Sukupuolen arvuuttelusta raskausaikana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla molemmista kaikki poika "oireet" ja merkit mutta tyttöjä oli molemmat.Kummastakaan ei ollut mitään pahoinvointia ja oli muutenkin aivan loistava,naama tosin kukki mitä ei yleensä tee.Mollemmilta tuli kiloja n.15kg ja synnärille jäi toisesta 5kg ja toisetsa 7kg.Loppuja vielä kannan mukanani :(

Vihkisormus puuvillalankaan roikkumaan vatsan päälle. Jos pyörii ympyrää, on tyttö, jos taas edestakaisin, niin sitten on poika. Näin vanha kansa arvuutteli sukupuolta.

Jaa, mulla on tässä raskaudessa aivan erilaiset oireet kuin ekassa.
Poitsua kun odotin ja tein sen sormustestin huvikseni, se ennusti poikaa.
Nyt tein testin, niin tyttöä ennusti.
Nää on ihan höpöhöpöjuttuja, ei sitä oireitten perusteella voi tietää, eihän?!

Mä kaunistuin raskausaikana. Iho voi hyvin, tukka paksuuntui ja kiilsi, kroppakin jotenkin soukkeni, vatsa oli edessä rantapallona. Kaikki veikkas poikaa, itse olin varma tytöstä ja tyttö tuli =)

Mutta niin, mitäs näitä enteitä nyt olikaan... Makeanhimo=tyttö, suolaisenhimo=poika, nenä leviää=tyttö, vatsa edessä=poika...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotihengetär:
Kaikista kolmesta ihan samanmallinen vatsa, samoin raskausoireet melkein samanlaiset. Viimeisestä tosin oli jopa pahoinvointia ;) Jokaisessa raskaudessa alusta asti voimakas "poikaolo" ja kolme poikaahan meillä on :heart:

Minkälaiset oireet sulla sitten oli..? :)

eka raskaus oli helppo ku mikä!painoa tuli joka puolelle ja yli 20kg,iho hyvässä kunnossa,hiukset hyvässä kunnossa,sormus heilu ympyrää vatsan päällä,lievä etova olo raskauden alussa,mutta kertaakaan en oksentanut.vauvan sykkeet oli aina "ne korkeemmat" ehkä kerran 130 tms.söin sekä suolasta,että makeeta...jätskiä hirmuiset määrät.tyttö tuli.

nyt oli kans etova olo raskauden alussa ja jopa paino tippui.en oksentanut.painoa tullut jonkin verran,mutta vähemmän kuin näillä viikoilla ekassa raskaudessa.vauvan sykkeet ollut samaa luokkaa kuin ensimmäisellä.maha mun mielestä on eri mallinen kuin ekassa...närästystä ollut tosi usein.iho ok,hiukset ei ehkä niin kivat...lähtee kauheesti. sormus heiluu ympyrän jälkeen eestaas.(eli eka tyttö,toka poika)
jouluna tiietään kumpi mahassa tällä kertaa on :)

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
mulla kaamea aamupahoinvointi..raskauskiloja tuli "vaan" vatsa oli edessä..ei sellanen levinnyt..tukka hyvänkuntonen..finnejä tuli paljon..ja tyttötuli

samoin ja kaikki sano mulle et poika sieltä tulee,eipä tullut ei
=)

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
mulla kaamea aamupahoinvointi..raskauskiloja tuli "vaan" vatsa oli edessä..ei sellanen levinnyt..tukka hyvänkuntonen..finnejä tuli paljon..ja tyttötuli

samoin ja kaikki sano mulle et poika sieltä tulee,eipä tullut ei
=)

mulla sama..kaikki sano että poika..ja mäkin olin varma että poika..mutta tyttöhän se oli! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Vihkisormus puuvillalankaan roikkumaan vatsan päälle. Jos pyörii ympyrää, on tyttö, jos taas edestakaisin, niin sitten on poika. Näin vanha kansa arvuutteli sukupuolta.

Meillä tämä on pitänyt paikkansa kummallakin kerralla... ja kummallakin kerralla "tiesin" sukupuolen oikeaksi ennen syntymää. :)

mulla oli pahoinvointia pitkälle raskautta,hiukset tuli parempaan kuntoon ja kilot vain masun kohdalle eteen. Ahmin hedelmiä ja kaikkea raikasta koko raskauden ajan. poika tuli.
Mutta jostain luin että jos nukkuu sängyssä pää pohjoisen päässä niin tulee poika.

just viimeisessä vauva-lehdessä synnytyslääkäri sanoi että olivat tehneet kollegoidensa kanssa tutkimuksen oireiden ja sukupuolen yhteydestä ja tutkimustulos oli että niillä ei mitään yhteyttä :D

Omista kokemuksista myös..

Eli tyttöjä odottaessa on ollu aika samanlainen olo. Pari viikkoa kuvottavaa oloa, sitten se loppui. Maha leveä ja painoa tuli herkästi.
Sykkeitä en muista tarkkaan, mutta siinä 150 paikkeilla.
Makeaa teki mieli ja hedelmiä. Liha ei niinkään maistunut.
Olin tosi kiukkuinen.

Nyt on paha olo jatkunut monta viikkoa ja useasti oksentanutkin aamuisin.
Paino on pudonnut useamman kilon.
Liha maistuu.
Mahasta ei vielä tässä vaiheessa voi sanoa mitään.
Melkoisen erilainen odotus ollut ainakin tähän asti.
Saas nähdä tulisko nyt poika..

Miulla on kaksi poikaa ja molemmista oli poikamahat eli "pallomahat edessä". Tokasta oli alussa pahoinvointia ja luulin että tyttö olis tulossa mut eipä tullut. Kaverilla oli ns. tyttömaha eli levisi enemmänkin sivuille mut poika tuli.

Nii ja vielä sen verrran että molemmista oli poikasykkeet (terkkarin mukaan), en kyl muista nyt yhtään että oliko ne matalat vai korkeat. Muistaaks teistä joku että kumminperin ne sykkeet on?

Yhteistyössä