Suku on pahin.Perintöasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöööööööööööööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöööööööööööööö

Vieras
Mistäs sitä aloittaisi...
Mun vanhemmat erosi kun olin vauva, ilmeisesti jotain kamalaa on silloin sattunut. Isän kanssa oltiin enemmin ja vähemmin yhteyksissä kunnes kuoli 2007. Tiedon isän kuolemasta ain hänen siskoltaan viikon päästä kuolemasta ja kehoitti tyhjentämään asunnon, oli käyneen siellä toisen siskon kanssa ennen kun menin asuntoon.Hautajaisiin minua ei haluttu.
Käsittääkseni lain mukaan ei olisi saaneet sinne mennä kun olin ainoa perijä.

Isän äiti kuoli elokuussa ja sain siitä tiedon viikko sitten kun tuttu oli nähnyt kuolinilmoituksen lehdessä ja en ole saanut yhteydenottoa tädeiltä minkäänlaista.
Tästä mä olen erittäin järkyttynyt, en oikein osaa edes mummia vielä surra.

No mummin talo myytiin muutamia vuosia sitten ja toinen puolikas jaettiin tätien kanssa ja toinen jäi mummille, joka oli loppuvuodet vanhainkodissa.

Voidaanko minut sivuuttaa pois perinnönjaosta? Voinko vaihtaa pesänjakajan tai pyytää mummin tilitiedot? Mulla on nyt luottamus ihan nollassa noihin koppeloihin. Ilmeisesti asiaa hoitava lakimies on sama joka hoiti isän perunkirjoitukset eli heidän tuttunsa.

Mulla ei ollut toissa sunnuntaihin asti mitään väliä mitä tulee vai tuleeko mitään, nyt olen vain niin saatanan vihainen, mitään yhteydenottoa ei edelleenkään ole tullut edes vastausta viestiini.

Olet siis isäsi ainoa perijä?

Sinähän perit silloin yksin isäsi omaisuuden ja mummosi omaisuudesta isäsi osuuden. Laillisella rintaperillisellä on oikeus saada kaikki paperitkin, eikä lakiosaa voi edes testamentillä sivuuttaa.

Perunkirjoitukset pitää järjestää 3kk sisällä kuolemasta. Ja mikäli isäsi on sinut tunnustanut. Löytyy tietosi isäsi virkatodistuksesta :) joten odota vaan kyllä kutsu perunkirjoituksiin tulee, mutta siihen voi just mennä se melkein 3kk. Malttia!

Toisenlainen yleinen tapaus on sellainen, että joku kuolinpesän osakkaista ei sitten millään halua myydä jotakin homeista rakennusta tai kesämökkiä vaikka käyttöä näille ei olisi sitten yhtikäs yhtään.

Vuosikausia kestää se jankkaaminen, että myydään ei myydä ja samalla rakennukset mätänee kylminä.

[QUOTE="Zip";27167532]Toisenlainen yleinen tapaus on sellainen, että joku kuolinpesän osakkaista ei sitten millään halua myydä jotakin homeista rakennusta tai kesämökkiä vaikka käyttöä näille ei olisi sitten yhtikäs yhtään.

Vuosikausia kestää se jankkaaminen, että myydään ei myydä ja samalla rakennukset mätänee kylminä.[/QUOTE]

Mikäli yksi haluaa rahansa, on muiden siihen suostuttava :) eli ostettava yksi osakas pois. Meillä Tälläinen tilanne nyt kesällä, perintökesämökistä. Mun veli halusi rahansa siitä ja me muut sit kiltisti maksettiin veli pois :)

Yhteistyössä