suolentyhjennys...

Voithan sä sanoa heti kun menet sisään, että haluat peräruiskeen. Tosin ei se ole välttämätöntä siis se ruiske. Mä en saanut ja homma hoitui synnytyksessä ja en ajatellut siinä tilanteessa kun vauvaa ja ponnistamista. Joku muu varmaan osaa kertoa ruiskeesta enemmän, mutta eipä siinä kummempaa kun ruiske pyllyyn ja vessaan.
 
esikoista kun menin synnyttää(-99) ni eivät antaneet peräruisketta koska lapsivedet oli tullu..kuulemma tulehus riski ku vedet menny!!en sit tiedä "nyky"päivänä mikä käytäntö..antaavatko vaik vedet menny!!kannattaa melko pian laitokselle menoo kysyy ni sillähän se selviää =)
 
Eihän sitä pakko oo tehä,mut on se mun mielestä kivempi et suoli on synnytyksessä tyhjä..Jo ihan kätilöäkin ajatellen..
Ja sitäpaitsi peräruiskeen antaminen useasti myös tehostaa supistuksia.
Mä ainakin sanoin ekassa synnytyksessä jo sairaalaan mentäessä et haluan sen.Toisen synnytyksen kun hoiti mun äiti oli aika selkeetä et se mulle annetaan,ei ois ollu kiva kakkia äitin käsille :D
 
Kukin tyylillään. Itsekin sitä kyselin, mutta meidän sairaalassa sellaista ei anneta ja enpäs sitten viitsinyt alkaa enempää siitä valittamaan. Itselläni ei harmainta hajuakaan tuliko kakkaa vai ei, mutta jos tuli niin siinä uuden elämän maailmaan saattamisessa se olisi ollut viimeinen asia mielessä. Ennen synnytystä sitä keskittyy aivan toisiin asioihin kuin itse synnytyksessä. Uskokaa vaan ensisynnyttäjät että synnytys mullistaa maailmanne aivan täysin joten se kakka homma on ihan yks lysti siinä touhussa. Tärkeintähän on se pieni nyytti mikä teille ojennetaan :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2006 klo 16:35 vieras kirjoitti:
miksi se pitäisi tehdä? :eek: mä en ainakaan vauvaa ulos ponnistaessani tiennyt yhtään onko tullut kakkaa vai ei! Ja en olis tyhjennystä halunnutkaan!
Eihän sitä olekkaan pakko ottaa.Mutta minä ainakin halusin sen.
Meinaan vaan ettei mun mielestä ole kovin hienoa jos ekaks vääntää tortun,ja sitten vauvan siihen päälle.
Mutta kukin tekee miten haluaa.
 
M tyhjensin suolen jo itse kotona edellisiltana,kun ajattelin sen käynnistävän suolen....Kun suoli on tyjhänä,on vauvalla enemmän tilaa tulla ja usein tuo peräruiskeen laitto/vaikutus aiheuttaa supistuksia.
Kätilö laittaa sen sinulle,ei satu,vaikutus alkaa aikas pian ja saat mennä vessaan ihan yksin ja rauhassa.Suotta pelkäät =)
 
Täällä meillä päin suolentyhjennys tehdään ihan automaattisesti(ei tietysti pakollinen, mut suositeltava). Itselläni oli menneet vedet jo kotona, mutta silti ruiskeen sain. Tehosti kyl supistuksia joo. Ei kaikista kivointa, kun suoli tyhjenee samalla, kun supistaa kovaa ja kipeesti, mut kannatti silti. Pyysin jopa uuden ruiskeen, kun tuntu ettei ekasta tyhjennyt. Kyl sen tosi naiset kestää, miehistä en menis takuuseen!! :LOL: Ei vaan. Onnea synnytykseen!!!
 
Kahdessa ekassa laitettiin eikä se missään tuntunut. Ainoa huonopuoli oli se, kun suoli tyhjeni ja samalla tuli supistuksia, niin se ei tuntunut kovin kivalta.
Kahdessa jälkimmäisessä ei laitettu, kun suoli oli itsestään tyhjentynyt just vähän ennemmin, niinkuin usein käy :attn: Kuopuksen kohdalla en olis kyllä antanutkaan laittaa, kun supistukset tuli koko ajan niin tiheästi ja voimakkaasti, että en olis pöntöllä pystynyt istumaan.
 
pip
ensimmäisessä synnytyksessä sain peräruiskeen, kun lapsivedet olid jo 40 sitten menneet, toisessa synnytyksessä sain ennen ponnistusvaihetta ja kiitos siitä on nyt synnytyspelko. Kun en tiennyt, kumpaa pitäis tehdä pytyllä, synyttää tai kakkaa... Kätilö ei edes kysynnyt, haluanko sen ruiskeen, laittoi vaan sisätutkimuksen yhteydessä, synnytyshuoneessa. Vastaanodossa peräruisketta ei laitettu, koska olit niin voimakat kivut.
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2006 klo 14:47 tanja-76 kirjoitti:
esikoista kun menin synnyttää(-99) ni eivät antaneet peräruisketta koska lapsivedet oli tullu..kuulemma tulehus riski ku vedet menny!!en sit tiedä "nyky"päivänä mikä käytäntö..antaavatko vaik vedet menny!!kannattaa melko pian laitokselle menoo kysyy ni sillähän se selviää =)
Mulla meni vedet, mutta komensivat silti ruiskulle (2003)
 
Mulle kätilö sanoi, että pahempi se on jos kakkaa tulee suolentyhjennyksen jälkeen synnytyksessä, kun silloin se on vetistä ja roiskuu joka paikkaan. Luonnollisesti tuleva vain siististi tipahtaa alustalle, joka sitten vaihdetaan hetkessä helposti.

Tiedä sitten. Itse en ole kertaakaan (3 synnytystä) suolentyhjennystä saanut enkä tiedä, oonko kakannut vai en ponnistaessani. Eikä oo kyllä kiinnostanutkaan :)
 
mulle on ainakin tehty joka kerta ihan automaattisesti. heti vastaanotto huoneessa. ilman mitään kyselejyä että haluanko vai en.(siisoys.ssa)
toisaalta ihan hyvä eipä tarvii pariin päivään punnata vessassa sen isomman asian takia on nimittäin muutenkin alapää osasto hellänä :D
 
myy- harmaana
No, en ole kummassakaan saanut ruisketta. Toisen synnytystä edeltävän aamun vietin kyllä ihan muutenkin vessassa, että suoli tyhjeni luonnollisesti. Jos olisivat laittaneet ruisken, niin tuskin olis tullut muuta kuin iso pieru!
 
Liisukka
Voihan vitsi mä oon luullu et oon ainoo kuka miettii tommosta asiaa enkä oo ees neuvolas ilenny kysyy..
Tarkoitan siis sitä et tuleeks synnytyksen aikana kaka..
Ajatuksis on vaan ollu et vähänk ois noloo..
Mut kai se sit on suht normaali ilmiö synnytykses ettei ne kätilökkää siit välitä sen kummempia..
 

Yhteistyössä