näkökulman...:) Ja vaaditkos itse perusteluja näiltä lyhyiltä naisilta jotka hehkuttaa lyhyttään?

ei se pituus vaan...
Ei miehiä kiinnosta naisen pituus, vaan pimppa niitä kiinnostaa, sama se minkä pituisessa varressa se on. :( Ainoastaan sen varren muodolla on väliä, isot tissit ja muhkea perse niin aina vaan parempi. :/

Minusta kauneudesta ei voi oikeastaan kilpailla, koska eri ihmiset näkee eri tavalla kauneuden siitä huolimatta että sille on yritetty luoda kriteerejä. Eikä voi sanoa että missit ois automaattisesti kauneimpia. Jos esim. Suomen kaunein pitäis oikeasti löytää niin kisan pitäis hyväksyä kaikki mitoista huolimatta ja kaikkien ihmisten pitäis saada äänestää ja niiden pitäis äänestää puolueettomasti. Mahdotonta.
Mun mielestä Antiikin taiteessa aktualisoituu parhaiten klassinen kauneus, vaikka se onkin vuosisatojen takaa ja pakanallista jne. Mut siinä on kuitenkin hyvin objektiivinen näkökulma kauneuteen. Ja se ei tosiaan ole mikään Milon Veenus.

Yhteistyössä