sunnuntai tissuttelu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää:
Missä maailmassa te ihmiset elätte? 6 siideriä ja puhe sammaltaa ja askel ei kulje?? Miksi alkoholi on teille tuollainen mörkö? Niin ja jos ihmiset on tottuneet alkoholiin,niin känniin ei tuosta määrästä tule,mikä ei todellakaan tarkota,että joka päivä ryypättäisiin hyvänen aika..voi jee..mutta nää ihmiset täällä ei oo tosissaan,eihän??

Lähinnä ihmettelen sitä että 6 siiderin tai viinipullon jälkeen ollaan omasta mielestä "selvinpäin" eli voitaisiin ajaa autoa... humalassa voi olla ilman konttaamista ja örvellystä... kännit on sitten asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piipa:
Meillä ei juoda lasten nähden. Ihan vain vinkkinä!

tätä en tajua. miksi lapset ei saa nähdä jos äiti/isä/joku muu aikuinen juo lasin-kaksi viiniä????

Sinulla on nuo määrät hieman hakusessa välillä juodaan pullo viiniä tai 6 siideriä (3 litraa) ja ollaan humalassa, jos ette ole humalassa tuosta määrästä olette jo tottuneet alkoholiin eli ei hyvä...

mun mies ei tule humalaan jos juo illan mittaan pullon viiniä ja mä en tuu humalaan jos juon koko päivän aikana 6 siideriä. ja se ei muuten ole 3 litraa....

Kuusi muovipullosiideriä/isoa tölkkiä on kolme litraa.

Ei kun joo,taidatte olla niitä,jotka ei juomista hyväksy ollenkaan ja omat miehetkään ei sitten saa ottaa..Ja lopputulema on se,että yhdetkin polttarit päätty sulhasen osalta jo ennen puolta yötä,kun kerrankin pääsi ottamaan enemmän kuin vain sen yhden olusen..:)

Niin mutta kuka tässä on autolla ajamisesta puhunut? Kuka ajaa autoa silloin kun on yhtään alkoholia ottanu? En minä ainakaan,vaikka harrastan tissuttelua.

Ei kun joo,taidatte olla niitä,jotka ei juomista hyväksy ollenkaan ja omat miehetkään ei sitten saa ottaa..Ja lopputulema on se,että yhdetkin polttarit päätty sulhasen osalta jo ennen puolta yötä,kun kerrankin pääsi ottamaan enemmän kuin vain sen yhden olusen..:)

Tuo lähinnä viittaa siihen, että sulhasella on ongelmia alkoholin käyttönsä suhteen, jonka ilmeisesti tuleva vaimokin tietää.

Ja semmonen kysymys vielä että jos et hae sillä juomisella sitä humaltumista/hyvää oloa/nollaamista tms., tai kun ette nauti ruoan kanssa hyvää viiniä tai ulkoilun jälkeen ota yhtä lämmittävää rommitotia niin miksi pitää sitten juoda alkoholia? Osta limsapullo ja tissuttele se päivän aikana, sama asia. Se että juot päivän aikana siideriä ihan vain "juomisen ilosta" tarkoittaa sitä että nautit siitä pienestä pöhnästä mikä sinulle tulee, eli juot humaltuaksesi.Siksi miehesi on fiksumpi kun tekee sen viikonloppuiltana verrattuna sinuun joka teet sen keskellä päivää.

Sulhasella ei ollut ongelmia alkoholin käytön suhteen ainakaan ennen kuin vaimonsa tapasi...Mutta ilmeisesti tilanne jostain syytä muuttui..;)

Pari kaljaa joka ilta? Tissuttelusta tulee helposti rasite parisuhteelle.
http://www.iltalehti.fi/perhe/200801087044009_pr.shtml

Mä en myöskään ymmärrä, mitä väliä sillä päivällä on milloin juo? Ap, ehkä miehesi mieltää sunnuntain pyhäpäiväksi, johon ei kuulu alkoholi?

Kumma juttu, miten täällä kaikkien mielestä on heti alkoholiongelma, jos muutaman juo. Toisaalta taas täällä kerrotaan usein, miten mies taas örvelsi kännissä. Tai on joka perjantai "mitä lasissa" -pino. Kenties sitä kiristävää pantaa/nutturaa voisi pikkaisen löysätä, muutama siideri päivän mittaan ei todellakaan tarkoita kännejä. Varsinkin, kun ap sanoi, että ottaa vain joskus. Hitaasti kun juo, eihän se tosiaan edes tunnu missään, vaikka autoa ei silloin kannatakaan ajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycott:
Ja semmonen kysymys vielä että jos et hae sillä juomisella sitä humaltumista/hyvää oloa/nollaamista tms., tai kun ette nauti ruoan kanssa hyvää viiniä tai ulkoilun jälkeen ota yhtä lämmittävää rommitotia niin miksi pitää sitten juoda alkoholia? Osta limsapullo ja tissuttele se päivän aikana, sama asia. Se että juot päivän aikana siideriä ihan vain "juomisen ilosta" tarkoittaa sitä että nautit siitä pienestä pöhnästä mikä sinulle tulee, eli juot humaltuaksesi.Siksi miehesi on fiksumpi kun tekee sen viikonloppuiltana verrattuna sinuun joka teet sen keskellä päivää.

Mikä siitä tekee fiksumpaa, että ottaa sen pikkupöhnän lauantai-iltana?

Miksei sunnuntaina? Tai tiistaina?

Ja miksi illalla? Miksei päivällä?

Mä en myöskään ymmärrä tuota päivään ja kellonaikaan sidottua juomista...

Itse en ota sunnuntaisin siksi, kun mulla vaikuttaa yöuniin ja maanantaina kello soi niin aikaisin, mutta jos olisi vapaapäivä maanantaina tai olo olisi aamulla ihan ok, en näe mitään syytä miksei se päivä voisi olla sunnuntai.

Ja siksi en myöskään mielelläni ota kovinkaan myöhään illalla, koska se piristää, eikä sitten tule uni. Lauantaisinkin otan mielummin sen pari viinilasillista päivällä, kun illalla..

Meillä ei onneksi ole päivillä tai kellonajoilla väliä. Ärsyttäisi minuakin jos mies tuolla tavalla kommentoisi. Jos mulle tulee vaikka paikkakunnalla käymässä oleva ystävä käymään keskellä viikkoa ja innostutaan päivän/illan aikana ottamaan useampi lasillinen, mitä se ketään haittaa?? Tai jos la-päivänä kaveri pyytää terassille/baariin/kotiinsa istumaan jne..

Miksi muuten suomessa on niin, että kesälomalla, juhlapyhinä ja viikonloppuisin on suorastaan odotettavaa vetää hirveät lärvit ILTA-AIKAAN (kesällä poikkeus päivällä grillatessa maggaraa ;) ), mutta jos juo vaikka tiistaina klo 12-21, onkin alkkis ja outo? Tai jos omaksi huvikseen tissuttelee sunnuntaina tai minä tahansa muuna päivänä??

Minulla on välillä viikkokausia etten juo yhtään, välillä juon sen yhden-kaksi seuran vuoksi ja välillä menojalka vipattaa tai maistuu enemmän useana kertana viikossa. Toisin kuin monet muut arvoisat kansalaiset, ikinä en juo itseäni muistittomaksi tai jalattomaksi. Lasten aikana voi sen pari ottaa, niinhän sitä muuallakin tehdään. Ihme mörkö alkosta tehty, mutta ymmärtänee kun miettii millaisia mörköjä suomessa muutenkin asustaa. ;)

Missä maailmassa te ihmiset elätte? 6 siideriä ja puhe sammaltaa ja askel ei kulje?? Miksi alkoholi on teille tuollainen mörkö? Niin ja jos ihmiset on tottuneet alkoholiin,niin känniin ei tuosta määrästä tule,mikä ei todellakaan tarkota,että joka päivä ryypättäisiin hyvänen aika..voi jee..mutta nää ihmiset täällä ei oo tosissaan,eihän??

Lähinnä ihmettelen sitä että 6 siiderin tai viinipullon jälkeen ollaan omasta mielestä "selvinpäin" eli voitaisiin ajaa autoa... humalassa voi olla ilman konttaamista ja örvellystä... kännit on sitten asia erikseen.

Kukaan ei kuitenkaan sanonut juovansa putkeen sitä kuutta. Ja ap:n tekstistä ymmärsin, että juodaan yleensä pari ja joskus voi mennä päivässä kuusikin.

En minäkään voi kuutta juoda putkeen niin etten tulisi humalaan, mutta jos juon vaikka päivällisellä punaviiniä pari lasia klo 13. illalla saunan jälkeen klo 18 kaksi kaljaa. ja loput kaksi sitten kun lapset nukkuu klo 21. niin korkeintaan olen hieman päihtynyt sitten illalla klo 21 jälkeen.

No niin tai näin, alkuperäiseen aiheeseen kommentoiden; itse kyllä otan sunnuntainakin joskus harvemmin, mutta vain yhden tai kaksi annosta lauantailta jääneestä viinistä, enkä ole humalassa :)

Meillä ei onneksi ole päivillä tai kellonajoilla väliä. Ärsyttäisi minuakin jos mies tuolla tavalla kommentoisi. Jos mulle tulee vaikka paikkakunnalla käymässä oleva ystävä käymään keskellä viikkoa ja innostutaan päivän/illan aikana ottamaan useampi lasillinen, mitä se ketään haittaa?? Tai jos la-päivänä kaveri pyytää terassille/baariin/kotiinsa istumaan jne..

Miksi muuten suomessa on niin, että kesälomalla, juhlapyhinä ja viikonloppuisin on suorastaan odotettavaa vetää hirveät lärvit ILTA-AIKAAN (kesällä poikkeus päivällä grillatessa maggaraa ;) ), mutta jos juo vaikka tiistaina klo 12-21, onkin alkkis ja outo? Tai jos omaksi huvikseen tissuttelee sunnuntaina tai minä tahansa muuna päivänä??

Minulla on välillä viikkokausia etten juo yhtään, välillä juon sen yhden-kaksi seuran vuoksi ja välillä menojalka vipattaa tai maistuu enemmän useana kertana viikossa. Toisin kuin monet muut arvoisat kansalaiset, ikinä en juo itseäni muistittomaksi tai jalattomaksi. Lasten aikana voi sen pari ottaa, niinhän sitä muuallakin tehdään. Ihme mörkö alkosta tehty, mutta ymmärtänee kun miettii millaisia mörköjä suomessa muutenkin asustaa. ;)

Suomessa arvioidaan olevan noin 250 000 alkoholiriippuvaista ja 250 000 alkoholin suurkuluttajaa, jotka kuuluvat riskiryhmään. Tämä ryhmä käyttää noin puolet Suomessa juodusta alkoholista eli heidän keskikulutuksensa on noin 50 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Koko väestön keskikulutus on noin 10 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Suurkuluttajien ja alkoholiriippuvaisten kulutus vastaa noin litran annosta puhdasta alkoholia viikossa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi

tätä en tajua. miksi lapset ei saa nähdä jos äiti/isä/joku muu aikuinen juo lasin-kaksi viiniä????

peesi, mitä haittaa jos lapsi näkee että äiti on rentoutunut, ja ehkä jopa paremmalla päällä...

Alkuperäinen kirjoittaja Boycott:

miksei keskellä viikkoa saisi rentoutua parilla kaljalla???tottahan toki alkoholi on päihde, mutta ei se alkoholiongelmaa jos joku joskus harvoin pari annosta juo!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mitä järkeä sitä alkoholia on juoda? Miksi?

Ei mitään järkeä, mutta se on hauskaa :) Kaikella ei tarvitse olla järjen kanssa mitään tekemistä, ainakaan minun elämässäni. Minusta on ihan mukava olla pienessä humalassa ja joskus vähän isommassakin kun olen iltaa viettämässä kodin ulkopuolella.

peesi, mitä haittaa jos lapsi näkee että äiti on rentoutunut, ja ehkä jopa paremmalla päällä...

Alkoholi on huono lääke noihin... tarvittavan annostuksen on tapana nousta.

Alkoholi on huono lääke noihin... tarvittavan annostuksen on tapana nousta.

ai 1-2lasillista esim.kerram kuussa???ei musta tuossa ole mitään vikana!!!

Mitä järkeä sitä alkoholia on juoda? Miksi?

rentouttaa

Eikö muulla tavalla ole mahdollista rentoutua? Miksi?

on vaikka liikunnalla, mutta se ei olekaan päihde ja rentouta samalla tavalla. ja harrastan muuten liikuntaa 4kertaa viikossa.kännien ottaminen on kylläkin mielestäni turhaa, mutta pari annosta on oikein mukava tapa rentoutua!!!

Yhteistyössä