H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kiitos.. täytyykin mennä käymään siellä. Ajattelin ottaa äitini tyttönimen (sukunimi) käyttöön. On hyvin kaunis ja erikoinen kaksiosainen nimi.Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Ei maksa.
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:Siis en ole menossa naimisiin, vaan muuten vaan vaihdan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä jos on jo naimisissa,mutta edelleen on oma sukunimi ja nyt haluaisin vaihtaa niin maksaako,vai onko se vaan siinä häitten yhteydessä ilmainen?Sisältyykö tuohon 70 euroon myös kaikki kortien vaihdot vai maksaako ne mitään?
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä jos on jo naimisissa,mutta edelleen on oma sukunimi ja nyt haluaisin vaihtaa niin maksaako,vai onko se vaan siinä häitten yhteydessä ilmainen?Sisältyykö tuohon 70 euroon myös kaikki kortien vaihdot vai maksaako ne mitään?
Kaikki kortit, passin jne. joudut hakemaan erikseen. Tavallinen Kela-kortti tulee automaattisesti kotiin, kun olet vaihtanut nimen.
Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Siitä en tiedä, että maksaako nimen vaihdos tilanteessa jos ottaisitkin nyt miehesi nimen. Luulisi, että ei ehkä. Tsekkaa maistraatin sivuilta, siellä luulisi tietoa olevan.
Korttien vaihdot eivät liity asiaan. Eli itse käyt vaihtamassa kaikki ja osa maksaa (esim. ajokortti ). Passia ei tarvi uusia, nimi vaihtuu passiin kun uusi passi otetaan käyttöön (edellisen käyttöaika umpeutuu ).
Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Siitä en tiedä, että maksaako nimen vaihdos tilanteessa jos ottaisitkin nyt miehesi nimen. Luulisi, että ei ehkä. Tsekkaa maistraatin sivuilta, siellä luulisi tietoa olevan.
Korttien vaihdot eivät liity asiaan. Eli itse käyt vaihtamassa kaikki ja osa maksaa (esim. ajokortti ). Passia ei tarvi uusia, nimi vaihtuu passiin kun uusi passi otetaan käyttöön (edellisen käyttöaika umpeutuu ).
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Siitä en tiedä, että maksaako nimen vaihdos tilanteessa jos ottaisitkin nyt miehesi nimen. Luulisi, että ei ehkä. Tsekkaa maistraatin sivuilta, siellä luulisi tietoa olevan.
Ei vanhalla nimellä olevalla passilla pääse matkustamaan. Ystäväni meni naimisiin ja lähti saman tien Kiinaan ja passi oli vaihdettva valmiiksi ennen matkaa.
Ja korttien yms. hinnat tulee tietenkin erikseen. Kallista lystiä tälläinen päättämättömyys.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itse otin miehen sukunimen oltuamme muutaman vuoden naimisissa. Maksoi n. 90 euroa. Siihen tarvittiin perustelut ja miehen suostumus. Ja tästä on nyt 1v aikaa. Hinnat voi löytyä netistäkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Siitä en tiedä, että maksaako nimen vaihdos tilanteessa jos ottaisitkin nyt miehesi nimen. Luulisi, että ei ehkä. Tsekkaa maistraatin sivuilta, siellä luulisi tietoa olevan.
Ei vanhalla nimellä olevalla passilla pääse matkustamaan. Ystäväni meni naimisiin ja lähti saman tien Kiinaan ja passi oli vaihdettva valmiiksi ennen matkaa.
Ei todellakaan tarvitse vaihtaa. Itse olin kyllä häämatkalla ja vanhalla nimellä mentiin. Ja ei sitä tarvitse vaihtaa ennen kuin sitten kun "eräpäivä" menee umpeen (ja samoin esim. veljeni vaimokin on tehnyt ). Tosin mulla vanha passi, mutta tuskin biopassiakaan tarvitsee uusia. Ajokorttikin on vanha vielä (3,5kk sitten mentiin naimisiin ) ja sitäkään ei tarvitse uusia heti, en teidä onko jotain aikaa, mutta kuulin, että joku oli vanhalla ajokortilla ja sitten 10v päästä erosikin, niin eipä tarvinnut korttia uusia.
Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Siitä en tiedä, että maksaako nimen vaihdos tilanteessa jos ottaisitkin nyt miehesi nimen. Luulisi, että ei ehkä. Tsekkaa maistraatin sivuilta, siellä luulisi tietoa olevan.
Ei todellakaan tarvitse vaihtaa. Itse olin kyllä häämatkalla ja vanhalla nimellä mentiin. Ja ei sitä tarvitse vaihtaa ennen kuin sitten kun "eräpäivä" menee umpeen (ja samoin esim. veljeni vaimokin on tehnyt ). Tosin mulla vanha passi, mutta tuskin biopassiakaan tarvitsee uusia. Ajokorttikin on vanha vielä (3,5kk sitten mentiin naimisiin ) ja sitäkään ei tarvitse uusia heti, en teidä onko jotain aikaa, mutta kuulin, että joku oli vanhalla ajokortilla ja sitten 10v päästä erosikin, niin eipä tarvinnut korttia uusia.
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:Siitä en tiedä, että maksaako nimen vaihdos tilanteessa jos ottaisitkin nyt miehesi nimen. Luulisi, että ei ehkä. Tsekkaa maistraatin sivuilta, siellä luulisi tietoa olevan.
Ei sinne Kiinaan ainakaan päässyt vanhalla nimellä olevalla passilla, en tiedä sitten mikä käytäntö.
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:sillä nimellä kun liput on ostettu ja passi on ni pitäs saada matkustaa...jostain jääny täämöinen kuva. vaik olis naimisissa ja uus nimi ni vanhalla pitäs pärjää matka.