sukua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
onko sellaiset henkilöt toisilleen sukua, joiden äidit on keskenään puolisiskoja, eli näillä äideillä on sama äiti mut eri isä? Onko nämä sit puoliserkkuja vai mitään?

Sisarpuoli lienee parmpi sana, ja kyllä vaan serkkupuolia ovat, minä kyllä käytän sanaa serkku ihan näistä puolikkaistakin. Mummoni on aikoinaan mennyt naimisiin miehen kanssa jonka edellinen vaimo oli kuollut.

aha. Miten mä on jotenkin kuvitellu et ei olis virallista sukua. Et sillä isällä olis ns enemmän merkitystä eikä olis virallista sukulaisuutta. Mut kiitos vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aha. Miten mä on jotenkin kuvitellu et ei olis virallista sukua. Et sillä isällä olis ns enemmän merkitystä eikä olis virallista sukulaisuutta. Mut kiitos vastauksista.

Juu älä vaan lähde serkkus kanssa mitään ahertämään, tulee aika kusipäisiä kakaroita.

hitto mikä kysymys pikkusiskoni on lapseni täti joten hänen mahd. tulevat lapsensa tämän serkkuja. Samoin pikkuveljeni on lapseni eno ja sama juttu jos saa lapsia ne ovat poikani serkkuja. Ja meillä on siskoni kanssa eri isä ja veljeni kanssa eri äiti mutta koskaan ei tulis mieleenkään ajatella heitä puolikkaina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Just. Ei tästä ole sellaisesta kyse. Kunhan kysyin kun on tällaisia ilmennyt suvussa. miten niin tulee kusipäitä?

No vaikka se ei ole laissa kielletty, niin pitäis olla. Täälläpäin on yks pari jotka ovat jotain serkkuja keskenään, ja heidän lapsillaan on kyllä jauhot kastuneet ja pahasti. Liian likeistä sukua.

Ihan tarkkaan ottaen äidin puolen sukulaisuus on geneettisesti "enemmän" kuin isän puolen, mutta ero on siis jotain 50,1% / 49,9%.

Se "miehen lapset kokosisaruksia, äidin lapset puolikkaita" juttu on ikivanha laki, joka ei ole ollut voimassa ainakaan 30 vuoteen...

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
no mitäs sit pitäis tehdä jos nämä serkut ei olis tiennykäaän toisistaan ku vasta aamenem jälkeen?

No eiköhän noi kuninkaalliset ainakin ole kautta aikojen naineet ristiin rastiin, että kai noiden lasten jauhot olis kastuneet ilman sukulaisuuttakin oikeasti.

Yhteistyössä