suolentyhjennys vai ei???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pong
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2005 klo 21:19 tyhmä kirjoitti:
Miten se peräruiske laitetaan ja kauanko menee että alkaa vaikuttaa??
mun kohalla laitto jollakin kapistuksella suoleen vettä ja sano että rauhallisesti ylös ja vessaan kun tuntuu siltä. menin heti ihan varmuudeks ja ei menny kun minuutti, jos sitäkään ja johan irtos tavara. siinä sitten nojailin kyynärpäätä lavuaarin laitaan ja ootin millon ryminä loppuu.. :whistle:

Mulla tyhjeni kotona ja sairaalassa joka supistusten jälkeen siihen malliin ettei siihen ruiskeita tarvittu.Oli kyllä perä tulessa mullakin.Loppua kohden ei tullu muutaku vettä vaan.Ponnistaessa tunsin ku nestettä tulee takalistosta,eli taisin oikein ponnistaa minäkin.Kannattaa ottaa ruiske jos ei oo samana päivänä käyny tarpeeks ulostamassa.Kyllä sen sit ainaki huomaa ku on käyny tarpeeks..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2005 klo 21:19 tyhmä kirjoitti:
Miten se peräruiske laitetaan ja kauanko menee että alkaa vaikuttaa??
mulle ne anto semmosen pienen tuubin joka piti tyhjentää sinne reikään,alle 10 minuuttia niin kaikki mahollinen tuli ulos =) =) kannattaa oikeesti ottaa!

Miulle joka kerta annettu peräruiske ja ihan mielelläni oon ottanukin. Vaikka ei se välttämättä sitä sonnan vähäistä tuloa estä... Ekalla kertaa näet sitä itteensä myös ponnistaessa tul muttei se haitannu kätilöä eikä itteänikään. ;)

Musta tyhjennys on ollut hyvä myös siinä mielessä, että synnytyksen jälkeen on ollut vaikea käydä vessassa, ja sellanen tunne ettei uskalla ponnistaa tai tikkaukset repeää. Eipä sitten ole pariin kolmeen päivään tarvinnu kakkia, kun oli suoli typötyhjä ja haavatkin siinä ajassa jo vähän parantuneet. Välilihaa leikattu kahessa synnytyksessä, ekassa tosi paljon.

Sousittelen!
Helpompi sitten sekä äidille että vauvalle jos tiedat että suolessa jotain on. Eipä tarvi vauvan ensimmäisenä haukata sontaa suuhunsa. Vauva nääs syntyy useimmiten nenä äidin peräsuolta konden...
Ja jos siellä suolessa h-hetkellä jotain on niin vauvan pää tyhjää suolen ulos tullessaan takuuvarmasti...
Kätilö, kolmen lapsen äiti.

Takana kaks synnytystä enkä ole ottanu "tyhjennysruisketta",tosin pelotti kumpaakin lasta punnatessa et saa nähdä mitä sieltä tulee:)Mut tuli vaan onneks vauva.Kaveri oli joutunu ensin punnaamaan synnytyspöydällä kovaa kakkaa ja sit sen jälkeen vauvaa.Sano et hieman nolo kun mies kattoo vieressä.Mut ei auttanu.Varmaan olo ei ollu mitä naisellisin:)Seuraavalla kyl ota ruiskeen et ei tarvi sitä jännittää,mulla suoli toiminu ennen synnytystä varmaan jännityksen takia hyvin!!

Minulta kysyivät haluanko ruiskeen ennen synnytyssaliin menoa. Sillion oli sellainen tunne etten tarvi vaikka olin etukäteen miettinyt ottavani ettei tarvi miettiä tuleeko kakkaa synnyttäessä.Enkä sitten ottanut sitä.
Ponnistus vaiheessa tuli sit vähän kakkaa samalla, mut ei se minua haitannu. Siinä vaiheessa pääasia oli et saan puskea vauvaa ulos (16tunnin supistelujen jälkeen).
Tosi kärsin ennen synnytystä hirveästä ripulista et kai se suoli suht tyhjä kuitenkin oli...

Yhteistyössä