sukunimestä

• Viestiketjun aloittaja pömppö
  • Ensimmäinen viesti
pömppö
ollaan erottu ja mies haluaa sukunimensä vaaville la ens kuus vast... ja mä en halua mitää ex ukon nimee postiluukkuuni:D miten pitää toimii vai tuleeks sil automaattisesti mun sukunimi? toiv tulee:/

vieras
Jaa kunpa tietäis niin vastaisin. Ei kai sitä nyt entisen miehen nimeä voida laittaa automaattisesti vaikka joskus naimisis olis ollukki, kukas sen sanoo että se on sen isä joka tapauksessa eli luulis että tulee äidin sukunimi

minä
Lapselle tulee automaattisesti syntyessään sun sukunimi, kun ette ole naimisissa. Lapselle pitää erikseen vaatia miehen sukunimeä isyystunnustuksen yhteydessä. Siellä sit täytetään sellaset laput joiden käsittelyn jälkeen lapsen saa kastaa kumman sukunimellä tahansa.

Mutta siis kun et halua, että lapsi saa miehesi sukunimeä niin ei siis saa. Vaan saa automaattisesti sinun. Jo sairaalassa:)

vieras
Yhä useampi tekee AVOliitossa ollessaan niin että vauvalle jää äidin sukunimi,koska eivät ole naimisissa vanhemmat.
Niinhän se automaattisesti laitetaan papereihinkin äidin sukunimi vauvalle sairaalassa.
Ex saa vaatia ihan rauhassa mitä haluaa,mutta SINÄ päätät kumpi sukunimi lapselle tulee.

Sun nimi tulee, jollette ole naimisissa. Jos olette, eikä ero selvä, sit isän. Jollette ole naimisissa, isän pitää käydä tunnustamassa lapsi lastenvalvojalla... Siihen asti vauva kulkee sun nimissä. Sen jälkeen voitte sopia asiasta, mut ei kukaan voi sua pakottaa antamaan isän nimeä.

ddfdf
Alkuperäinen kirjoittaja minskumansku:
Sun nimi tulee, jollette ole naimisissa. Jos olette, eikä ero selvä, sit isän. Jollette ole naimisissa, isän pitää käydä tunnustamassa lapsi lastenvalvojalla... Siihen asti vauva kulkee sun nimissä. Sen jälkeen voitte sopia asiasta, mut ei kukaan voi sua pakottaa antamaan isän nimeä.
Missä muka on sanottu niin, että naimissa ollessa tulee miehen sukunimi? Jos äiti onkin pitänyt tyttönimensä. Eiköhän se ole siinä tapauksessa yhteinen päätös. Kaikille yhteisille lapsille sen sijaan on annettava sama sukunimi.

Yhteistyössä