Sukujuhlat ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono ihminen

Vieras
Tänään olisi kahdet YO-juhlat. Molempiin ei ehdi. Olin jo lupautunut naapuriin. Mutta mun miesystävän suvussa on myös juhlat. Hän haluis, että menisin sinne.

Mutta lupauduin jo naapuriin. Ja mua ahdistaa "tulla näytille" miehen sukujuhliin. Olen eronnut ja tämä on uusi suhde. Haluaisin vielä pitää tämän ihan kahdenvälisenä jutuna ja pientä lähipiiriä. Mutta en tykkäis tulla koko suvun pällisteltäväksi.

Mutta hän vaan sanoo, että mennään silti. Hän on yleensä hirveän joustava mutta nyt tuntuu olevan jotenkin tiukkis tässä asiassa. Enkä haluasi loukatakaan.

Eli mitä tehdä?

Miehesi haluaa esitellä sinut suvulle, koska olet hänelle tärkeä. Mene ihmeessä. Ylioppilasjuhlat ovat luonteeltaan sellaisia, että niihin ei jäädä tuntikausiksi. Monet käyvät useammissa. Ehtisittekö molempiin?

No oikein ei ehdi molempiin. Alkavat tunnin välein ja ajomatkaakin jo välillä jo reipas tunti.

Ymmärrän hänen halunsa esitellä suvulleen. Ja olenhan mä hänen äitinsä ja siskonsa tavannut. En osaa selittää tätä ahdistusta. Ehkä se johtuu siitä että erosta on vielä aika vähän aikaa. En haluaisi vielä jotenkin "liittyä uuteen sukuun" vaan olla ihan vaan tän miehen kanssa.

Ehdit varmasri molempiin vaikka alkaisivat samaan aikaan. Lakkiaiset on juhlat, joihin tullaan, siitä kautsuajasta alkaen. Eli voi tulla vaikka klo 17 jos on kutsuttu klo 13.

No oikein ei ehdi molempiin. Alkavat tunnin välein ja ajomatkaakin jo välillä jo reipas tunti.

Ymmärrän hänen halunsa esitellä suvulleen. Ja olenhan mä hänen äitinsä ja siskonsa tavannut. En osaa selittää tätä ahdistusta. Ehkä se johtuu siitä että erosta on vielä aika vähän aikaa. En haluaisi vielä jotenkin "liittyä uuteen sukuun" vaan olla ihan vaan tän miehen kanssa.

Meillä on kolmet yo-juhlat linjalla Hämeenlinna - Helsinki ja kaikkiin yritetään ehtiä.

On niin ihanaa, kun tässä iässä on mennyt jo tuttavien hääbuumi (iso osa jo eronnutkin) ohi ja ylppärijuhlia ei ole vielä pitkiin aikoihin :) En tykkää juhlista.

Alkuperäinen kirjoittaja ylioppilaan äiti;28550513:
Ehdit varmasri molempiin vaikka alkaisivat samaan aikaan. Lakkiaiset on juhlat, joihin tullaan, siitä kautsuajasta alkaen. Eli voi tulla vaikka klo 17 jos on kutsuttu klo 13.

Nämä naapuruston juhlat kyl on porrastettu juurikin niin, että tietyt ihmiset tulee aina tiettyyn aikaan.

Kyse ei ole pelkästään ehtimisestä. Koen itseni jotenkin ahdistuneeksi tästä. En halua näytille koko kylälle ja suvulle.

Selitin asian tosi nätisti miehelle. Hän vetoaa vanhaan äitiinsä, joka harvoin näkee lapsiaan ja ei varmaan enää elä monta vuotta. Sanoin, että voitaisiin vaikka käydä äitinsä luona huomenna kun muutenkin ajellaan sielläpäin. Silti hän pyytää (mielestäni vaatii) tulemaan. Eli koen että kyse ei ole äidin näkemisestä vaan jostain muusta.

[QUOTE="Iki-ihana";28550552]Onko sitten ihan mahdotonta, että mies menee omiin juhliinsa ja sinä omiisi? Yrittäkää nyt aikuiset ihmiset löytää joku kompromissi.[/QUOTE]

Näin hänelle ehdotin. Hän vaan lyhyesti sanoi, että mennään silti. Siksikin tämä ahdistaa :( ei olla riidelty ikinä mutta nyt tuntuu, että en haluaisi näin pakotettuna mennä. Ei kyl juhlafiilistä löytyisi vaan lähinnä itkettää.

[QUOTE="vieras";28550564]Ei tule hyvä suhde noin jääräpäisen ukon kanssa. Kuten joku jo sanoikin: Jätä se sika! Hyvän sään aikana.[/QUOTE]

Mutta kun muuten se on tosikiltti, auttavainen ja ihana. Ei se mikään sika ole, mutta tässä asiassa tod. jäärä... Mutta joskus pelkään, ettei hän kerro kaikkea (voi kyllä johtua vaikeasta erosta exän kanssa, että vaikea luottaa). Esim. nyt tulee olo, että hän ei sanotodellisa syytä miksi vaatii muasinne. Tietää, että se ahdistaa. Ja että harmittaa että myöhästyisin pahasti toisista juhlista. Silti vaatii.

Vetoaa vanhaan äitiinsä, vaikka lupasin, että mennään katsomaan häntä huomenna.

[QUOTE="vieras";28550608]Ei se mies tuosta parane. Ne pahemmat piirteet korostuu ajan myötä.[/QUOTE]

Tuntuu vaan niin pahalta, tällaisen asian takia rikkoa välejä.

Vaan kunontässä ollut aamu aikaa yksin miettiä asioita, niin ehkä tämä episodi kertoo jotain enemmän meudän suhteesta. Kyvystä kommunikoida. Hän ei edes pyytänyt etukäteen, että tulisin. Kertoi kyllä että on juhlat ja tiesi, että mulla on nämä toiset juhlat. Hän vaan tavallaan määräsi että mun on tultava.

Ja ehkä, rehellisyyden nimissä, mä en sitten ole niin innoissani hänen suvustaan. Paljon kaikenlaista ongelmaa exällään ja lapsillakin. Ehkä siinä osasyy, että mieluummin vain oisin kaksin enkä tekis tästä mitään sukujuttua.

Ehkä mies ansaitsee paremman naisen. Kuka se jäärä tässä on? Sinä!
Voin oikein kuvitella miten siellä kieritään itsesäälissä, kun joskus pitäis tehdä jotain mitä ei tahdo.
Eihän se miehen vika ole jos ahdistaa. Kato itteäs peilistä ja päästä hyvä mies muille.

[QUOTE="vieras";28550678]Ehkä mies ansaitsee paremman naisen. Kuka se jäärä tässä on? Sinä!
Voin oikein kuvitella miten siellä kieritään itsesäälissä, kun joskus pitäis tehdä jotain mitä ei tahdo.
Eihän se miehen vika ole jos ahdistaa. Kato itteäs peilistä ja päästä hyvä mies muille.[/QUOTE]
Mitä sinä sönkötät? Tosi hyvältä saalilta kuulostaa tuommonen ongelmainen ukko! No joo - ehkä sinulle.

Mikä mättää? Jos tunnet olosi epämukavaksi, niin et mene. Sanoi mies mitä hyvänsä. Kyllä hänen pitää ottaa sinut huomioon.

Jos erosta on vasta vähän aikaa, ei ole mitään syytä kiirehtiä toisen sukuun tutustumista.

[QUOTE="vieras";28550678]Ehkä mies ansaitsee paremman naisen. Kuka se jäärä tässä on? Sinä!
Eihän se miehen vika ole jos ahdistaa. Kato itteäs peilistä ja päästä hyvä mies muille.[/QUOTE]

Jäärä olenkin. Tässä yhdessä asiassa. Eikössitä voisi hyväksyä, että kukaan ei ole täydellinen. Kyllä minäkin hänessä siedän yhtä ja toista, mitä itse tekisin toisin, eikä siinä mitään. Olen kyllä tosi joustava ja huomaavainen, mutta tämä asia nyt vaan oli ja on vaikea.

[QUOTE="vieras";28550788]Kylä se siitä. Nyt voi tuntua kurjalle, mutta varmasti menee parempaan suuntaan asiat.[/QUOTE]

Joo tänks :) kyllä mä näin toivon. Että opittaisiin tästä eikä luovutettaisi. Kun kumminkin asiat muuten on kivasti.

Mä tykkäisin tutustua uusiin ihmisiin muualla kuin sukujuhlissa. Siis ihan kaikkien kannalta ajatellen. Vähemmän kerrallaan ja muutenkin... Typerin tilanne ikinä oli se, kun sukulaismies rahtaisi uuden naisensa esittelyyn hautajaisiin.

Mä tykkäisin tutustua uusiin ihmisiin muualla kuin sukujuhlissa. Siis ihan kaikkien kannalta ajatellen. Vähemmän kerrallaan ja muutenkin... Typerin tilanne ikinä oli se, kun sukulaismies rahtaisi uuden naisensa esittelyyn hautajaisiin.

No niinpä! Se tässä juuri onkin. Sinne tulee koko suku ja kylän väkeä, naapurustoa... Siksi tuleekin tällainen olo, että on jokin näyttelyesine.

Ehkä mies on ylpeä naisestaan ja haluaa näyttää kaikille, että hänellä on nyt asiat hyvin, änkin on eronnut. Ymmärrettävää tavallaan... Silti ei kiitos...