Suoisitelkaa yöpymispaikkaa Helsingistä kesälomareissulla, muitakin menovinkkejä vast.otetaan?!

Kesälomareissua suunnitellaan pääkaupunkiseudulle. Korkeasaari ainakin ohjelmassa, mutta mitäs muuta kivaa suosittelette. Lapset 8v, 6v ja 3v. Kylpylään ei tällä kertaa mielitä kun varmasti tuolta löytyy muutakin katsomista ja tekemistä. kaikki vinkit vast.otetaan mielellään. Ja todellakin tullaan täältä maalta savosta sinne suureen maailmaan, lapsille kaikki on uutta ja ihmeellistä.
 
ttjjtj
Omenahotelli on halvin.
Korkeasaari, Linnanmäki, Luonnontieteellinen museo, Heureka (Vantaalla tosin, mutta junalla pääsee kätevästi). Ratikalla kannattaa ajella. Kaivopuistossa on kiva leikkialue, ja on täällä muitakin leikkipuistoja, joita kannattaa kokeilla.
 
halipupu harmaana
Yöpymispaikkoja en kovin hyvin osaa suositella, mutta Rastilan leirintäalue ainakin löytyy, jos ette hotellista välitä ja sieltä voi vuokrata mökin ja keskustaan pääsee kätevästi metrolla, niin ei välttämättä tartte omalla autolla koko aikaa liikkua ja etsiä parkkipaikkoja.

Muita kivoja paikkoja Korkeasaaren lisäksi on mm.
* Suomenlinna
* Luonnontieteellinen museo ja myös muut museot mm. ratikkamuseo
* Linnanmäki
* Gardenia
* Seurasaari
 
ttjjtj
Suomenlinna on ok, mutta mä en uskalla sinne lasten kanssa. Siellä on tosi paljon "vaaranpaikkoja", ei siitä oo montaa vuotta kun yks pikkutyttö putos muurilta ja kuoli. Siks mä en suosittele sitä lapsiperheille, eikä lapset yleensä osaa sitä arvostaakaan - kauheesti kävelemistä ja sit on vaan maisemia, muureja ja tykkejä.
Tropicariota voin suositella, mun lapset tykkäsivät. (http://www.tropicario.com/) ja Linnanmäellä on merimaailma, johon kannattaa myös tutustua.
 
"vieras"
Suomenlinna on ok, mutta mä en uskalla sinne lasten kanssa. Siellä on tosi paljon "vaaranpaikkoja", ei siitä oo montaa vuotta kun yks pikkutyttö putos muurilta ja kuoli. Siks mä en suosittele sitä lapsiperheille, eikä lapset yleensä osaa sitä arvostaakaan - kauheesti kävelemistä ja sit on vaan maisemia, muureja ja tykkejä.
Tropicariota voin suositella, mun lapset tykkäsivät. (Tropicario - Trooppinen Eläintalo) ja Linnanmäellä on merimaailma, johon kannattaa myös tutustua.
Suomenlinna on täynnä avo"vankilassa" olevia murhamiehiä ja raiskareita.
 
viears
Suomenlinna on ok, mutta mä en uskalla sinne lasten kanssa. Siellä on tosi paljon "vaaranpaikkoja", .
No olisko niin, että täytyy vähän katsoa, mihin ne lapset menevät? Suomenlinnassa kuule ihan asuukin lapsia.

Kalastajatorpalla on aina kesäisin hyviä tarjouksia lapsiperheille. Ihanan rauhallinen paikka, jonne on mukava vetäytyä sen jälkeen, kun on viettänyt päivän kaupungilla. Suosittelen!
 
Mep
[QUOTE="vieras";23344554]Kämp on hyvä hotelli kauniilla paikalla ivan keskustassa.[/QUOTE]

No Kämp on varmaan se Omppuhotellille vaihtoehtojen ääripää....jos raha ei ole ongelma isolle porukalle, varmaan mahtava.

Sokos hotelleilla on aina tarjouksia, keskustassa varsinkin Presidentti ja Vaakuna.
Hyvä, runsas aamiainen. Samoissa hinnoissa usein ihan vieressä oleva Radisson Sas Royale.

Aamiainen vielä parempi ;-)
 

Yhteistyössä