sumuttelun kestosta

Hei,

Olen aloittamassa ICSI-hoitoa. Nyt kuitenkin punktio on osumassa viikolle, joka ei työmatkan takia sovi minulle.

Voidaanko synarellan käyttöä pidentää viikolla ennen pistoshoidon aloittamista, jotta punktiota saadaan siirrettyä viikolla? Vai joudunko siirtämään koko hoitojaksoa myöhemmäksi? Olen julkisella puolella hoidossa.
 
Hei.

Mä en osaa tuohon sun kysymykseen vastata mut mä kysyisin selaista sulta et kuinka kauan sumuttelu kestää ja milloin alkaa piikit? Sumutus alkaa kp21 eikös? Kp21 jos alkaa sumuttelu niin monta viikkoa siittä niin on punktio?
Meillä elo-syyskuussa pitkälläkaavala ivf/icsi
 
Hei,
käsittääkseni juuri sumuilla on mahdollista tarvittaessa siirtää follien kasvatuksen alotusta ja siis myöskin punktioo.

Mulla on synarela alkanu tänään ja jatkan sitä klinikan aukeemiseen saakka, eli vähintään 16 päivää. Jos edelliset menkat ois alkanu jo aiemmin niin tosta jaksosta ois tullu vieläkin pisempi, kun käskettiin alottaa lääkitys joka tapauksessa kp21.
 
Meilllä on sama tilanne, tosin miehen matkan takia.. Keskustelin asiasta hoitajan kanssa ja kysyy tilannetta huomenna lääkärin palatessa lomalta. Vähän sain hänen puheestaan sellaisen käsityksen, että "tarpeetonta" pidempää sumuttelua ei mielellään tehdä, mutta elättelen vielä toiveita, että lääkäri olisi toista mieltä ja päästäisiin aloittelemaan hoidot jo tästä kierrosta. Huomenna olen toivottavasti viisaampi.
 
Sain tänään tiedon, että voin sumutella viikon pidempään, niin saadaan punktio seuraavalle viikolle kuin se alunperin olisi osunut. Lääkärin mielestä se on ihan ok, pitää kuulema vaan varautua siihen, että voi tulla enemmän vaihdevuosioireita. Mutta eiköhän ne kestä... parempi kuitenkin näin kuin taas odotella kuukausi.
 
Kiitos tiedosta taria :) Toivottavasti saan itekki siirrettyä hoitoa viikolla... tsemppiä ja aurinkoista mieltä sulle alkavaan hoitoon!

On se muuten kumma et mullaki on alkamassa jo kolmas hoito (ivf/icsi) ja aina tulee jotain uutta vastaan ?!? Ois se helppoa ku näistä asioista ei tarttis tietää mitään :(
 

Yhteistyössä