Mitä oireita tuohon liittyy? Mun tyttö on nyt 1v 4kk ja toistuvasti hänen syntymästän asti mielesä on käynyt, josko hänellä olisi lievä maitoallergia, tässä syitä:
- Kovat kipuitkut ekat 2kk (koliikiksi luokiteltiin)
- voimakas puklaaminen puolivuotiaaksi, kokonaan loppui vasta vuoden vanhana
-kun imetys loppui 7kk (siirtyi sitten korvikkeelle) seuraavat kuukaudet löysää (ei ripulia) kakkaa 3-5 krt/päivä
- kun 11-kuisen kokeiltiin tavallista maitoa, seurauksena oksentaminen
- muutamaa kuukautta myöhemmin ei enää oksentanut kun kokeiltiin tavallista maitoa, mutta muutaman viikon päästä tajusin tytön muuttuneen hirveän kiukkuiseksi ja itkuiseksi, hyla-maitoon vaihto auttoi
- eka korvatulehdus 8-kuisena, putkitettiin lopulta vuoden ikäisenä
- tosi sitkeä korvatulehdus nyt, vaikka putket toimii
Lapsi kuitenkin nukkuu yöt hyvin, ei ole mitään iho-oireita, ei edes kuiva iho. Hyla-maitoa on juonut nyt pari kk ja ei tunnu olevan mitään vatsa- tai suoliongelmia. Olen joskus väläyttänyt maitoallergia-epäilystäni lääkärille ja neuvolassa, mutta he ovat sanoneet, että kun tyttö kasvaa todella hyvin ja on terveen oloinen (eikä puklaaminenkaan lasta tuntunut haittaavan), ei ole maitoallergiaa. Mitä kokemuksia teillä on tästä vaivasta, voiko olla näin vähäoireinen?
- Kovat kipuitkut ekat 2kk (koliikiksi luokiteltiin)
- voimakas puklaaminen puolivuotiaaksi, kokonaan loppui vasta vuoden vanhana
-kun imetys loppui 7kk (siirtyi sitten korvikkeelle) seuraavat kuukaudet löysää (ei ripulia) kakkaa 3-5 krt/päivä
- kun 11-kuisen kokeiltiin tavallista maitoa, seurauksena oksentaminen
- muutamaa kuukautta myöhemmin ei enää oksentanut kun kokeiltiin tavallista maitoa, mutta muutaman viikon päästä tajusin tytön muuttuneen hirveän kiukkuiseksi ja itkuiseksi, hyla-maitoon vaihto auttoi
- eka korvatulehdus 8-kuisena, putkitettiin lopulta vuoden ikäisenä
- tosi sitkeä korvatulehdus nyt, vaikka putket toimii
Lapsi kuitenkin nukkuu yöt hyvin, ei ole mitään iho-oireita, ei edes kuiva iho. Hyla-maitoa on juonut nyt pari kk ja ei tunnu olevan mitään vatsa- tai suoliongelmia. Olen joskus väläyttänyt maitoallergia-epäilystäni lääkärille ja neuvolassa, mutta he ovat sanoneet, että kun tyttö kasvaa todella hyvin ja on terveen oloinen (eikä puklaaminenkaan lasta tuntunut haittaavan), ei ole maitoallergiaa. Mitä kokemuksia teillä on tästä vaivasta, voiko olla näin vähäoireinen?