Suolaisen syönti viittaa poikaan? Makean tyttöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomusko?*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskomusko?*

Vieras
Toinen juttu, minkä olen kuullut monien sanovan: jos raskauden aikana tekee paljon suolaista mieli on poika tulossa, jos makeaa niin tyttö. Varmasti taas uskomuksia, mutta onhan nämä mielenkiintoisia. Aikaisemmin olen ollut hulluna kaikkeen makeaan ja nyt viikolla 10 ja koko raskauden ajan ei ole tehnyt makeaa lainkaan mieli, vaan kaikkea mahdollista suolaista.

Jo kolmen ultran perusteella voisin olla melko luottavainen siihen, että tyttö tosiaan on tulossa eikä makeaa ole tehnyt mieli koko raskausaikana, ihan peruskotiruokaa. Myöskään finnejä ei ole, mikä usein yhdistetään tytön odotukseen. :)

Mulla tuli finnejä tuohon rinnan alueelle ihan älyttömästi ja muutenkin näytin ihan kauhealta. Jotenkin elähtäneeltä koko raskausajan. Minkäänlaisesta hehkeydestä ei tietoakaan. Mulla ei yleensä ole finnejä. Makeasta en ole koskaan välittänyt, mutta raskausaikana teki mieli suklaata ja kahvin kanssa aina pullaa ja tyttö tuli. Mulla mieliteot alkoivat vasta tuossa rv 25 jälkeen.
Taitaa kaikesta huolimatta olla kuitenkin vanhan kansan uskomuksia..

Itselläni kaikki ns. merkit viittasi poikaan; suolaisen himo, se viiva masussa, hehkeä iho, eikä minkäänlaisia iho-ongelmia, ei pahoinvointia ja masu pystyssä edessä.. kaikki olivat niiiiiin varmoja pojasta - mutta tyttö tupsahti :) Omalla kohdalla ei siis merkeistä voinut sanoa mitään vaikka rupesin itsekin jo loppuvaiheessa miettimään...

Esikoista odotellessa meille kävi ihan samalla tavalla kuin mami76mamille.
Nyt pikkukakkosta odottaessa masussa "tyttöviiva", tekee mieli makeaa yms. hömppä merkit viitaten tyttöön, niin poika tulossa 98% mahdollisuudella!
Eli ei noihin ole luottamista!!!

Eipä ole luottamista! Kaksi samanmoista raskautta, mutta silti tyttö sekä poika. Makeanhimoa, finnit eikä viivaa. Pojan kohdalla jopa se sormustesti näytti tyttöä, mutta kyllä tuolla poika on:)

Täällä poika tulossa ja raskausaikana kaikki mahdolliset "poikamerkit" :) Masu edessä (takaa ei edes huomaa), linea negra -viiva, iho ja hiukset paremmat kuin ikinä ja suolainen maistuu :) Lisäksi kaikki mahdolliset "hömppätestit" ennakoivat poikaa ja muutenkin itsellä oli alusta asti täysin varma poikaolo.

Joskus sattuu menemään näinkin "merkkien mukaan" (vaikken niihin täysin uskokkaan) :)

Voisiko olla kuitenkin että nämä "merkit" riippuvat ihan meidän jokaisen omista hormooneista? Eli kaikki vain reagoidaan eri tavoin , ja tulee erilaisia muutoksia kun hormoonitkin muuttuvat raskauden myötä... Joskus osuu uskomukset kohdilleen...

Kivahan niitä arvuutteluja on tehdä ja miettiä sukupuolta.. Tein sitä itsekin mutta en kuitenkaan mennyt varmistamaan 4D:stä - jännitystähän pitää olla :)

poikaa oottaessani söin juustonaksuja,suklaata,salmiakkia ja lihapullia ja muusia. ja karkkiakin meni..

tyttöä oottaessani en halunnut ees nähä juustonaksuja! mieli teki salmiakkia, hedelmäaakkosia ja kunnon kotiruokaa. että en siten tiedä miten menee noi ruokajutut..

pojasta naamas oli finnei mu tytön takia joudun ny syömään roaccutanin vastaavaa aknenhoito lääkitystä. eli siis todella pahaan kuntoon meni! ja muksu on koht vuoden! hiukset kummastki hyväkuntoset.. mahan muodost en osaa sanoo.. pojast jäi nii paljo kiloi mulle herkuttelun takia..

pojast mulle tuli loppuvaiheis se tumma viiva navat karvotust kohti.. mut si taas tytöst lähti karvotuksest se miesten "kiitorata" vai miks kutsutaankin? ja sitten tytön odotukses oli jalois kaamee karvankasvu! jos sheivasit illal ni parin päivän pääst näytti ku et ois viikkoon sheivannu ja mulla on aina ollu vaaleet säärikarvat ni tyttöö oottaes ne oli miltei mustat.. nii ja hikoilutti TODELLA paljon koko raskauden ja kainalot tummu.. kesäl oli inhaa käyttää hihattomia..

tossa ny muutamia "oireita" joita mulla on ollu.. en tiiä liittyykö muiden raskauteen vai oliko jotai mu iha omii juttui mu kuitenki..

Olen kuullut, että tyttö vie äidin kauneuden. Eli tyttöä odottaessa iho olisi huonossa kunnossa. Kuivempi ihoisilla tuo kai tarkoittaisi ihottumaa, enempää kuivuutta yms, ja rasvaisempi-ihoisilla finnejä.
Mulla on ehkä enemmän poikaolo. Kaikki netin testit näytti tyttöä, mutta heiluritesti mahan päällä poikaa. Tekee mieli hedelmää, suklaata, salmiakkia ja terveellistä ruokaa. Tosin noita tekee aina mieli. Iho on kuivemmassa kunnossa kuin aikoihin, mutta olen muulloinkin talvisin kärsinyt atopiasta. Viime vuosi oli tosin poikkeus, nyt taas iho kiristää ja hilseilee kuivuutta.
No keväällä sitten näkee kumpi tulee. :)

Yhteistyössä