mistä niiden luulet sen arvaavan?Jos arvata pitää...
Jos verkosta on yks vaihe nurin, niin sähköyhtiö sen hoksaa nopeammin kuin ehtii kissaa sanoa...
mistä niiden luulet sen arvaavan?Jos arvata pitää...
Jos verkosta on yks vaihe nurin, niin sähköyhtiö sen hoksaa nopeammin kuin ehtii kissaa sanoa...
Sähkömyyjät haluavat estää sen, että mittaria ei sorkita. Muu on jokseenkin mahdotonta.jos pikkusenkaan aattelit mistä oli kyse niin olisit hokassu, että sähköyhtiöt haluaa estää sineteillään sen että pääsulakkeiden pohjia ei pääse ite vaihtamaan
sähkösoppareissa on myös aikaan sidottu perusmaksu jonka suuruus riippuu sulakekoostaSähkömyyjät haluavat estää sen, että mittaria ei sorkita. Muu on jokseenkin mahdotonta.
Arvata?mistä niiden luulet sen arvaavan?
No jos tontille tulevaan lankaan pääsee käsiksi, niin millä ton estät?sähkösoppareissa on myös aikaan sidottu perusmaksu jonka suuruus riippuu sulakekoosta
siksi sähköukot haluaa estää sen että aasiakkaat ei vaihtele tauluihinsa ominpäin isompia pääsulakkeita
Arvata?
Finngridillä on valtakunnallinen kantaverkon tilaa 24/7 seuraava valvontajärjestelmä. Jokaisella sähkölangan omistajalla on vastaava systeemi käytössään. Jos puu kaatuu langalle tai muuntaja sanoo sopimuksen irti, niin se näkyy välittömästi mittareissa. Ihan tarkka osoite välttämättä ei, eikä firmalla tietenkään heti ole lähettää korjauspartiota paikalle mut jos vika on firman verkossa niin kyl se näkyy ja kuuluu.
Kun sähköt katkeaa niin mulle tulee lähes välittömästi sekä sähköposti että tekstiviesti asiasta. Sen sijaan kerran pimeni osa taloa ja koska vikaa en sulakkeista löytänyt, soitin sähköyhtiölle josta asia vasta tiedettiin kertoa että tästä jakeluverkosta on yksi vaihe pimeänä ja vikaa etsitään. Tilanne kesti pari tuntia eikä yhden yhtä automaattista ilmoitusta tullut enkä olisi ollut asiasta tietoinen ellen itse olisi sen perään kysellyt.Arvata?
Finngridillä on valtakunnallinen kantaverkon tilaa 24/7 seuraava valvontajärjestelmä. Jokaisella sähkölangan omistajalla on vastaava systeemi käytössään. Jos puu kaatuu langalle tai muuntaja sanoo sopimuksen irti, niin se näkyy välittömästi mittareissa. Ihan tarkka osoite välttämättä ei, eikä firmalla tietenkään heti ole lähettää korjauspartiota paikalle mut jos vika on firman verkossa niin kyl se näkyy ja kuuluu.
niin, koska pienjänniteverkkoa ei voi (kustannussyistä) valvoa niin kuin keski- tai suurjänniteverkkoaAlkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;30532556:Kun sähköt katkeaa niin mulle tulee lähes välittömästi sekä sähköposti että tekstiviesti asiasta. Sen sijaan kerran pimeni osa taloa ja koska vikaa en sulakkeista löytänyt, soitin sähköyhtiölle josta asia vasta tiedettiin kertoa että tästä jakeluverkosta on yksi vaihe pimeänä ja vikaa etsitään. Tilanne kesti pari tuntia eikä yhden yhtä automaattista ilmoitusta tullut enkä olisi ollut asiasta tietoinen ellen itse olisi sen perään kysellyt.
Osaako jkukaa sanoo mitää? Eli meni sulake. Käänsin sen takas on asentoon. Silti valot ei pala eikä pistorasiat toimi ???? yleensä jos on sulake menny ja sen kääntää päälle takas nii se toimii taas normisti. Menikö jossain jotain isompaa rikki?