Sukulainen tarjoaa kaikissa lapsiensa ylioopilasjuhlissa kinkkukiusausta.

• Viestiketjun aloittaja sukulainen
  • Ensimmäinen viesti
Ylioppilasjuhlassa ei lämmin (tai tuossa tapauksessa kylmä) ruoka ole välttämätön... Niitä sattuu niitä "juhlanpitomokia"... Mä leikkasin lapsen synttärijuhlassa ohuet siivut täytekakkua ja vieraat eivät uskaltaneet pyytää lisää, niin ensi kerralla annan vieraiden leikata itse tai sitten leikkaan niille raavaan miehen annokset...

"hop"
Kinkkukiusaus on helppo valmistaa juhlatohinan ohessa. Harvempi on allerginen kinkulle kuin kalalle.

Mun anoppi on kyllä mestari järkkäämään vakiojuhlia. Kalaasien koosta riippumatta siellä on kinkkupiirakkaa, mamman marjapiirakkaa ja pullia. Jos on isommat juhlat, on täytekakkukin. Joskus vakiomarjapiiraan kanssa saa jäätelöä.

Jos anopille tulee ruokavieraita, tarjolla on keitettyä perunaa ja lihapullakastiketta. Pöydässä on lisäksi kurkkua, vihreää salaattia, tomaattia, suolakurkkua ja italiansalaattia, kahta voita ja kolmea leipää.

Ainakaan viimeiseen 18 vuoteen menu ei ole muuttunut piiruakaan. Ja aina on juhlat saatu juhlittua.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Huh,huh,onpa huonot eväät. Tuskin voitte edes osallistua.

Mepä tarjottiin omissa häissämme kinkku-, lohi-ja broilerikiusausta ja kolmea erilaista salaattia.
En tiedä oliko vain kohteliaisuutta,muttta moni sanoi,että oli kiva kun tavallisesta poikkeava ruoka mikä maistui niin aikuisille kuin lapsillekkin.

Jokainen järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa. Kitisijöitähän riittää oli tarjolla mitä hyvänsä.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
"Mielipide"
So?

Mä laittaisin toisenlaiset tarjottavat, enkä missään nimessä esimerkiksi voileipäkakkua, joka on mun mielestä niin 80-luvun jäänne, mutta hei: kukin tyylillään, eikö?

sukulainen
[QUOTE="hop";26356271]Ihan tuli mieleeni vielä kysyä, että mitä siellä pitäisi tarjota? Jos mä joskus rikastun, mitä mä laitan sitten pöytään?[/QUOTE]

No laittasin ehkä ainakin 2 lämmin ruokavaihtoehtoa,kahvipöydän runsaamman yms.

"vieras"
[QUOTE="Mielipide";26356260]So?

Mä laittaisin toisenlaiset tarjottavat, enkä missään nimessä esimerkiksi voileipäkakkua, joka on mun mielestä niin 80-luvun jäänne, mutta hei: kukin tyylillään, eikö?[/QUOTE]

Voileipäkakku on namia..

• Tykkää
Reactions: Katylina
"Vieras"
Tuo useampi lämmin ruoka jne on hyvä juhlissa, joissa ollaan tuntitolkulla . Ylioppilasjuhlissa pistäydytään ja yleensä vaan pitkämatkalaiset syövät lämmintäruokaa. Monet vieraat kiertävät useita juhlia ja todellakin vaan napostelevat yhtä sorttia kahvipöydän antimista.

"vieras"
Mun mielestä toi kinkkukiusaus olisi tosi hyvä juttu. Suuri osa ihmisistä pystyy sitä syömään, ja jos tarjolla on jotain salaatteja lisäksi niin nekin jotka ei tykkää kinkkukiusauksesta saa jotain syödäkseen. Mun mielestä ruoan ei tarvitse olla niin älyttömän fiiniä, riittää että se on hyvää :)

Yksi sukulainen tarjoaa aina stroganoffia ja perunoita, ja tykkään siitä koska hän tekee tuon ruoan todella hyvin. Miksi kannattaisi kokeilla jotain uutta ja fiiniä ohjetta joka ei sitten kriittisellä hetkellä ehkä onnistukaan?

korvista ulos tulee
heh viimevuonna oli 4rippijuhlaa ja yhdet lakkiaiset ja joka paikassa oli kinkkukiusausta.. Tosin ei ollut kylmää eikä pahaa ja ei ollut siis sama henkilö joka tarjosi joka kerralla...

"vieras"
heh viimevuonna oli 4rippijuhlaa ja yhdet lakkiaiset ja joka paikassa oli kinkkukiusausta.. Tosin ei ollut kylmää eikä pahaa ja ei ollut siis sama henkilö joka tarjosi joka kerralla...
Kannattaa varmaan sitten ennen seuraavia yo-juhlia käydä ABC:lla matkalla syömässä maha täyteen niin ei haittaa jos taas on tarjolla kinkkukiusausta. Katsos kun kaikki eivät ole synnynnäisiä pitopalveluemäntiä, vaan tavallisia perheenäitejä jotka yrittävät jotenkin selvitä juhlista ruokatarjoiluineen. Eikä kaikilla edes lompakossa pullota ylimääräisiä seteleitä että voisi tilata ne ruoat valmiina.

Eikö tärkeintä ole mennä juhlistamaan uuden ylioppilaan tärkeää päivää, menusta niin väliksi? Kyllä joka paikasta aina kakkua ja kahviakin saa.

ylioppilaan äiti
No tietysti se kiusaus saisi olla kuumaa, mutta muuten kukin tyylillään.
Mulla on "hieno" suunnitelmat, mutta saapas nähdä, miten toteutuksen käy.
Jääkaappi meni rikki perjantaina, tänään saadaan uusi, mutta mitään en siis ole voinut tehdä esim pakkaseen ( kun on siis yhdistelmäkaappi joka menee vaihtoon). Koira oksensi eilen ja viime yönä mun päiväpeiton, peiton jne joten pyykkiä riittää ja siihen vielä listään juhlakalun pikkusisko, lukiolainen joka myös oksentaa migreenissä, niin hyvinhän nää järjestelyt etenee. ;)

"tuikku"
Onko ap:lla aina tarjolla useampaa ruokaa kun on vieraita? Entä omalle väelle? Mun ylppäreissä aikoinaan oli lähes 100 vierasta, sellaiselle määrälle jo kiusauksen tekeminen on iso työ, saati että pitäisi oikein buffa olla.

"Mielipide"
[QUOTE="vieras";26356316]Voileipäkakku on namia..[/QUOTE]

Niin, mä en tykkää, teen mieluiten erilaisia suolaisia piiraita, ja sä taas tykkäät voileipäkakakusta. Näin se menee, ihmiset ovat erilaisia.

En vain oikein ymmärrä, miksi täytyy keskustelupalstalla marmattaa sukulaisten tarjottavista. Aika junttia.

Yhteistyössä