Suolaista piirakkaa tekemässä - vinkkejä!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Mulla on valmis piirakkapohja, kalkkuna- ja paprikakuutioita sekä Creme Bonjour Cuisine valkosipuli & yrtit. Mitäs muuta vielä tarvitsisin, että tulisi maukas suolainen piirakka vieraille tarjottavaksi.

En millään jaksa etsiä mitään ohjetta, mutta en osaa nyt omin avuin soveltaakaan...

mitäs ehdotetaan?

[QUOTE="vieras";22801350]Purjoa ja jotain ruokakermaa tms., toi bounjourhan on sellasta tosi paksua tavaraa.[/QUOTE]

Joo siis kyllä ajattelin sitä ruokakermalla notkistaa... oliskohan punasipuli ihan kuollut ajatus - purjoa ei nyt satu olemaan kaapissa, enkä jaksaisi millään lähteä kauppaan.

[QUOTE="vieras";22801385]Kyllä se varmaan toimii tuo punasipulikin. Kalkkunan kanssa toimii myös ananas ja aurajuusto. Tai aurikokuivatut tomaatit.[/QUOTE]

Aurajuustoakaan ei ole, mutta ananasta ja aurinkokuivattuja tomaatteja löyytyy. Kumpaakohan sitä kokeilisi...?

Mä laittaisin fetajuustoa...
Ja täytteiden päälle laittaisin juustoraastetta ja sitten sen päälle kaataisin sen kermalla notkistetun creme bonjour cuisinen,yhden munan myös sekoittaisin sen joukkoon...

[QUOTE="vieras";22801486]Mä laittaisin fetajuustoa...
Ja täytteiden päälle laittaisin juustoraastetta ja sitten sen päälle kaataisin sen kermalla notkistetun creme bonjour cuisinen,yhden munan myös sekoittaisin sen joukkoon...[/QUOTE]

Fetaakaan ei ole :(.

No ;) - mikset laittais piirakkaan molempia, sekä ananasta että aurinkokuivattuja tomaatteja? meillä tykätään suolaisessa piirakassa juurikin nuista tomaateista, miesväki sitten nyppii ananakset pois...ja heillä aina perusteluina, ettei ruokapiirakoihin mitään HEDELMIÄ laiteta!! :D

Mmmm, toi Aura- juusto ois niin hyvä :P...mä kyllä laittaisin sitä lähes joka sapuskaan :).

Mutta siis ihan hurjasti ei kannata aineksia sotkea keskenään, että eri maut erottuvat... Oikein maistuvaista sunnuntaipäivää sinulle :)!

[QUOTE="Vilukissa";22801529]No ;) - mikset laittais piirakkaan molempia, sekä ananasta että aurinkokuivattuja tomaatteja? meillä tykätään suolaisessa piirakassa juurikin nuista tomaateista, miesväki sitten nyppii ananakset pois...ja heillä aina perusteluina, ettei ruokapiirakoihin mitään HEDELMIÄ laiteta!! :D

Mmmm, toi Aura- juusto ois niin hyvä :P...mä kyllä laittaisin sitä lähes joka sapuskaan :).

Mutta siis ihan hurjasti ei kannata aineksia sotkea keskenään, että eri maut erottuvat... Oikein maistuvaista sunnuntaipäivää sinulle :)![/QUOTE]

Voisihan sitä tosiaan molempiakin laittaa :D.

Ajattelin vain, että jos on jo sitä kalkkunaa, paprikaa ja sipulia, niin meneekö liian sekavaksi, jos laittaa vielä sekä aurinkokuivattuja tomaatteja että ananasta. Tai oliiveja.? Itse asiassa ajattelin, että sen Cuisinen voisi kyllä korvata ruokakermalla, juustoraasteella ja kananmunalla.

Ajattelin vain, että jos on jo sitä kalkkunaa, paprikaa ja sipulia, niin meneekö liian sekavaksi, jos laittaa vielä sekä aurinkokuivattuja tomaatteja että ananasta. Tai oliiveja.? Itse asiassa ajattelin, että sen Cuisinen voisi kyllä korvata ruokakermalla, juustoraasteella ja kananmunalla.

Jätä oliivit pois,muuten kuulostaa tosi hyvältä :)

No juu :D..mites ne viisaammat sanovatkaan - less is more, tai jotain ;)... Oukkei, sulla on siis piirakkaan menossa kalkkunaa, paprikaa ja sipulia - oisko sitten sen ananaksen vuoro? Tulis väriä, hedelmän raikkautta ja mukavaa makeutta :). Ja ruokakermaversio on aina toimiva vaihtoehto.

Kerro mihin ratkaisuun päädyit ;), valinta on kuitenkin aina vaikea, vaikka "kaapissa ei juuri mitään olekaan" :D....

Yhteistyössä