Sukulaiset joiden kanssa ei ole muuten tekemisissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
ja silti ne pitäisi aina kutsua lasten synttäreille (pari miehen sisarusta). Loukkaantuvat jos ei kutsuta, lisäksi miehen vanhemmat loukkaantuu. Mutta nyt on kyllä miehen kans mietitty, että miksi h...etissä ne pitäs kutsua sinne synttäreille kun ei kerran yhtään muuten kiinnosta lastemme elämä.

Onko kenelläkään muulla tällasta?

No ei todellakaan ole. Ittelle ei tulis MISSÄÄN OLOSUHTEISSA kutsua lapsen synttäreille ihimsiä joiden kanssa en ole tekemisissä. Hei HALLOOTA nyt vaan! Missä on itsetuntonne ihmiset?

toi on toisaalta helppoa teille sit kun aikaa vielä kuluu... kun vanhempas ovat jo vanhainkodissa, niin ei kun kerran vuodessa vaan synttäreinä käymään ja kahvittelemaan.. potut pottuina nääs! ;)

Mistä tiedät, että loukkaantuvat, jos ette ole missään tekemisissä? Jos et kutsu heitä, niin ethän tiedä mitä he ajattelevat, kun ette kerran ole tekemisissä...

[QUOTE="...";25891653]Mistä tiedät, että loukkaantuvat, jos ette ole missään tekemisissä? Jos et kutsu heitä, niin ethän tiedä mitä he ajattelevat, kun ette kerran ole tekemisissä...[/QUOTE]

No loukkaantuivat kun on joskus jätetty menemättä niitten lasten synttäreille, ja ovat asian ilmaisseet miehen vanhemmille että kyllähän synttäreillä pitää olla (niin ja siis koskee ristiäisiä myös).

No onko tuo nyt niin vakavaa? Mitä haittaa heistä siellä synttäreillä on? Onko jotain konkreettista ongelmaa asian kanssa?

Mielestäni saatte kutsua lastenne synttäreille juuri kenet haluatte, mutta jos ymmärsin oikein niin kyseessä ovat miehesi siskot/veljet? Aika läheisiä ihmisiä! Eikö edes se kerran vuodessa näkeminen kannattaisi pitää yllä mikäli muuten ovat kiireisiä? Tilanne saattaa olla erilainen vuosien kuluttua, mutta jos välit menevät sen vuoksi rikki, ettei heitä enää edes kutsuta mihinkään, niin saattaapi myöhemmin harmittaa. Kuitenkin noin läheisistä ihmisistä kyse. Ettekö itse kaipaa heitä ja halua kuulla heidän kuulumisiaan, edes sen kerran vuodessa? Ja kyllä mä ajattelen, että mun KUULUU olla veljeni lasten synttäreillä ja ristiäisissä - perhettä kun olemme. Tietenkin myös haluan olla siellä, mutta osaltaan se on myös "velvollisuus" koska olemme läheisiä (jos ymmärrät mitä ajan takaa).

No onko tuo nyt niin vakavaa? Mitä haittaa heistä siellä synttäreillä on? Onko jotain konkreettista ongelmaa asian kanssa?

Mielestäni saatte kutsua lastenne synttäreille juuri kenet haluatte, mutta jos ymmärsin oikein niin kyseessä ovat miehesi siskot/veljet? Aika läheisiä ihmisiä! Eikö edes se kerran vuodessa näkeminen kannattaisi pitää yllä mikäli muuten ovat kiireisiä? Tilanne saattaa olla erilainen vuosien kuluttua, mutta jos välit menevät sen vuoksi rikki, ettei heitä enää edes kutsuta mihinkään, niin saattaapi myöhemmin harmittaa. Kuitenkin noin läheisistä ihmisistä kyse. Ettekö itse kaipaa heitä ja halua kuulla heidän kuulumisiaan, edes sen kerran vuodessa? Ja kyllä mä ajattelen, että mun KUULUU olla veljeni lasten synttäreillä ja ristiäisissä - perhettä kun olemme. Tietenkin myös haluan olla siellä, mutta osaltaan se on myös "velvollisuus" koska olemme läheisiä (jos ymmärrät mitä ajan takaa).

Ajattelemme sun kans eri tavalla koska pikkuhiljaa oon ymmärtäny, että veri ei ole vettä sakeampaa. Miksi yrittää väkisin pitää yllä jotain ihmsisuhdetta siksi että sattuu olemaan veli tai sisko. Ja kyse ei ole siitä että me emme haluaisi heitä elämäääme vaan että he eivät halua meitä. Asuvat samassa kaupungissa joten kiire tms. on tekosyy.

Juhlissa voivat sitten "edustaa" ja hoitaa "velvollisuutensa". Siellä on yleensä sen verran porukkaa, ettei tarvi meidän kans jutella ja tutustua lapsiimme tai muhun (siis veljensä vaimoon).

Mutta tämä selvitti omia ajatuksiakin ja olen entistä vakuuttuneempi ettei heitä kutsuta. Ehkä sitten ymmärtävät että voi meille muuloonkin tulla käymään. Ja jos eivät ymmärrä, pärjääme hyvin ilam nheitä kuten 364 muutakin päivää vuodessa.

ja silti ne pitäisi aina kutsua lasten synttäreille (pari miehen sisarusta). Loukkaantuvat jos ei kutsuta, lisäksi miehen vanhemmat loukkaantuu. Mutta nyt on kyllä miehen kans mietitty, että miksi h...etissä ne pitäs kutsua sinne synttäreille kun ei kerran yhtään muuten kiinnosta lastemme elämä.

Onko kenelläkään muulla tällasta?

Meillä kutsutaan nykyisin vain ne, joiden kanssa ollaan tekemisissä - oli sitten kyseessä häät yms.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Uusimmat

Yhteistyössä