Suo siellä, vetelä täällä :D

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Meille on päässyt viime viikkojen aikana kertymään sinne tänne erinäisiä paperi- ja kirjakasoja. Tänä aamuna loppui kärsivällisyys katsella niitä - pakko saada huusholliin taas järjestystä. No, tuumasta toimeen.

Lopputulema (tähän mennessä) on se, että viiden pienen kirjakasan sijaan mulla on yksi iso kasa, enkä tosiaankaan tiedä, minne saan nuo kaikki mahtumaan. Lisäksi on yksi pino pojan tarroja, piirustuksia jne. sekä yksi, jossa on mun lehdistä leikkelemiäni artikkeleita, leivontaohjeita jne.

Suo siellä, vetelä täällä. Nyt muutamasta viattomalta näyttäneestä tavarakasasta uhkaa muodostua suunnilleen ydinpommi, joka panee koko kotimme sisustuksen uusiksi :D.

Nimimerkillä Mihin hittoon mä työnnän nuo kirjat, jotka ei vaan mahdu kirjahyllyyn

mutta, Jonnekkin kaappiin vaan tyrkkäät ja
Ongelma on ratkastu! :D :D

On ainakin hetkeksi pois silmistä..
Ei kuitenkaan paras ratkasu, mutta ratkasu kuitenkin!!
:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa täälläkin;24890355:
mutta, Jonnekkin kaappiin vaan tyrkkäät ja
Ongelma on ratkastu! :D :D

On ainakin hetkeksi pois silmistä..
Ei kuitenkaan paras ratkasu, mutta ratkasu kuitenkin!!
:laugh:

Arvaa vaan, tekisikö mieli :D. Mutta sitten se on edessä kuukauden päästä, kun kumminkin saan joulusiivouskohtauksen... joten jospa nyt vaan yrittäisi ratkaista ongelman ihan oikeasti.

[QUOTE="reija";24890364]kauan meni aikaa?[/QUOTE]

En katsonut kelloa, mutta ehkä tunti. Tosin unohduin lajittelemaan ja lukemaan siinä välissä noita lehtileikkeitä. Tuota kirjahyllyshow'ta en uskalla arvioida, kauanko siinä menee. Siirrän iltapäivälle.

Leivontaohjeet ja sen sellaiset voisi mapittaa. Mulle oli sellaisia kertynyt vino pino ja yksi kesäloma mapitin ne ja kyllä on hienoa kun ne on järjesteyksessä kategorioittain :D
Liha, kana, kala, kasvis, snacks, makeat... Snackseihin lasken siis esim pikkupizzat ja juustokeksit.

[QUOTE="vieras";24890480]TUNTI??? ON MAHTANU OLLA SOTKUSTA!! :x[/QUOTE]
:D :D :D

Itse asiassa ei nyt ehkä niinkään. Lukeminen vei kuitenkin suurimman osan ajasta. Ja sitten piti surffailla Ikean sivuilla, että mitä kaikkia säilytyskalusteita tässä tarvitaankaan vielä...

Viimeksi muokattu:
Leivontaohjeet ja sen sellaiset voisi mapittaa. Mulle oli sellaisia kertynyt vino pino ja yksi kesäloma mapitin ne ja kyllä on hienoa kun ne on järjesteyksessä kategorioittain :D
Liha, kana, kala, kasvis, snacks, makeat... Snackseihin lasken siis esim pikkupizzat ja juustokeksit.

No niinhän mä mapitankin. Samoin noille artikkeleille on omat mappinsa. Mutta tässä nyt vaan on ollut kaikenlaista tänä syksynä, että on jäänyt yksi tavara sinne, toinen tänne. Tai oli ne nätisti pinottuina, mutta kuitenkin. Illalla on hyvää aikaa mapittaa, helpottaa kovasti, kun ovat yhdessä kasassa. Nuo kirjat on nyt suurin ongelma.

[QUOTE="vieras";24890486]Loput kirjat nätteihin laatikoihin joita voi pinota? :)[/QUOTE]

Muuten hyvä idea, mutta mä haluan nähdä kirjat, joita omistan. Jostakin laatikoista niitä on sitten niin tuhannen työlästä kaivella esiin, kun tarvitsee.

Mites sellaset katonrajaan seinään kiinnitettävät hyllyt noille kirjoille? Vois kiertää vaikka koko huoneen, mahtus kunnolla kirjoja, eikä veis tilaa muilta asioilta.

[QUOTE="netta";24890605]Mites sellaset katonrajaan seinään kiinnitettävät hyllyt noille kirjoille? Vois kiertää vaikka koko huoneen, mahtus kunnolla kirjoja, eikä veis tilaa muilta asioilta.[/QUOTE]

Sellaista mä hinkuankin, mutta mies ei ole lämmennyt asialle. Ja totta tietysti onkin, että meillä on aika matala huonekorkeus, ja sellainen hyllysysteemi kyllä "madaltaa" huonetta. Lisäksi tuohon Gyproc-seinään (onko kirjoitusasu oikea edes?) voi olla hankalaa saada sellaista kiinnitysmekanismia, että hylly kestää kirjojen painon.

Onko sulla mitään sellaista paikkaa, jossa kirjat voisivat olla vaikkapa ilman hyllyä? Mä laitoin nuo omat vähäiset kirjani pinoon portaiden välitasanteelle, kun sain jostain siihen idean. Sittenhän ne voisi laittaa vaikka johonkin laatikkoon/koriin (joka jäisi näkyville) selkäpuoli ylöspäin, niin olisivat siitä nopeasti saatavillakin... kuten tässä, alimmainen kuva: näköisiä kulmia: Meillä: poikien nukkari

Onko sulla mitään sellaista paikkaa, jossa kirjat voisivat olla vaikkapa ilman hyllyä? Mä laitoin nuo omat vähäiset kirjani pinoon portaiden välitasanteelle, kun sain jostain siihen idean. Sittenhän ne voisi laittaa vaikka johonkin laatikkoon/koriin (joka jäisi näkyville) selkäpuoli ylöspäin, niin olisivat siitä nopeasti saatavillakin... kuten tässä, alimmainen kuva: näköisiä kulmia: Meillä: poikien nukkari

No ei oikein ole... blaah. Kai se on vaan koitettava saada mahtumaan ne jotenkin siihen saakka, että saan uuden hyllyn.

Jösses! Kaikkea sitä löytääkin. Ostin nimittäin keväällä Ikeasta valaisimen, mutta koska olimme muuttamassa juuri, en ottanut sitä vanhassa kodissa käyttöön. Äsken kaivelin kaapista säilytyslaatikoita miehen lehdille, niin mikäs se sieltä tupsati, ellei valaisin - jollaisen meinasin viime viikolla ostaa taas. Hyvä, ettei tullut tuplaostosta tehtyä :D.

Oonkohan mä vähän huonomuistinen tai jotain...

Mä jään kans monesti jotain lehtiä, kirjoja tms. järjestellessäni tutkimaan niitä, ja sit huomaan että oho, aikaa onkin menny johonki muuhun ku piti :D Mä haluan kans nähdä kirjani, ei niitä mielestäni pidä mihinkään kaappiin piilottaa. Ja sit se, että kun kotiin ilmestyy jotain ihme kasoja joka puolelle. Siivoat niitä niin kohta on taas joku kasa jossain. Kasoilla on siis tapana lisääntyä!

[QUOTE="vieras";24893267]Mä jään kans monesti jotain lehtiä, kirjoja tms. järjestellessäni tutkimaan niitä, ja sit huomaan että oho, aikaa onkin menny johonki muuhun ku piti :D Mä haluan kans nähdä kirjani, ei niitä mielestäni pidä mihinkään kaappiin piilottaa. Ja sit se, että kun kotiin ilmestyy jotain ihme kasoja joka puolelle. Siivoat niitä niin kohta on taas joku kasa jossain. Kasoilla on siis tapana lisääntyä![/QUOTE]

Niinpä!

Sivusilmäilyä: Lumipalloefekti

[QUOTE="vieras";24893273]Mulla on vanha klaffilipasto tuon kaltasta sälää varten. Se nielee uskomattomat määrät tavaraa. On monenkokosta laatikkoa ja lokeroa.. salalokerokin :)[/QUOTE]

Meilläkin on lipasto - mutta se on aivan täynnä kaikenlaista. Mä en käsitä, mistä tuota sälää tulee. Käyn lipaston laatikot läpi ainakin pari - kolme kertaa vuodessa, karsin ja järjestän. Ja kohta on taas sama peli, kaikki laatikot ihan täynnä.

Yhteistyössä