Suolihuuhtelu itse tehtynä,löytyykö kokemusta täältä kelläään..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nimettömänä myös;30599668:
Loppuraskaudesta pyysin miestä tekemään minulle huuhtelun, kun en tietystä syystä pystynyt oikein istumaan. Tai pystyin, mutta en päässyt enää ylös ja etukumaran ottaminen pöntöllä oli täysi mahdottomuus. Ja pöntöllä kyykkiminen kävi muutenkin työstä. Silloin mies otti suihkusta pään pois ja pienellä virtauksella laittoi letkun pään aukkoa vasten. Ja vettä niin kauan kun suosiolla menee.

Voin kuvitella näyn kun viimeisillään raskaana oleva mamma ähkii jotenkin kontillaan ja isäntä työntää suihkuletkua peräreikään...

Anteeksi että menen hieman ohi aiheen, mutta minulla oli raskausaikana paha ummetus. Tai miten paha nyt määritellään, mutta saattoi mennä kolme-neljä päivää että ei tullut mitään toisesta päästä ulos vaikka kuinka yritti. Ainoa mitä sain oli peräpukamia. Apteekin laksativeja söin jonkin aikaa, mutta tuntui että tilanne meni vaan huonommaksi ja huonommaksi. Rypsyöljyä ja olikohan prafiini öljyä mitä myös kokeilin ja niillä lähti kyllä liikkeelle, mutta tavara tuli vähän turhankin nopeasti ulos ja pukamat polttelivat aivan tajuttomasti.

Joskus nuorempana tilasin vahingossa ( :D ) sellaisen suolihuuhtelupallon tietämättä mikä se on, mutta se on sellainen pallo, johon voi pumpata ilmaa ja siihen saa huuhteluletkun kiinni. Ja tämän löysin kun siivosin varastoa ja tästä tuli heti ajatus, että sitä on pakko kokeilla. Keittosuolaliuosta 10 litran ämpäri kädenlämpöisenä saunan lauteille ja siitä letku palloon ja pallo *sinne*. Siinä lattalla kun makoili jonkun viitisen minuuttia ja paineli välillä kyljistä ja kyllä lähti tavara liikkeelle. Sitten vaan pöntölle istumaan ja pallosta ilmat pois ja suoli tyhjäksi. Jos löydät jostakin, niin suosittelen kokeilemaan. Tekee aika paljon siistimpää tuosta minun mielestäni kun ei tarvitse juosta ja pidättää samalla vettä suolessa.

Niin iljettävältä kun kuulostaakin, niin hakeuduin synnytyksen jälkeen ummetuksesta lääkäriin ja minulla totesivat peräpukamien lisäksi peräsuolen olevan painuneen alaspäin ja sulkijalihas on kireä. Lääkäri epäili mahdollisesti joskus suolen työntyneen sisäkkäinkin ja veren ulosteessa johtuneen siitä, mutta sitten nähtävästi parantunut, vaikka on kuulema erittän harvinaista. Tähän ei oikein lääkäriltä apua saanut, muuta kun reseptin peräpukamavoiteeseen. Mutta löysin (anteeksi taas) hetken googletuksen jälkeen vinkkejä anustapista (joka löytyi myös laatikosta, mutta ollut käyttämättömänä.. ) jolla varovasti harjoitellen sain sulkijalihasta venytettyä. Tai venyykö se nyt ollenkaan, mutta ainakin kireys hävisi. Istuminenkin tuntuu mukavammalta.

Ei kuulosta mitenkään kivalta, mutta minulla antoi suuren avun. Vessareissut helpottivat todella paljon kun ei tarvitse otsasuonet pullollaan pusertaa pökälettä ulos.

[QUOTE="kattila";30604022]Joskus nuorempana tilasin vahingossa ( :D ) sellaisen suolihuuhtelupallon tietämättä mikä se on, mutta se on sellainen pallo, johon voi pumpata ilmaa ja siihen saa huuhteluletkun kiinni.[/QUOTE]

Miten joku tilaa vahingossa suolihuuhtelupallon?

"Oho, lipsahti huomaamatta liikkeelle tilaus jostain vehkeestä...Mikähän sieltä mahtaa tulla?"

Maksoit ja hait postistakin vahingossa tietämättä mikä tavara on?

"Oho, kappas. Tuli joku peräruiskuvehje. Pannaanpa kaappiin talteen."

Yhteistyössä