O
olio
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Mulla ei ole koiria, mutta ihmettelisin että miksi koira puree jos sitä halaa. Kiusaamisen tms. ymmärrän toki, silloin varmaan näykkäiseekin, mutta halaaminen..? Aika pelottavaa.
Maailmassa nyt vaan on sellasia koiria, kuten minulla. Pienistä lapsista ja vieraista miehistä ei tykkää...kerran eräs tyttö juoksi koiraa vastaan ja kiljui että saako sitä silittää...tottakai kun koira ei tottunut pieniin lapsiin hän murisi ja pomppi mihin sattuu. Huusin sille jo kaukaa että ei saa silittää... Tajus ihme kyllä että EI on ei, eikä tullu lähemmäksi. Meillä koira on MINUN, ja tottelee minua. Mutta tuollaiseen "pakko" tilanteeseen joutuessa tuntee niin itsensä kuin minutkin uhatuksi. Meillä koira ei ole tekemisissä pienten kanssa ja jos lapsi rauhallisesti tulee lähelle ja koira huomaa että ahah tuo onkin ihan kiva tyyppi, antaa rapsuttaa. Mutta kiljuvat, ympärillä juoksevat lapset ovat vieras juttu joillekkin koirille. Myös vieraat miehet saa melkoset haukut ja örinät meillä. Mutta huomatessaan että tuokin on ihan vaaraton koirani hyväksyy ja lopettaa, on niinku parasta kaveria. Huoltomies suorastaan karvapystyssä tuli meille sisälle. Ja minulla siis keskikokonen villakoira. Monet luulee että tuollainen pumpuli pallo tykkää kaikesta rutistelusta, mutta niin se ei ole. Ei kaikki tykkää. Ja aina itsekkin sanon että älä koske ennenku koira hyväksyy ja lopettaa örinän...toki itse käsken ja koirani tottelee kyllä, mutta siihen koiran omaan pelkoon en voi vaikuttaa muutankun tsemppaamalla koiraa.