Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Käytettekö lapsen sukupuolesta välittämättä esim. pojalla vaaleanpunaisia tutteja ja tuttipulloja tai esim. kestovaippoja? Vaikuttaako lapsen sukupuoli väri- ja kuviovalintoihin lapsen tarvikkeissa ( vaunut, istuin, pullot, lelut, tutit, vaipat yms.)
Naureskelin just yksi päivä, kun huuto.netissä kaupattiin tyttö- ja poikasävyisiä pukluliinoja. En olisi edes huomannut eroa, ellei sitä olisi mainittu (kuviossa nallella oli vaaleansin. paita/vaal.pun paita).
Mua ei niinkään nuo tuttipullot yms hirveesti vaikuta, mitä väriä on. Ehkä se on siinä, että tykkään aika kirkkaista väreistä (vaikka lime, keltainen ym). Vaipoissa on sellainen, etten osta niitä itse vaan mulla tekee lapselle oma äitini vaipat. Joten ne on sellaisia molemmille sopivia, ovat vähän uusretron tyylisiä. Vaikka hänellä kaikki lapsenlapset ovatkin poikia. Mun mielestä noissa ei ole niin väliä.
En kuitenkaan halua pukea pojalle mitään pinkkiä hörhelöunelmaa päälle, tai tytölle mitään kovin poikamaista. Ei mua haittaa, jos muutama tuote on enemmän suunnattu jommalle kummalle, mutta pääosin tykkään että ovat sitä omaa vaatetta. Tosin mulla on vaatteissakin kyllä suht neutraalit värit, tosin se johtuu siitä ettemme tienneet kumpi on tulossa (vaikka oltaisiin haluttu tietää).
Hieman mua häiritsee, että on aika vähän tarjontaa semmosissa vähän neutraalimmissa väreissä. Kun ei tiennyt raskauden aikana kumpi tuli, niin ärsyttä kun kaikki oli vaan vaaleanpunaista tai vaaleansinistä. Kun kyllähän sitä joka tpaauksessa haluaa lapselle vähän muutakin kuin yhtä väriä!! Uusretroa olen sitten hieman ostellut, mikä on mun mielestä pieni pelastus varsinkin vauvojen vaatteissa.