Sukupuolellako ei muka ole väliä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oho

Vieras
Olen oppinut työelämässä lauseen "sukupuolella ei ole väliä" ehkä tuo lause on siksi ollut työpaikallani usein esillä, koska olen alalla, jossa on tasapuolisesti sekä naisia että miehiä, mutta miehet ovat päässeet etenemään paremmin. Meille naisille on aina sanottu, että sukupuolella ei ole väliä vaan osaamisella. Että miehet on olleet osaavampia.

Nyt kun minusta on reilu puoli vuotta sitten tullut äiti, huomaan, että sukupuolella on aika paljonkin väliä. Menin ostamaan vauvalleni liinavaatteita, minulta kysyttiin vauvan sukupuolta, ostin hänelle ensilusikan, minulta kysyttiin vauvan sukupuolta, ostin unipussin, taas sama juttu, ostin turvakaukalon, taas tuli sukupuoli esille.

Väriähän ne etupäässä haluaa tietää, että vaaleanpunainen vai -sininen. Meidän poika vauva käyttää ihan kaikki värejä, vaaleanpunaista ja- sinistä. Ne muodostaa yhdessä tosi kauniin kokonaisuuden.

Kyllä sukupuolella on väliä ja kun se on niin tarkkaa vauvasta alkaen, niin kyllähän sillä on väliä työelämässäkin. Minun vauva on ensisijaisesti rakas lapseni eikä sukupuoli.

Yhteistyössä