Sukulainen hyväksikäytti minua lapsena.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Minä, nyt jo aikuinen nainen, jouduin enoni hyväksikäytetyksi lapsena. Eno kosketteli minua vaatteiden päältä. Asia tuli vanhemmilleni selville ja asia käsiteltiin ja puhuttiin enon kanssa. Mitään poliisi asiaa siitä ei tehty vaan ihan suvun keksen käytiin läpi. nyt enolla vaimo ja he ovat saaneet tytön. tyttö nyt 2v. (Minun serkkuni siis) emme heillä käy kylässä emmekä muutenkaan pidä yhteyksiä kovasti. kuulen mummolatani välillä mitä serkulleni kuuluu. säälittää tämä tyttö ja ajattelen usein joutuukohan hän isänsä hyväksikäytetyksi kotonaan :/ Mitä pitäisi tehdä?

Lisään vielä että enoni käytti hyväkseen ja kosketteli, myös serkkujani ja ainakin veljeäni :/ En jaksa kaunaa kantaa enoani kohtaan eikä minulle mitään kamalia arpia asiasta jäänyt, hämmensi kyllä kovasti ja sekotti lapsen pään. Huolissani olen siitä ettei sosiaaliviranoimaiset asiaa tiedä ja tällä ihmisellä on lapsi kodissaan.

Aika karmivaa. Tuolle asialle olisi pitänyt tehdä aikoinaan paljon enemmän kuin tehtiin. Ehkäpä isä olisi nyt jotenkin erityistarkkailun alla. Nyt en osaa kyllä neuvoa, mitä tehdä. Pahoin pelkään, että tyttö joutuu kokemaan saman kohtalon kuin sinä, jos ei pahempaakin.

Mä soittaisin kans enolle ja sanoisin että tulen pitämään tarkkaan häntä silmällä. Jospa se vaikka saisi hänet pitämään näppinsä erossa lapsestaan. Minkä ikäinen eno oli tuolloin kun hiplasi teitä lapsia? Teillä ei kai kovasti oo ikäeroa kun sain käsityksen että olet jo aikuinen ja eno ei varmaan kovin vanha ole kun noin pieni esikoinen.

suvun kesken? oletteko lestadiolaisia tms? voit vielä ottaa yhteyttä poliisiin ja kysyä voitko tehdä rikosilmoituksen. Aika erikoisella tavalla toimittu kun ei ole asiasta tehty poliisiasiaa ja saatu tällaista ihmistä rekisteriin. Ties moniko lapsi on joutunut ja joutuu kärsimään sen takia että pitää suojella tällaisia sairaita aikuisia :P

Kyseenalaistan "sukusi" toiminnan tilanteessa ja myös tuon että et kanna kaunaa yms. Tuollainen käytös aikuiselta on aina sairasta ja siihen tulisi aikuisten puuttua. Aika kamalaa jos sinutkin on saatu uskomaan siihen että kaikki on ok eikä enolle tarvitse kaunaa kantaa.

Voit myös tehdä nimettömänä tai ihan omallakin nimellä lastensuojeluilmoituksen jossa voit tuoda sosiaalitoimelle ilmi tapahtuneet hyväksikäyttötapaukset. Tällöin sos toimi tutkii ilmoituksen vuoksi lapsen olosuhteet ja pääsevät ainakin seurattaviksi vaikka ei mitään löytyisikään.

Enon vaimo on niin erikoislaatuinen tapaus että hän on jo sosiaalihuollon silmän alla omien sekoilujensa takia. ( mm. jätti 2kk tytön yksin kotiin ja lähti itte shoppailemaan lasten vaunujen kanssa harso vaunujen suu aukon ympärillä! tuhlaa koko lapsilisän teko kynsiin ja ripsiin... jne) Tuskin Edes kulmiaan loksauttaisi jos kertoisin.

suvun kesken? oletteko lestadiolaisia tms? voit vielä ottaa yhteyttä poliisiin ja kysyä voitko tehdä rikosilmoituksen. Aika erikoisella tavalla toimittu kun ei ole asiasta tehty poliisiasiaa ja saatu tällaista ihmistä rekisteriin. Ties moniko lapsi on joutunut ja joutuu kärsimään sen takia että pitää suojella tällaisia sairaita aikuisia :P

Kyseenalaistan "sukusi" toiminnan tilanteessa ja myös tuon että et kanna kaunaa yms. Tuollainen käytös aikuiselta on aina sairasta ja siihen tulisi aikuisten puuttua. Aika kamalaa jos sinutkin on saatu uskomaan siihen että kaikki on ok eikä enolle tarvitse kaunaa kantaa.

Voit myös tehdä nimettömänä tai ihan omallakin nimellä lastensuojeluilmoituksen jossa voit tuoda sosiaalitoimelle ilmi tapahtuneet hyväksikäyttötapaukset. Tällöin sos toimi tutkii ilmoituksen vuoksi lapsen olosuhteet ja pääsevät ainakin seurattaviksi vaikka ei mitään löytyisikään.

Hyvä idea, sossuun vaan yhteyttä. Pieni tyttö täytyy pitää turvassa.

Emme ole lestadiolaisia, mutta kristinusko on ollut vahvasti koko lapsuuden elämässäni. Muistan kun veljeni kertoi äidilleni (hän oli minua 3v nuorempi) ja äiti itki. Sitten mummoni tuli meille ja pyysimme enon meille ja näin kun hänkin itki. Ehkäpä mummo ja äiti "armahtivat" enoni kun asia jäi siihen. teininä kerroin äidilleni asiasta ja hän suuttui ja tuhahti "niin minunkin enoni hyväksikäytti minua" ja meni pois. Asia jäi siihen. En ole asiasta puhunut koskaan kenellekkään ja enoni ei minulta ole edes anteeksi pyytänyt koskaan. Kun hän lähti keskustelusta kotiin( en kuullut mitä äiti mummo ja enoni puhuivat toiseessa huoneessa) hän pyysi anteeksi veljeltäni. mitenköhän pitkälle hän oli veljeni kanssa mennyt.

Tavallaan minua pelottaa ja aristaa näin pitkän ajan jälkeen puhua asiasta. Se olisi pitänyt tehdä silloin. luulen että enoni on hyväksikäyttänyt vaan minua, veljeäni ja serkkujamme ja jos ilmoitan asian sossuun, enoni tajuaa että ilmoittaja on yksi meistä, enkä haluaisi joutua todistamaan asiaa missään oikudessa. Miksi en kanna kaunaa? En oikeastaan edes tiedä. en sen takia että minulle olisi puhuttu ettei niin saa tehdä vaan olen ajatellut antaa sian vaan olla ja keskittyä ihaniin asioihin elämässäni.

No voi jösses. vai että oikein itketty on :P voiko olla enää sairaampaa porukkaa. Voisitteko veljesi kanssa yhdessä tehdä rikosilmoituksen JA lastensuojeluilmoituksen. Eiköhän olisi jo aika lopettaa tuo teidän perheen "perinne" edes nyt jonkun järkevän toimesta? Jos oma sukulainen olisi käyttänyt minun lapsia hyväkseen niin voin sanoa että olisi ollut suuri onni että poliisi saa heidät kiinni ennen minua! Ei olisi paljon ison miehen itkut auttaneet kun oman lapsen terveys on vaarassa.

Aiotko nyt siis jatkaa perinteitä ja odotella josko sukulaisesi iskevät näppinsä aikanaan sinunkin lapsiisi? jatketaan hyssyttelyä kristinuskon suojissa? Anteeksi mutta tuo äitisi ja isoäitisi tekopyhyys on jotain niin uskomatonta ettei sitä normaali ihminen pysty ymmärtämään.

Nyt vaan enoa seinälle, perheen likapyykki vihdoin pesuun ja alatte suojella itseänne, toisianne ja ennen kaikkea lapsianne ja myös sukulaislapsia. ja enosta tuskin kannattaa huolissaan olla ei täällä suomen maassa nuo pedofiilit saa kuin ehdollista ja pääsevät jatkamaan harrastuksiaan kaikessa rauhassa :P

Ja joo juuri näinhän näitä uhreja hallitaan, häpeällä ja pelolla. Sinä et ole tehnyt mitään väärää eikä veljesi eikä muutkaan lapset. Ei teidän pitäisi joutua kantamaan häpeää joka kuuluu pahantekijälle. On väärin että koko porukka suojelee yhteistuumin tällaisia ihmisiä. Surullista ettei teistä ole lopettamaan tuota mustaa mönjää joka on varmasti tuhonnut sukuanne jo pidempään.

Näköjään näin.

"Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön syyteoikeus vanhentuu aikaisintaan, kun asianomistaja täyttää kaksikymmentä¬kahdeksan vuotta. Sama koskee kahdeksaatoista vuotta nuorempaan henkilöön kohdistunutta raiskausta, törkeää raiskausta ja pakottamista sukupuoliyhteyteen. (22.12.2005/1161)"
http://www.suomendelfins.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=73&Itemid=57

Yhteistyössä